|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Selv om jeg akkurat i år syns det er noe krevende å ha barna hjemme, så vil det nok ikke være slik for all framtid, og selvsagt har barna ferie når jeg har ferie, noe annet skulle jo ellers bare mangle. Men akkurat i år ser jeg for meg at jeg kommer til å være rimelig glad når hverdagen kommer og de skal i barnehage/sfo igjen. Sånn er det i år, til neste år kan det være helt annerledes, fordi jeg foråpentligvis er frisk da.
|
|
|
|
#102 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Her er sfo stengt i hele juli og så har de fri første uken i august + at vi hadde en uke i juni, ca 6-7 uker blir det da. Sist redigert av Guttemammis : 15-07-11 kl 19:57. |
|
|
|
|
|
#103 |
|
Under cover
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Barnehagen vår har åpent hele sommeren. Femåringen har likevel fri 6 uker sammenhengende. Først tre uker sammen med pappaen, så tre uker sammen med meg og mannen. Noen ting er enklere når en ikke lenger bor sammen, hvertfall så lenge en av oss kan være fleksible med når ferien tas ut.
|
|
|
|
#104 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Jeg kan fort klage over slitsomme unger i ferien. De har nå 5 uker ferie, altså 2 mer enn de må. Det kommer av at mannens ferieuker ikke sammenfalt med når barnehagen var stengt, og besteforeldrenes ønske om å ha de med seg på ferie kom i enda en annen uke. Men mine blir ikke mer og mer slitsomme utover i ferien, de blir faktisk mer og mer venner. Den første uka var et mareritt, og jeg har tenkt mange tanker om ungene som gjør at jeg nesten tviler på min evne som mamma.
|
|
|
#105 |
|
Ute av drift
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?
Hvor lang ferie har du?
|
|
|
#106 |
|
Tittel og tittel....
|
Jeg har jo vanlig ferie, det er jo derfor det er selvsagt at de er sammen meg meg i ferien. Hadde jeg hatt 9 uker, hadde jeg ikke hatt dem sammen med meg hele tiden nei.
|
|
|
|
#107 |
|
Tittel og tittel....
|
Men tror du ikke det kanskje er etterlengtet for barnas del også? Jeg tror iallefall mine unger hadde vært superklar for barnehage etter 4-5 uker.
|
|
|
|
#108 |
|
Drømmer
|
Min hadde sikkert vært klar for barnehage etter 3uker , men for meg er det uaktuelt å sende han i barnehagen når jeg har ferie, da vil at vi skal være sammen. Det gjelder om jeg har 4 uker eller 7 uker. |
|
|
|
|
|
#109 |
|
Ute av drift
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Jo, de begynner nok å lengte tilbake til venner (eller vekk fra oss
|
|
|
#110 |
|
Ute av drift
Du har bare en.
|
|
|
#111 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
Tittel og tittel....
|
Jeg tenkte sånn når jeg bare hadde en, da var det aldri noe problem. Nå derimot, så tenker jeg litt på meg selv også. Nå er jo jeg alene med dem, så dersom jeg er heldig har pappaen dem litt av ferien, men det er nok ikke sikkert i det hele tatt. I år har han hatt dem en uke, og jeg tror nok ikke det blir noe mere heller.
|
|
|
|
#113 |
|
Ute av drift
Ja, og tenk om du skulle hatt enda en, i tillegg til den ene som er slitsom og krever endel!
|
|
|
#114 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Hvorfor? Tjo, i første rekke fordi SFO er stengt i hele juli og eksen hadde 1 uke ferie i tillegg i juni. Så da blir det jo kjapt 5 uker. |
|
|
|
|
|
#115 |
|
Drømmer
|
Det går da ikke å på å ikke tenke på seg selv, men jeg vil ha tiden med min familie og nyter tiden sammen med de. Jeg sa ingenting om dere andre. Men jeg vil ha mestmulig tid sammen og dermed gjør vi det sånn.Jeg hadde det på samme måte da jeg var alene med han også, for oss passer det best. |
|
|
|
|
|
#116 |
|
Drømmer
|
Ja tenk om. Jeg skulle gjerne hatt flere jeg, å hadde nok hatt de hjemme like lenge fordet. Fordi det passer oss best å fordi jeg ønsker mest mulig tid med de. |
|
|
|
|
|
#117 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Selv om han hadde villet det selv og mast etter barnehagen? Noen ukers ferie er selvsagt en selvfølge, men en hel sommer hjemme tror jeg neppe hadde blitt satt pris på av mine.
|
|
|
#118 |
|
Drømmer
|
Ja selv om det. Vi drar jo mye bort å så finner vi på mye hjemme. Mange her har lang ferie også så det er ikke bare poden. |
|
|
|
|
|
#119 |
|
maler
|
Når det er slik at det er flere hjemme, unger i gata og endel å finne på er det jo null problemer å ha et par unger hjemme, hvertfall når de har blitt så store at de får lov til å leke ute alene. Jeg bor også slik til at det alltid er noen i gata. Nesten alltid vel å merke, endel har kjøpt hytte det siste året og det merkes. Men der vi bodde før var vi mutters alene med barn i den alderen i nabolaget. Det var ingen lekekamerater. Å finne lekekamerater medførte et styr av en annen verden da de enten var bortreist eller i barnehagen. Da synes jeg barna godt kan få innvilget en tur i barnehagen hvis de ber om det.
|
|
|
#120 |
|
Drømmer
|
Jeg sa ikke de var hjemme altså, neste uke er det ingen i gata her hjemme faktisk. Poden måp følges til sine beste venner fordi de bor litt lenger unna. Men vi gjør mye da, drar på mye turer rundtomkring her osv. |
|
|
|
![]() |
|
|