Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Hvorfor leser dere prikker?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-07, 23:16   #1
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor leser dere prikker?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg gir opp. Kos dere videre.

Da går jeg å bader, ammer og forsøker å få babyen til å sove. Håper jeg ikke utilsiktet legger opp til noe da.

Gammel 11-03-07, 23:28   #2
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Da går jeg å bader, ammer og forsøker å få babyen til å sove. Håper jeg ikke utilsiktet legger opp til noe da.

Ikke noe annet enn en muligens slitsom natt.

Kos deg. :bittelitt misunnelig:

Gammel 11-03-07, 23:17   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel også en viss forskjell på forumeier/admin/moderator og oss vanlige dødelige?

Noen styringsformer trengs i ethvert samfunn, også nettsamfunn. Da er det jo også klinkende klart at "styrerne" har mer innsyn i forumets hoved- og bakrom enn grasrota.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 00:02   #4
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har diskutert dette med Karamell på PM.

Om noen ønsker en ytterligere generell prikkediskusjon så kan det tas opp på et senere tidspunkt.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 01:59   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Big deal? Admin sjekker prikker om det feks. kommer en innrapportering der en bruker klager over å ha fått en grusom og forferdelig rød prikk av en annen bruker, da må jo admin sjekke om dette stemmer. Sånn er det vel på alle fora, eller iallfall de fleste? Skjønner ikke helt oppstyret. Om admin går inn og leser prikker for moro skyld er det jo noe annet, og det er det sikkert noen som gjør, men man bør jo rett og slett bare være klar over at ALT man skriver på et forum kan leses av andre, uansett hvor man skriver det.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 14:57   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det virkelig noen som tror at admin og moddene sitter og koser seg på bakrommet, med en kaffekopp eller to - og leser prikker for moro skyld?

Anbefaler å lese innlegget til Desembermamma noen ganger...

Gammel 12-03-07, 15:08   #7
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Julekona: Dette med når du ble regget gadd jeg rett og slett ikke å sjekke når jeg skrev innlegget mitt, så der hadde jeg en faktafeil.
Jeg ser også at jeg tolket din mening om prikkesystemet feil.
Likevel er jeg totalt uenig med deg i denne saken.

Hvorfor må dette handle om å ha respekt for medlemmene?
Jeg synes FP til tider kan være i overkant liberalt for min smak, men jeg respekterer selvsagt at reglene er slappere enn jeg er vant til.
Det at admin eller modder leser prikker i en sak de ser er starten på en diskusjon som eskalerer, synes jeg slettes ikke er rart.
Jeg vil absolutt ikke ha fullstendig lovløse tilstander her og setter pris på at admin bryr seg med å holde en viss orden.
Selvsagt vil jeg ikke at de skal lese prikker for moro skyld, men det tror jeg virkelig ikke at de gjør heller.

Gammel 12-03-07, 15:10   #8
Virra
Superaktiv

Virra sin avatar

Virra er litt kulVirra er litt kulVirra er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Anbefaler å lese innlegget til Desembermamma noen ganger...

Det hjalp overhode ikke!

....og moralen er; bruk ikke prikkesystemet her inne, og skriv ingen Pm'er! Da er du relativt trygg?

Virra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 15:14   #9
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Julekona, her.

Det hjalp overhode ikke!

....og moralen er; bruk ikke prikkesystemet her inne, og skriv ingen Pm'er! Da er du relativt trygg?

Signerer deg

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 15:14   #10
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fortsetter å sende både prikker og pm'er i den trygghet at admin og moddene oppfører seg etisk nok til ikke å bruke muligheten til å lese dette annet enn om det skulle være en gedigen personkonflikt evt terrorplanlegging...

Gammel 12-03-07, 15:16   #11
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Fortsetter å sende både prikker og pm'er i den trygghet at admin og moddene oppfører seg etisk nok til ikke å bruke muligheten til å lese dette annet enn om det skulle være en gedigen personkonflikt evt terrorplanlegging...

Men de leste jo prikker her om dagen, og ut i fra den tråden de leste prikker i kan jeg ikke se at det var verken store konflikter eller terror på trappene....

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 15:18   #12
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Men de leste jo prikker her om dagen, og ut i fra den tråden de leste prikker i kan jeg ikke se at det var verken store konflikter eller terror på trappene....

Den saken har blitt beskrevet og forklart og diskutert veldig grundig allerede i denne tråden, jeg tror ingen orker å gå inn på å forklare det igjen.

Gammel 12-03-07, 15:18   #13
Virra
Superaktiv

Virra sin avatar

Standard

Du har skjønt det! Da er vi to

Gammel 12-03-07, 16:02   #14
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå var det i sammenheng med å sjekke PM´r HP nevnte at det måtte være mistanke om terrorplaner - ikke i forhold til prikker.

Jeg er enig i konklusjonen tidligere her om at man ikke bør bruke prikkesystemet dersom man er redd for at prikkene skal bli lest av admin/modder. Nå har admin i egen tråd informert om at prikker leses ved behov, da synes jeg ikke at jeg kan se noen store fremtidige dilemmaer ifht dette iallefall. Outing er jo også tillatt, så jeg er nok uansett mer forsiktig med hva jeg sender pr prikk her sammenlignet med f.eks NM.

Gammel 12-03-07, 15:15   #15
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor finnes dette prikkesystemet, hva i all verden er vitsen?

Det er fullt mulig å skru av ryktefunksjonen din dersom du ikke vil være med på leken. Gjør det fra kontrollpanelet ditt.

Gammel 12-03-07, 15:20   #16
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det må da bety at du til stadighet har til hensikt å bryte forumreglene det, da?
Hvorfor er det ellers så farlig at admin leser prikker eller pmer fra deg?
Gjør du ikke noe galt, så gjør det vel heller ikke noe om de sjekker at du har gjort det?
Er du av typen som blir fly forbannet hvis du blir stoppet i en fartskontroll også? Til tross for at du ikke har kjørt for fort, så blir du stoppet - kanskje for å få en liten "Trygg Trafikk-peptalk". Blir du illsint da?

Gammel 12-03-07, 15:30   #17
Virra
Superaktiv

Virra sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Men det må da bety at du til stadighet har til hensikt å bryte forumreglene det, da?
Hvorfor er det ellers så farlig at admin leser prikker eller pmer fra deg?

Hehe....jeg vet ikke om jeg har sendt noen prikker her inne, men det kan jo admin. og moddene sjekke. Så får dere et raskt bilde om jeg er et potensielt "prikkemonster"

Ellers er jeg ganske fredelig, Blondie Skuffet det deg?

Gammel 12-03-07, 15:16   #18
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og tusen takk til Lille*My som kastet lys over saken.

Gammel 12-03-07, 15:19   #19
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hjalp overhode ikke!

Moralen må bli, ikke misbruk prikkesystemet her inne. Trygg er man aldri.

Enig!

Gammel 12-03-07, 15:21   #20
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har skjønt hva du mener om saken, for lenge siden, Snippa.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
forumdriften, klassiker, krangling

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:52.