Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Ikke fullt så flotte kaker ...

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-11, 21:39   #1
Sundae
Bør lage seg en tittel selv

Sundae sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Dette er ikke kaker da (best å presisere i en slik tråd...) men kanskje jeg kan bidra med dagens rundstykker? Prøvde å kaldheve for første gang og alle som skryter av kaldheving...har vel ikke gjort det på min måte?

Det ble unike, ikke-pene rundstykker, alle forskjellige i størrelse men fellesnevneren var høyden. Eller mangel derav. De ble paddeflate.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 1529.jpg (183,8 KB, 114 visninger)
Filtype: jpg 1525.jpg (25,0 KB, 71 visninger)
Filtype: jpg 1527.jpg (191,0 KB, 203 visninger)
Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 21:58   #2
Helle
Har glorien til vask.

Helle sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Godt å se at noen er på mitt nivå

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 22:01   #3
Anuk

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har dessverre ikke bilder av 30-års kaka mi.

Når jeg skulle dele den for å ha krem mellom, så gikk den i tusen biter som jeg måtte pusle sammen igjen... Tenkte at det gjør ingenting fordi den skal ha sjokoladelokk... Men sjokolade-"lokket" sank ned i alle hullene og forsvant. Så skulle det være noe kremgreier på toppen, som på ingen måte dekket elendigheten. Den overgikk glatt alle kakene i tråden her - garantert! Den så ut som om den var mista i gølvet og prøvd å lappe sammen igjen.

Tenkte at jeg kan jo i det minste ta den med hjem til min mor, kanskje vi kan smake på den før vi kaster den... det var tross alt litt jobb. Og dagen etter var den borte, da hadde hun gitt den bort til min søster som hadde gjester og nok trengte en kake Det var 30-års presang det! Takk mamma

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 22:04   #4
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Dere som liker denne tråden bør forresten søke opp tråden om matblundere, den er hysterisk morsom og kan godt få en reprise.

Gammel 16-06-11, 22:13   #5
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Dere som liker denne tråden bør forresten søke opp tråden om matblundere, den er hysterisk morsom og kan godt få en reprise.

Den er linket til i den andre kakefadesetråden som kom i dag. Den med hun med nicket til jeg ikke kan stave.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 22:25   #6
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Lurer på om denne tråden har gitt meg inspirasjon til å komme med noen bilder til helgen,kanskje prøve å bake litt,blir garantert til latter i denne tråden.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 22:11   #7
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette var en DEILIG tråd! Jeg føler meg plutselig ikke helt alene som bakekatastrofemester.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 22:13   #8
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvem var det som fikk den fantastiske dåpskaka?

Gammel 16-06-11, 23:19   #9
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Hvem var det som fikk den fantastiske dåpskaka?

LilleLeo!

Gammel 16-06-11, 22:43   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nå ledd og ledd i denne tråden. Ungene ville se hva jeg lo sånn av. Deres reaksjoner var "Åh, så fin!" og "Mamma, kan ikke du lage en sånn?" på nesten samtlige av bildene.

Unger er ganske enkle når det gjelder kake.

Gammel 16-06-11, 22:47   #11
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Molo, her.

Jeg ler og ler og ler!

Jeg foreviger IKKE mine feiltrinn, ellers hadde jeg hatt et og annet å bidra med jeg også. Etpar-tre Pavlova, f.eks.

Prøvd meg på Pavlova engang, første gang jeg møtte brorderns svigerforeldre. Takk og lov for at de er høflige ...
Pavlovaen var hard som murstein ...

Tjorven: Men det skulle da ikke by på problemer å få til noe i denne tråden.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 23:14   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har to tråder med mine cake wrecks her inne.

Hvordan man lager regnbuemuffins (eller kanskje ikke)

Jævla rullekake

Gammel 16-06-11, 23:37   #13
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:sulten:

Pga denne tråden har jeg laget nødkake i kopp i microen. Man tager 2 egg, en dæsj sukker, litt smør, en halv plate kokesjokolade, litt mel og bakepulver. Smelter smør og sjokkis, pisker eggedosis og heller i kopp. 1 min på full styrke. Voila: Brownie i kopp! Og om man steker for lenge så heller man over litt av all den restrøra man har igjen.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 00:16   #14
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Her var det mye herlig, jeg har også erfaringer med geletog-kresj og ymse overpyntede kaker, men har ingen bilder av det tror jeg.

Karamell: Eller man tar en muffins fra fryseren og tiner den i microen. :mumser:

Gammel 17-06-11, 00:23   #15
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke bilde, men kommentaren til lillemann da jeg viste ham sjørøverskipet sier vel alt: Mamma, det viktigste er at du prøvde så godt du kunne.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 00:26   #16
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Jeg har ikke bilde, men kommentaren til lillemann da jeg viste ham sjørøverskipet sier vel alt: Mamma, det viktigste er at du prøvde så godt du kunne.

Og det var alt som skulle til for at jeg sippet i kveld.

*sentimental*

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 01:00   #17
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 11:13   #18
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Gammel 21-06-11, 20:30   #19
Sonar

Sonar sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mange flotte resultater her i forhold til hva jeg kan klare å prestere. Kakebaking er absolutt ikke min greie. Jeg har ingen bilder. Liksom ikke kommet på at elendigheten bør taes bilde av for slike tråder. Men det kommer nok garantert flere tilfeller her i heimen

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 21:00   #20
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ledd og ledd. Aller mest av hundebæsjkakene som på toppen av alt smakte vondt.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
besteste kaketråden, veltet gris

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:51.