|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Besteforeldre som ikke passer
Vi har den tendensen her. De er ikke uinteressert i barna da, men stiller mer opp for datterbarn enn sønnebarn.. Kanskje d finnes noen forskningsrapporter på det
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Besteforeldre som ikke passervi har barnebarn nummer 1 og 2 på farssiden og 1 og 3 på morssiden, men gleden over barnebarn nummer 2/3 lot seg ikke ppåvirke av nummer i rekkefølgen.
|
|
|
#3 |
|
maler
|
Sv: Besteforeldre som ikke passerDe absolutt mest interresserte besteforeldrene hos oss er mannens foreldre. Dvs min far er også veldig interressert, det er Mamma som er litt aparte i så måte. Men de bor langt unna og får ikke vært sammen med barna i samme grad som mine foreldre. Dette er delvis en kynisk avgjørelse fra vår side, det er ikke tilfeldig at vi bor nærmest de sprekeste besteforeldrene. Vi får mye hjelp selv om vi ikke så ofte har avlastning for å reise bort sammen.
|
|
|
#5 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Sv: Besteforeldre som ikke passerVi har heller ikke besteforeldre som avlaster oss med ungene, og sånn er det jo bare. Vi har ikke hatt et helt døgn barnefri sammen etter at vi ble foreldre til eldsta for 5 1/2 år siden. For oss er dette ikke noe problem, men det er ett større problem at arbeidsgiver/kollegaer mener vi skulle brukt besteforeldrene til å passe ungene når barnehagen til barna har stengt, eller når de er syke. Det hadde uansett ikke vært mulig all den tid besteforeldrene er i full jobb selv.
|
|
|
|
#6 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Besteforeldre som ikke passerMine foreldre er klart mer aktive utenfor hjemmet enn mine besteforeldre var, men tidene har forandret seg. Min bestemor var husmor hele livet, min mor er godt over 60 og i full jobb ennå. Med tanke på hvor aktive mine foreldre er, og hvor mye de jobber, forventer jeg slett ikke at de skal tilbringe tid med barnebarna annenhver helg, f.eks. Vi spør i god tid på forhånd og de stiller som regel alltid opp med mindre de har Viktige ting på tapetet selv. (60-årsdager, helgeturer, slike ting) Det kunne ikke falle meg inn å bli fornærmet om de sier nei til å passe barn, og jeg spør heller aldri om barnevakt med mindre vi virkelig trenger det, selv om vi helt sikkert kunne fått mer barnefri enn det vi har. Noen ganger har de spurt om å få ha barna uten at vi har spurt, det er selvfølgelig veldig hyggelig. (De gjorde det aldri da vi hadde baby og treåring, men det skjønner jeg veldig godt.) |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Besteforeldre som ikke passerVi har veldig varierende interessegrad hos besteforeldrene. Svigermor vil vel helst adoptere han. Hun vil helst ha han mange dager på rad så må innimellom si neitakk, og at 1-2 dager er nok. Vi merker godt på gutten at 2 netter er mer enn nok, og nesten for mye til tider. Hun lager så mye styr at han blir stresset av å være der selv om han og koser seg masse. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Besteforeldre som ikke passerVi har flotte besteforeldre som stiller opp på begge sider, og er kjempeglad for det. Men det er absolutt ikke noe jeg forventer, de har jo egentlig mer enn nok med sine egne greier. Mine foreldre jobber omtrent 260% begge to, og selv om jeg har ymtet frempå om at ekte besteforeldre pensjonerer seg var de visst ikke enige. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Aktiv
Medlem siden: May 2011
![]() ![]() |
Sv: Besteforeldre som ikke passerPlanleggingsdager og slikt er umulig å få barnevakt til her òg og vi må bytte på å ta fri fra jobben da. For her jobber besteforeldre fullt lenge ennå. Våre er såvidt blitt 50, de engasjerer seg veldig i sine barnebarn, men det er mye som skjer i livene deres og de er absolutt ikkje pensjonister. Mormoren passer 3åringen innimellom, men kan ikkje ta det som en selvfølge og spør i god tid hvis vi skal noe, f.eks bryllup, og takker aldri ja før vi vet om vi har barnepass. Hvis eg alt hadde hatt billetter til noe eller takket ja til noe, føler eg at vi hadde KREVD barnevakt istedetfor å komme med et ønske, og det synes eg ikkje er riktig, av respekt for at besteforeldrene har et liv og planer sjøl, og det faktum at det er vi som er foreldre og visste da vi valgte å få barn at fritid for oss sjøl ville det ikkje bli så mye av på endel år. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Besteforeldre som ikke passerJeg lurer på hvorfor HI ikke har skrevet noe mer her jeg. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Besteforeldre som ikke passerLitt skryt: |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Sv: Besteforeldre som ikke passerSvigers stiller alltid opp hvis de har anledning, og vi har også andre som kan stille opp ved behov, så hva trenger vi muttern til da? Ikke stort. |
|
![]() |
|
|