|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å, jeg ønsker meg sånn bunadJeg arvet min mors selvsydde bunad for 12-13 år siden, og har hatt utrolig mye glede av den. Jeg føler meg veldig staselig i den, og liker høytidsstemningen den bringer med seg. Ikke minst nå som ungene også har fått bunader.
|
|
|
#2 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
![]() |
Sv: Å, jeg ønsker meg sånn bunadJeg elsker bunaden min, synest det er alt for få dager i året jeg får brukt den!
|
|
|
#3 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Å, jeg ønsker meg sånn bunad
Dette er Osterøybunaden fra Nordhordland. Festbunaden fra indre Nordhordland har ikke perlebroderier rundt borene og har oftes brodert brystduk og belte uten "hull". |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å, jeg ønsker meg sånn bunadJeg er veldig glad i bunaden min, både når jeg tar den på og når jeg får den av... |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å, jeg ønsker meg sånn bunadDet krever jo litt granskning og sånn, men hva med en rekonstruert bunad fra tidligere århundrer? Jeg har det, min er fra 1850!
|
|
|
#7 |
|
snur
|
Sv: Å, jeg ønsker meg sånn bunadJeg liker bunaden min veldig godt. Bruker den hver 17. mai, dåp og konfirmasjon. Prøver å overtaler mannen til å kjøpe seg bunad også, men han er ikke helt på gli ennå
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Ikke gi opp, det tok meg ti år, men han er på gli nå...
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å, jeg ønsker meg sånn bunadJeg er veldig glad i bunaden min fra Voss. Fikk den til konfimasjonen av mine besteforeldre
|
|
|
#10 |
|
snur
|
Har ikke gitt opp. Lurer på om jeg skal begynne å spare penger for å kjøpe til han når han har rund dag om tre år
|
|
|
#11 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å, jeg ønsker meg sånn bunadHva med festdrakten Silkefin? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Å, jeg ønsker meg sånn bunadEr veldig glad i min. Oldemor rakk å brodere til meg, søstra mi og ei kusine før ho gikk bort. Har grønn nordlandsbunad. I tillegg har vi en barneversjon som går i arv. Bruker den mest 17. Mai, men da føles det også veldig fint. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
med mange baller i lufta
|
Sv: Å, jeg ønsker meg sånn bunadFrostabunaden er jo kjempefin!
|
|
|
#15 |
|
Epikur
|
Sv: Å, jeg ønsker meg sånn bunadJeg elsker bunaden min, jeg har den ikke fordi jeg må, men fordi jeg kan. (Jeg kan velge mellom mangt og mye).
|
|
|
#16 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Å, jeg ønsker meg sånn bunadJeg kan jo begynne å ønske meg penger - og slå på stortromma når jeg blir 40.
|
|
|
#17 |
|
nju nja njo
|
Sv: Å, jeg ønsker meg sånn bunadJeg er veldig glad i bunaden min. Jeg har en blå nordtrønderbunad, men tror nok jeg ville gått for trønderbunaden hvis jeg skulle valgt igjen. Synes den er veldig fin, jeg, men smaken er jo så forskjellig.
|
|
|
#20 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Å, jeg ønsker meg sånn bunadJeg har ikke bunad, men har veldig lyst på. Kunne faktisk tenkt meg å designe min egen festdrakt, og brodere/sy selv, for jeg ser ikke helt at jeg skal ha råd til å kjøpe en bunad.
|
![]() |
|
|