|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Vi finner også mange billige boliger, men det er alltid flybillettene som er dyrt for oss. Grisedyrt. Vi prøvde f.eks. å finne fly til en eller annen by i Sør-Europa (var det Athen, mon tro?) for noen uker siden, men det kostet 30000. |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Reiser dere til syden hvert år?
Vi har reist til ugunstige tider på døgnet og hatt mellomlandinger for å "presse" prisen, men det er jo helt klart flere avganger fra Flesland, ja. |
|
|
|
|
|
#103 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Vi pleier å reise sydover hvert år ja.
|
|
|
#104 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
|
|
|
|
#105 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reiser dere til syden hvert år?JA! Vi reiser til syden med charter! |
|
|
|
|
|
#106 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Vi har aldri vært i "Syden", vi. Sist sommer var vi på cruise i Middehavet. Hadde noen dager i Barcelona før avreise, så vi har da vært sørover. |
|
|
|
|
|
#107 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Nå fremover blir det nok minst en "sydentur" Men vi får låne hus gratis i Spania, og kan reise på tidspunkt der flybilettene ikke koster så mye.
|
|
|
|
#108 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Jeg skulle ønske vi kunne rest en tur til sydligere strøk hvert år, da jeg er helt avhengig av sol og varme for å holde humøret oppe. Men det har vi slett ikke råd til, så det hender vi ikke reiser lenger sydover enn Odense, hvor vi bor gratis hos gode venner.
|
|
|
#109 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Definitivt ikke. Vi kan like gjerne velge relativt utradisjonelt, gjerne lengre reiser, utenfor sommerferien osv. Men vi tar også Norgesferier, eller en tur til Danmark. Våre ferier er ofte litt spontane, når jeg tenker meg om.
|
|
|
#110 |
|
|
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Haha, nei. Sist redigert av Maverick : 06-02-11 kl 22:14. Årsak: Årene. Ikke ukene. (I wish...) |
|
|
|
|
|
#111 |
|
Kontrollfrik
Ikke så galt. Fra Sola tar det 3 timer og 45 minutter til nordsiden av Kreta (er det flyplass i sør? |
|
|
|
|
|
#112 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Litt usikker på hva du definerer som "syden". Vi reiser ikke til typiske sydensteder hvert år, men prøver å få til ett par turer pr år til utlandet.
|
|
|
#113 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Nei, før vi fikk barn så var jeg/vi det. Barna er nå 2 og 4 og vi har ikke vært på noen sydentur med dem ennå. Mannen er i utgangspunktet ikke glad i sol og bading og vil helst slippe. Det har blitt Norges og Danmarksferier i stedenfor. Er også en del på hytta i ferier. I år skal vi til USA, men neste år håper jeg virkelig vi kan få til en tur med sol og bading. |
|
|
|
|
|
#114 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Vi reiser på ferie hvert år, 1-2 større turer, gjerne en voksenhelg på høsten. Vi reiser en del, men ikke nødvendigvis til syden.
|
|
|
#115 |
|
intro
|
For meg også. Om det er chartertur eller ikke, er knekkende likegyldig - like smertefullt er det uansett. Det eneste gode med Syden er boka til Are Kalvø.
|
|
|
|
#116 |
|
Kontrollfrik
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Smertefullt? |
|
|
|
|
|
#117 |
|
intro
|
Ja, smertefullt. Å skulle sole meg og bade i grisevarmt vær er faktisk noe av det verste jeg kan tenke meg. Jeg blir fullstendig nevrotisk av det (i tillegg til svimmel, svett og alt det andre. Og sand, da - sand!
|
|
|
|
#119 |
|
Kontrollfrik
Uff. Ja, det er godt vi er forskjellige. Selv har jeg et hat-forhold til solkrem, men jeg innser at det griset behøves, så jeg takler det nesten helt fint. Nesten. Grisevarme er ok så lenge det er vann tilgjengelig. Varme i Norge er plagsomt. Jeg blir sur av å måtte lage mat, gå på jobb og støvsuge i varme. På ferie gjør jeg akkurat det jeg vil. |
|
|
|
![]() |
|
|