Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Reiser dere til syden hvert år?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-11, 21:45   #101
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reiser dere til syden hvert år?

Vi finner også mange billige boliger, men det er alltid flybillettene som er dyrt for oss. Grisedyrt. Vi prøvde f.eks. å finne fly til en eller annen by i Sør-Europa (var det Athen, mon tro?) for noen uker siden, men det kostet 30000.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 21:47   #102
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vi finner også mange billige boliger, men det er alltid flybillettene som er dyrt for oss. Grisedyrt. Vi prøvde f.eks. å finne fly til en eller annen by i Sør-Europa (var det Athen, mon tro?) for noen uker siden, men det kostet 30000.

Vi har reist til ugunstige tider på døgnet og hatt mellomlandinger for å "presse" prisen, men det er jo helt klart flere avganger fra Flesland, ja.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 21:47   #103
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Vi pleier å reise sydover hvert år ja.
Vi prøve oss med Danmark, men det ble fiasko. Ikke ble det noe billigere heller.
Vi reiser gjerne på charter vi. Og tester ut nye steder og land hvert år. Storkoser oss med sol, varme, basseng, strandliv og shopping.

Gammel 06-02-11, 21:54   #104
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Honda: Skulle gjerne bodd i nord noen år. Men du verden så mye mer stress det må være å komme seg avgårde hvis man skal reise? Det er vel både dyrere og tar mye lengre tid. Hvor lang til tar f.eks. en direkteflight til Italia derfra? Hellas? Amsterdam? Her flyr vi jo til Hellas på tre timer, det er helt overkommelig.

Nå har vi bare reist fra Trondheim og det tok 4 timer ca til Kreta, på sør siden.
Men før det brukte vi 8 timer til Værnes her fra.Snoopy var 4 mnd da.

Sjekket fra Bodø og det var 10 000 dyrere,dårligere flytider,og lengre var vel en 5-6 timer til Kreta
Og dårlig taxfree

Jeg har nettopp lett etter biletter til Sandefjord-Torp her fra og det ble 6000 kr og det er i Mai,for meg og mann.
Og det var 6 timers tur... Med litt vent i Trondheim

Om vi skal ta fly til Finnmark koster det oss for 4 pers 9000 kr.. Billigste og da tar det 12 timer.
Når vi kjører starter vi ca. kl 07 og er fremme mellom 24 og 03 etter hvor mange stopp.Og par tusen i drivstoff tur retur.

Gammel 06-02-11, 21:56   #105
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

JA! Vi reiser til syden med charter! hvert år...eller i 2009 var vi i Danmark og det ble ikke det samme(for meg )
Jeg er vant med å reise sydover hvert år fra jeg var liten jente,
mannen er vant med norske sommere og fiske på trøndelagskysten
og synes vel egentlig at syden ikke er sååå viktig og nødvendig(som jeg synes!)
I år reiser jeg en uke med ungene alene siden han ikke har så mye ferie,
regner med at det blir 2 uker annenhvert år fremover siden mannen synes
det er nok, mulig jeg og ungene tar en billiguke de årene vi ikke reiser hele familien.
Jeg blir skikkelig sur om jeg ikke får min årlige sydentur :barnslig:

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 21:59   #106
Maki
Erfaren

Maki sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Vi har aldri vært i "Syden", vi. Sist sommer var vi på cruise i Middehavet. Hadde noen dager i Barcelona før avreise, så vi har da vært sørover.

Vi har feriert mye i både Danmark og Norge, ikke akkurat billigferie, det heller.

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 22:02   #107
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Nå fremover blir det nok minst en "sydentur" Men vi får låne hus gratis i Spania, og kan reise på tidspunkt der flybilettene ikke koster så mye.

Men tidligere har det ikke vært sydentur hvert år nei.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 22:02   #108
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skulle ønske vi kunne rest en tur til sydligere strøk hvert år, da jeg er helt avhengig av sol og varme for å holde humøret oppe. Men det har vi slett ikke råd til, så det hender vi ikke reiser lenger sydover enn Odense, hvor vi bor gratis hos gode venner.

Gammel 06-02-11, 22:04   #109
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Definitivt ikke. Vi kan like gjerne velge relativt utradisjonelt, gjerne lengre reiser, utenfor sommerferien osv. Men vi tar også Norgesferier, eller en tur til Danmark. Våre ferier er ofte litt spontane, når jeg tenker meg om.

Gammel 06-02-11, 22:10   #110
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haha, nei. Dvs, jeg reiser uansett aldri til Syden, men har vært i Hellas de to siste årene, dog uten barn. Barna mine har vært med mine foreldre til Frankrike to år. (Eller ett? Hjelp, jeg har blitt en gullfisk!)

Jeg har aldri fri i sommerferien til barna, og må derfor tenke litt alternativt i forhold til feriering.

Sist redigert av Maverick : 06-02-11 kl 22:14. Årsak: Årene. Ikke ukene. (I wish...)
Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 22:12   #111
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Nå har vi bare reist fra Trondheim og det tok 4 timer ca til Kreta, på sør siden.

Ikke så galt. Fra Sola tar det 3 timer og 45 minutter til nordsiden av Kreta (er det flyplass i sør? ), så det var liten forskjell.

Gammel 06-02-11, 22:17   #112
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt usikker på hva du definerer som "syden". Vi reiser ikke til typiske sydensteder hvert år, men prøver å få til ett par turer pr år til utlandet.

Gammel 06-02-11, 22:17   #113
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Nei, før vi fikk barn så var jeg/vi det. Barna er nå 2 og 4 og vi har ikke vært på noen sydentur med dem ennå. Mannen er i utgangspunktet ikke glad i sol og bading og vil helst slippe. Det har blitt Norges og Danmarksferier i stedenfor. Er også en del på hytta i ferier. I år skal vi til USA, men neste år håper jeg virkelig vi kan få til en tur med sol og bading.

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 22:28   #114
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Vi reiser på ferie hvert år, 1-2 større turer, gjerne en voksenhelg på høsten. Vi reiser en del, men ikke nødvendigvis til syden.
Vi liker godt camping i sverige, og gjør gjerne det. Og så var vi i Florida en mnd i fjor i februar/mars.
For meg er slike turer mer verdt enn sydentur. Lell blir det Gran Canaria i påsken, og camping i Danmark i 2 uker til sommeren.

Gammel 06-02-11, 22:34   #115
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Syden for meg er et sted med sol og varme.

For meg også. Om det er chartertur eller ikke, er knekkende likegyldig - like smertefullt er det uansett. Det eneste gode med Syden er boka til Are Kalvø.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 22:35   #116
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Smertefullt?

Gammel 06-02-11, 22:37   #117
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Smertefullt?

Ja, smertefullt. Å skulle sole meg og bade i grisevarmt vær er faktisk noe av det verste jeg kan tenke meg. Jeg blir fullstendig nevrotisk av det (i tillegg til svimmel, svett og alt det andre. Og sand, da - sand! )

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 22:37   #118
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

. Det eneste gode med Syden er boka til Are Kalvø.

Litt tilbøyelig til å være enig med deg.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 22:39   #119
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Ja, smertefullt. Å skulle sole og bade meg i grisevarmt vær er faktisk noe av det verste jeg kan tenke meg. Jeg blir fullstendig nevrotisk av det (i tillegg til svimmel, svett og alt det andre. Og sand, da - sand! )

Uff. Ja, det er godt vi er forskjellige. Selv har jeg et hat-forhold til solkrem, men jeg innser at det griset behøves, så jeg takler det nesten helt fint. Nesten. Grisevarme er ok så lenge det er vann tilgjengelig. Varme i Norge er plagsomt. Jeg blir sur av å måtte lage mat, gå på jobb og støvsuge i varme. På ferie gjør jeg akkurat det jeg vil. Sand er ekkelt. Men det finnes steinstrender. Særlig i Kroatia. Vi har forresten vært i Hellas tre år på rad. I juli alle gangene. To av gangene var det ikke mer enn rundt 27-28 grader.

Gammel 06-02-11, 22:43   #120
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

nei. det er for dyrt..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:51.