Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilke dresser er vanntette?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-10, 01:24   #101
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke dresser er vanntette?

Jeg kjøpte mine hos Bånsull siden jeg jobbet der. De har fortsatt outlet med priser under innkjøpspris. www.bansull.no (jobber ikke der lenger altså så jeg har ingen egeninteresse av dette)
Nøstebarn har vel også!

De tåler ikke 40 grader i maskin, men heller ullvask 30 grader enn hull vel?

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 01:25   #102
Daisy

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

En avsporing, men jeg får fremdeles helt vondt inni meg av tanken på synet av snuppa og longsen og den steinhaugen.

Tre stk!
Gammel 21-10-10, 10:53   #103
Curly
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2010
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg har en forkjærlighet for cherrox. Synes de er helt topp, eldste synes også det. Men det har kanskje litt å gjøre med hvor man bor? Her er det sjelden vinter, egentlig, det er stort sett våt høst hele året. Til barna i barnehagen der jeg jobber bruker jeg jo det de har. Har de gore-tex bruker de det.

Cherrox er stive, tunge og kalde! Da er det myebedre med Viking Thermo eller Sorell som er myke, lette og toler mange - grader

Gammel 21-10-10, 11:56   #104
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Cherrox er fæle. Jeg kjøpte et par (til meg selv) da jeg jobbet i barnehage, og de var fryktelige. Stive, tunge og klamme.

Hvis vi måtte ha vinterstøvler av den typen, så hadde det blitt Viking Thermo, men goretex fungerer glimrende.

Gammel 21-10-10, 11:59   #105
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Cherrox er fæle. Jeg kjøpte et par (til meg selv) da jeg jobbet i barnehage, og de var fryktelige. Stive, tunge og klamme.

Hvis vi måtte ha vinterstøvler av den typen, så hadde det blitt Viking Thermo, men goretex fungerer glimrende.

Jeg husker med gru mine barndoms vintre (vi vokste opp med cherrox). Alltid kald, alltid klam. Alltid vondt i tærne pga kulda. Det var grusomt.
Jeg kommer aldri til å kjøpe et par Cherrox noen sinne, og nå er vi så heldige at finnes masse, masse andre alternativer som er bra.

Gammel 21-10-10, 12:08   #106
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi har viking thermo, vanlige cherro kommer ikke i vårt hus.
De er jo så tunge og stive .

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 12:10   #107
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Vi har viking thermo, vanlige cherro kommer ikke i vårt hus.
De er jo så tunge og stive .

Og kalde, kjempekalde.

Gammel 21-10-10, 13:56   #108
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Kan nå være enig med bermen, og fortelle at vi aldri har eid et par Cherrox her i huset

Tre stk!
Gammel 21-10-10, 16:30   #109
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Har også kjøpt Viking thermo til de regnkalde dagene, de virker gode og lette. Eneste problem er at mange har dem, i går hadde jenta mi på seg et par i str 23. Og hun har str 27 i sine...

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 16:41   #110
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har på barna mine både dongeri og andre klesplagg som må av når de skal ut. Men jeg har god erfaring da, stort sett. Litt kødd en periode i vinter da det var mange vikarer. Men nå virker det som om de har kontroll. De er flinke til å sjekke om barna er varme, og kler av/på.

Jeg har som bhg ansatt vært med på kurs i påkledning, og jeg har hatt foreldremøte med samme tema. For det er ikke sånn at det med påkledning og hva barna trenger er kunnskap alle sitter med blant foreldrene heller.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 16:54   #111
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg har som bhg ansatt vært med på kurs i påkledning, og jeg har hatt foreldremøte med samme tema. For det er ikke sånn at det med påkledning og hva barna trenger er kunnskap alle sitter med blant foreldrene heller.

Nei det er helt sant, det burde vært kurs både for foreldre og ansatte egentlig.

Gammel 21-10-10, 19:36   #112
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Etter en skikkelig slapsedag kan jeg for å svare på det opprinnelige spørsmålet fortelle at Reflex sin nye vinterdress er vanntett! Den har 10 000 i vannsøyle på nederdelen, og 5 på oppedelen men den er helt tørr innvendig etter en lang lang utedag i slaps.

Tre stk!
Gammel 21-10-10, 19:39   #113
MillyMollyMandy
Aktiv

MillyMollyMandy sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
MillyMollyMandy er litt kulMillyMollyMandy er litt kul
Standard

Jeg har lest denne tråden med stor interesse for jeg jobber også i bhg og det er jammen ikke lett med de ulike typene klær.

Men det er veldig veldig få barn i min bhg som er såpass godt utstyrt som det virker på meg som det jevne FP-barnet er.
Og foreldrene har noen ganger sterke meninger om klesvalg, og selv om jeg ser barnet hele dagen og er ute sammen med de, så er det noen få foreldre som alikevll ikke vil høre hva vi mener om påkledning.

Lille Martine som er sped og smal og er ca et og et halvt år-hun skal ha 3 lag ull, ullundertøy, mellomlag av ullfrotte og så ullfleece utenpå dette igjen- Til slutt må lille Martine ha på en supergod tec-dress som desverre er kjøpt to nr for stor fordi den skal vare en stund. Og alle disse klærne har Martine på seg selv om graderstokken fortsatt viser ca 10 grader. Mor er redd hun skal fryse, og hva jeg mener og om Martine svetter spiller ingen rolle. Martine SKAL ha på dette- jeg lurer på om hun i det hele tatt kommer til å få gå ut når graderstokken passerer null.. Martine vil helst sitte i ro i dissa i hele utetiden, og hun gråter om hun må bevege seg særlig rundt omkring...

Så er det Ronny, en storvokst gutt på 2-3 år. Ronny som alltid har trange dongeribukser med for små bomullsstrømpebukser under. Han har svære tykke hettegensere i bomull og ingen undertrøye eller skjorte så hettejakkene som er både klumpete og digre. Ronny har ikke fleece eller ulltøy, mor mener det holder med den tykke joggejakken. Desverre er Ronnys dress smal og trang i tykk bevernylon, og når han ikles denne dressen sitter den som et pølseskinn utenpå de klumpete klærne han har. Ronny har alltid cherrox- sommer som vinter, og et par joggesko. Lua er i strikket acryl med for av fleece som er så tykk at den ikke vil sitte skikkelig på Ronnys hode. Jeg spør stadig om ikke Ronny kan få litt mer ledige klær, men det virker ikke som om foreldrene er enig i det. Til og med bleiene han bruker er et par nummer for små. Av votter har Ronny et par små strikkehansker fra HM..

Sånn kunne jeg fortsatt. Jeg har tolv barn på min avdeling og nå har jeg beskrevet noe som likner litt på virkeligheten. De fleste ungene ligger et sted midt mellom dette..

Gammel 21-10-10, 19:39   #114
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Reflex altså? Hva koster den?

Gammel 21-10-10, 19:46   #115
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Ja. Vasker folk feil så blir jo dresser som skulle vært vanntette ikke vanntette alikevel.

Hvordan vasker en dressen feil? :domm: Bortsett fra trommel og skyllemiddel og sånt, da. Og temperatur.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 19:48   #116
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Jeg tror den var 699. Nå har vi bare prøvd en dag da men jeg er veldig fornøyd. Like vanntett som Bergans Stallo settet til ja, 2000? Men det er jo mer anvendelig da.

Tre stk!
Gammel 21-10-10, 19:49   #117
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hvordan vasker en dressen feil? :domm: Bortsett fra trommel og skyllemiddel og sånt, da. Og temperatur.

Bra start. Legg på vaskemiddel for tech-plagg så er du i mål.

Gammel 21-10-10, 20:02   #118
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Milly Molly Mandy, jeg skjønner frustrasjonen din. Og jeg ser også at det er sånn det er i vår barnehage når det gjelder mange av barna, desverre.
Jeg tror jeg hadde blitt sprø av å jobbe i barnehage, jeg synes så synd på barna når det er sånn.

Jeg mener jeg er av den enkle typen, selv om i alle fall mange her inne synes jeg virker vanskelig når jeg uttaler meg om dette emnet.
Men jeg er ikke det.

Meg: Mine unger har alt av klær som trengs for at de verken skal fryse eller svette ute. Jeg pakker etter temperatur hver morgen. I dag var det -8 grader men det var meldt opp til et par pluss i løpet av dagen. Jeg tok med ull strikkesett til å ha under parkdressen på morgenen, mens jeg lot det ligge igjen fleecesett til å bruke senere på dagen om det ble for varmt med ull.
Polvotter og regnvotter med fleece inni i dag.
Alle de ansatte er velinformert om at de styrer bekledning på min unge (utifra hva jeg legger igjen om morgene så klart), blir han for varm tar de av ett sett klær, blir han kald setter de på tykkere mellomlag osv. De vet at jeg aldri blir sur om de bytter ut ull med fleece om ungen er varm osv. Jeg gir alltid alternativ på dager som i dag med alt fra -8 til +2, det må man jo.
Jeg gir ikke alternativ de dagene temperaturen er jevn.
Det eneste jeg forlanger er at de ikke lar ungen ha bomull under dressen i vinterhalvåret. Og det synes jeg ikke er mye forlangt.

Gammel 21-10-10, 20:06   #119
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Jeg synes ikke du er vanskelig på annet enn den dongeribiten altså. Jeg gjør det samme selv som du beskriver ellers.

Tre stk!
Gammel 21-10-10, 20:08   #120
Chablis
Drømmer

Standard

Synes ikke du er vanskelig på jeg Nin, nå forventer jo jeg det samme så.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:56.