Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Drikker dere brus til maten i helgene?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Når drikker dere brus til maten?
Vi drikker brus til maten på lørdager 28 13,93%
Vi drikker brus til maten på søndager 0 0%
Vi drikker brus til maten lørdager og søndager 37 18,41%
Vi drikker brus andre dager enn lørdag og søndag 18 8,96%
Vi drikker ikke brus til maten 34 16,92%
Vi drikker ikke brus i det hele tatt 23 11,44%
Varierer veldig, men stort sett bare én dag 27 13,43%
Ingen av alternativene passer; spesifiser i tråd 34 16,92%
Deltakere: 201. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-11, 07:09   #101
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?

Jeg og mannen har tidligere drukket en del brus, men etter at vi begynte på Nytt Og Bedre Liv for noen uker siden så har vi knapt hatt brus i huset. Det lille som drikkes har vært på lørdag, og knapt nok da. Mannen drikker litt av og til, så nå da jeg stod opp at det stod ei flaske på bordet der han har drukket siste rest av brusen som var igjen fra helga. Ungene får et glass på lørdag eller ved bursdag etc., ellers ikke. De får vann, melk eller juice ellers.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 07:10   #102
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?

Jeg drikker aldri brus, og vi har det ekstremt sjelden her hjemme. Kjæresten drikker endel cola zero og sånn, men sjelden hjemme pga sønnen min. Vetle kan få farris uten smak en sjelden gang, kanskje brus enda sjeldnere gang om vi har mange gjester på middag - men vi drikker vann - ikke saft heller.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 07:42   #103
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.641
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?

Ingen av ungene drikker brus. Storesøster liker det ikke, lillesøster nøyer seg med en slurk en sjelden gang.

Jeg derimot, jeg drikker brus 24/7. Jeg drikker så og si ingenting annet.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 09:01   #104
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?

Vi drikker brus på lørdag, og av og til på fredag.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 09:33   #105
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.854
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?

Jeg sliter med mitt Pepsi Max-forbruk, mannen med sin Cola. Ungene kan få brus på lørdager eller ved spesielle anledninger (besøk, bursdager etc.), men velger som regel vann til maten.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 19:07   #106
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Fastfood er typisk brusmat, vil jeg si. Pizza kan jeg også se, i alle fall amerikansk type pizza. Men biff?



Jeg synnes ikke vann til biff er noe godt ,så for meg er det selvfølge med brus til biff

Hva ellers skulle man drikke til biff?

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...

Sist redigert av Honda : 16-11-11 kl 19:30.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 19:36   #107
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.096
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Jeg synnes ikke vann til biff er noe godt ,så for meg er det selvfølge med brus til biff

Hva ellers skulle man drikke til biff?

Til biff er det kun vin eller til nød øl som duger. Alternativt vann eller Farris. Brus til biff føler jeg vel ville tatt bort det aller meste av godsmaken.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 19:49   #108
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.961
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?

Brus? Man drikker da vin i dannede selskaber.

Barna får vann eller saft. Vi har sodastream og drikker my boblevann.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 20:15   #109
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Til biff er det kun vin eller til nød øl som duger. Alternativt vann eller Farris. Brus til biff føler jeg vel ville tatt bort det aller meste av godsmaken.

Øl liker jeg ikke. Og ikke vin til mat. Vinen og maten får rar smak. Og ikke kan jeg drikke alkohol pga medisin og ledd. Og blir fullsyk av et glass hvit vin. Yeah

Men jeg synnes vann gir biffen vassen smak.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 20:22   #110
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.939
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Jeg synnes ikke vann til biff er noe godt ,så for meg er det selvfølge med brus til biff

Hva ellers skulle man drikke til biff?

Æh, øl eller vin? Eller eventuelt farris/eplemost om man ikke drikker alkohol. Brus til biff er ikke noe godt

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 20:25   #111
morgana
På vent....
 
morgana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
Innlegg: 1.985
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?

Kun lørdager til barna(dvs 18-åringen bestemmer selv ) og jeg sniker til meg cola zero innimellom ellers også. Mannen er skikkellig opprørsk og drikker både cola og øl når han føler for det.

__________________
93 97 99 03 09
12
morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 20:47   #112
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.549
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Æh, øl eller vin? Eller eventuelt farris/eplemost om man ikke drikker alkohol. Brus til biff er ikke noe godt

Kanskje ikke du syns det er godt, men det betyr jo ikke at andre ikke syns det er godt

Ja, vi drikker brus i helgene, varierer hvor mye.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 22:16   #113
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.939
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Kanskje ikke du syns det er godt, men det betyr jo ikke at andre ikke syns det er godt

Ja, vi drikker brus i helgene, varierer hvor mye.

Nei, det er selvsagt hver sin smak Jeg reagerte bare litt på utsagnet 'Hva ellers skal man drikke til biff enn brus'..

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 06:13   #114
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.436
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?

Vi drikker ikke als brus, med unntak av Pelenmannen muligens. Han kan drikke brus om han har vondt i hodet og trenger koffein eller om vi skal kjøre langt.

Herremannen og jeg er ikke så veldig glade i brus. Vi drikker som regel vann til maten.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 19:15   #115
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.256
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Jeg synnes ikke vann til biff er noe godt ,så for meg er det selvfølge med brus til biff

Hva ellers skulle man drikke til biff?

Vin, for mitt vedkommende, eller eplemost om jeg skal ha noe alkoholfritt. Eller vann med kullsyre. Eller lettøl.

Rent vann er jeg enig i kan bli litt daft til kraftig mat.

Vin kan gi mat rar smak, ja. Om man har valgt feil vin.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 22:52   #116
Lommelun
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 573
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Vin kan gi mat rar smak, ja. Om man har valgt feil vin.

Jeg har ikke peiling på vin og mat, men jeg har skjønt såpass at du har et vesentlig poeng...

Valg av type vin til type mat kan utgjøre stor forskjell.

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 13:58   #117
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.209
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Jeg synnes ikke vann til biff er noe godt ,så for meg er det selvfølge med brus til biff

Hva ellers skulle man drikke til biff?

Det er helt greit at du liker brus best til biff, såklart, jeg bare syntes det var pussig å si at biff var typisk brusmat. Da hørtes det ut som om du mente noe annet enn at du personlig best liker å drikke brus. (Litt som om jeg skulle si at reker var "typisk kaffemat" fordi jeg likte å drikke kaffe til reker. )

Jeg drikker ellers stort sett vann til middagsmat hvis jeg ikke drikker alkohol. Sånn hvis du lurte på alternativer.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 14:01   #118
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.791
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?

Mannen kjøper ofte inn Cola i helgene, men vi drikker det aldri til maten. Til mat drikker vi bare vann, ev. en sjelden gang vin eller øl. Ungene får dog aldri annet enn vann til maten. Med mindre det er bursdag eller vi har gjester, men det blir jo ikke så ofte.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no