Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-12, 10:33   #101
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Det er ganske typisk for kvinnesyn på bygda, dette. Jeg har tilgode å høre bygdedyret ta damer eller jenters parti når det er snakk om voldtekt, overgrep, incest, vold i ekteskap eller en helt alminnelig skilsmisse for den saks skyld.

Der jeg kommer fra er det ALLTID mannen som får sympati, de som anmelder voldtekt blir ALLTID trukket i tvil, det er ingen som kan TRO at N.N. kan ha voldtatt døtrene eller slått dem med belte, han virker jo helt VANLIG, man gikk jo på skole med ham, jobber med ham og alt? Og mannen,stakkar, blir alltid forlatt av den onde onde drittkjerringa som ikke ville være hos ham mer. Min egen mor er en fanebærer i dette korstoget mot kvinner.

Alltid - som at alt dette har skjedd i bygda di?

Jeg tror nok det er et litt typisk syn, kanskje heller ikke kun i bygda.
Jeg tror mange er litt når det kommer til at noen de kjenner kan ha utført voldtekt og vold mot andre. Og det tror jeg også kan gjelde folk man har en (nær) relasjon med, selv om man bor i by.

I vår lille bygd har vi ikke hatt noen «saker» enda, hverken med tanke på voldtekt og/eller vold mot damer. Så jeg vet ikke hvordan det er her.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 30-03-12, 10:34   #102
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Definitivt.
Men når det er snakk om denne konkrete saken, så er fortsatt den ikke ferdig etterforsket, og ingen er dømt. Det burde også Ap ta hensyn til, og avventet med å gå ut og si at de har full tillit til ordføereren, uansett.


Denne saken har blitt så håpløst håndtert.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv  
Gammel 30-03-12, 10:38   #103
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.498
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jevnt over er det snakk om det, men det er også noen som sier at det ikke er snakk om at ei jente kan lyve om dette. Noe jeg dessverre er uenig i. Det er jenter som lyver om dette, det er ikke lenge siden det skjedde heller, i Trondheim. Noe som bare var en tragisk sak for alle parter.

Selvsagt skjer det at jenter lyver om voldtekt. Men det er faktisk et marginalt problem sammenliknet med hvor mange som faktisk blir voldtatt. Det er en myte at dette er et stort problem, men allikevel blir det ALLTID trukket frem i voldtektssaker.

__________________

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 30-03-12, 10:39   #104
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Alltid - som at alt dette har skjedd i bygda di?

Jeg tror nok det er et litt typisk syn, kanskje heller ikke kun i bygda.
Jeg tror mange er litt når det kommer til at noen de kjenner kan ha utført voldtekt og vold mot andre.

Alt dette har skjedd i den regionen jeg kommer fra, ja og jeg kjenner (litt eller godt) begge de involverte partene. Jeg har vært hjemme hos flere av dem. Jeg kjenner også til ting gjennom gamle jobben min som jeg ikke kan fortelle om, men som styrker mine antagelser.

Alle kjenner alle, det er selvsagt et problem, like mye som det er en styrke. At voldtekstanklagede er en skikkelig hyggelig fyr man kjenner godt? At han som skal ha hatt sex med døtrene sine siden de var en halvmeter er at koselige og artige naboen som du har kjent i alle år? Usj.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv  
Gammel 30-03-12, 10:40   #105
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.504
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Hvis jenta lyver er det trist for ordføreren, men man kan ikke vite om jenta lyver eller ei, og dermed er det fullstendig usmakelig å gå ut og støtte ordføreren. Det går faktisk an for partiet å si at de ikke vil kommentere denne saken mens den enda ikke er ferdig i rettsapparatet, på den måten støtter de verken den ene eller den andre. I stedet for går de ut og nesten uforbeholdent gir støtte til en som nå er tiltalt for overgrep mot jenta, og det er i mine øyne fullstendig uakseptabelt. For når de går ut og støtter ham går de samtidig ut og sier at de tviler på at det jenta sier er sant og det er ikke deres jobb å gjøre, det er slike ting vi har en domstol til.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv  
Gammel 30-03-12, 10:44   #106
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.


Jeg tror nok det er et litt typisk syn, kanskje heller ikke kun i bygda.
Jeg tror mange er litt når det kommer til at noen de kjenner kan ha utført voldtekt og vold mot andre. Og det tror jeg også kan gjelde folk man har en (nær) relasjon med, selv om man bor i by.

Ja det er vanskelig å tro at noen man kjenner kan ha gjort sånt mot andre og det er ikke lett å håndtere. Jeg har sett og lest grelle eksempler på dette også fra byer så jeg tror ikke det er et rent bygdefenomen. Eneste forskjell er at man i ei lita bygd gjerne har fullstendig oversikt over hvem folk er.
De samme mekanismene inntrer også i byer hvis det er et miljø som blir rammet. Om den mest tiltrodde idrettslederen blir anmeldt så kan lett idrettslaget få samme tendenser som ei lita bygd. I et politisk parti finner man jo det samme. Det er på en måte som ei lita bygd det også. Hvem var det som fikk "bygdas" støtte i Søviknessaken?

Guava er ikke aktiv  
Gammel 30-03-12, 11:04   #107
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Ja, du har helt rett, Fnatten. De samme mekanismene opptrer i forhold til lag, foreninger, partier eller borettslag.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv  
Gammel 30-03-12, 11:06   #108
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Det er nok derfor det er mange som velger og ikke melde bekymringer også tror jeg, at de rett og slett stikker hodet i sanden og ikke vil TRO det de mistenker. Jeg tror mange (særlig barn) kunne fått hjelp før om denne holdningen forsvant.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 30-03-12, 11:25   #109
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.305
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Jeg husker en grotesk voldtektssak i min bygd. Det var en jente som (utvilsomt) var gruppevoldtekt av fire menn på et nachspiel. Skadene var så omfattende at det var hinsides "fyllesex man angrer på". Så bygdedyret måtte til slutt akseptere at det faktisk var snakk om voldtekt (lokalavisen sjenerte seg ikke, og refererte hele rettsaken ned til de mest groteske detaljer, så alle fikk vite alt. ). Men det at jenta var FULL og hadde BLITT med, det ble det rystet på hodet av, mumlet om, osv. Jenta ble sjenket dritings av overgriperne sine, som var voksne menn, mens hun var en jentunge. At man KAN få seg til å bruke pekefinger og ikke omsorg i en sånn sak er jo ren ONDSKAP!!


"ikke flytta, men rømt"

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 30-03-12, 11:26   #110
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

En av de sammenhengene som har jobbet mye med -holdninger er Kirkens ressurssenter mot vold og seksuelle overgrep. Nå ser jeg at nettsidene ligger nede, men de har en god del materiell som går på det med å håndtere slike saker i miljøer. De har jobbet mest med menigheter, men det kan veldig lett overføres på alle typer miljøer. http://www.kirkensressurssenter.no/Default.asp Det som kanskje er enda mer "vanskelig" i andre ungdomsmiljøer er usikkerheten rundt hvor grensene går og hva man tør å melde som overgrep.
I sakene som har omhandlet menigheter er det på en måte klart definert hvor grensene går fordi det har vært en ganske tydelig etikk på det.
I miljøer av den typen jeg oppholdt meg i i ungdomstida og i mange ungdomsmiljøer jeg ser nå også er de grensene vanskeligere å forholde seg til og da særlig for ungdommer.
Hvor vanlig er det ikke at en 25-åring tar med seg en full 15 åring i en bil sent etter en fest? Det ER vanlig ikke bare her på bygda etter det jeg hører. For denne femtenåringen kan det være veldig vanskelig å anmelde et evt. overgrep siden grenseoverskridelsen kan være vanskelig å definere.
Jeg var på kurs for en stund siden og hørte urovekkende tall når det gjaldt ungdommer som en eller annen gang var utsatt for uønsket seksuell adferd.

Oi.. Det ble visst litt off topic, men det engasjerer meg.

Guava er ikke aktiv  
Gammel 30-03-12, 11:44   #111
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Herregud, HV, jeg fatter det ikke, et kosteskaft og folk sto å så på og attpåtil sympatiserte med gjerningsmannen? Jeg blir kvalm. Blir kvalm av denne saken også.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv  
Gammel 30-03-12, 11:50   #112
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.613
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Det er ganske typisk for kvinnesyn på bygda, dette. Jeg har tilgode å høre bygdedyret ta damer eller jenters parti når det er snakk om voldtekt, overgrep, incest, vold i ekteskap eller en helt alminnelig skilsmisse for den saks skyld.

Der jeg kommer fra er det ALLTID mannen som får sympati, de som anmelder voldtekt blir ALLTID trukket i tvil, det er ingen som kan TRO at N.N. kan ha voldtatt døtrene eller slått dem med belte, han virker jo helt VANLIG, man gikk jo på skole med ham, jobber med ham og alt? Og mannen,stakkar, blir alltid forlatt av den onde onde drittkjerringa som ikke ville være hos ham mer. Min egen mor er en fanebærer i dette korstoget mot kvinner.

Vet du, dette synes jeg er drøyt!
Det er ikke lenge siden regionen du snakker om ble rammet av en grotesk overgres sak og INGEN jeg har snakket med har ytret noe som helst tvil om at barna snakker sant og den kollektive fordømmelsen av det lokale barnevernet som sviktet totalt, har vært svært samstemt.
Du kan ikke tarere oppfattelsen din av en helt region etter din mor!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 30-03-12, 11:59   #113
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Floksa: Jeg er født og oppvokst der. Det er ikke du. Jeg har gått på en ungdomsskole der jenter i 6 - 9 klasse ble hentet av gutter som var 10 -15 år eldre i matfri, for å bli levert tilbake, nypult og bustete, 30 minutter senere. Og INGEN tenkte på at dette var noe for barnevernet!? Det ble reagert på at jentene var "horete", og så tenkte man "sitt", og så var det uansett jenter fra det som ble regnet som ikke så bra familier og det var liksom ikke håp likevel, så ingen gadd å gjøre noe med det. De gikk jo frivillig inn i bilene, de hverken skrek eller slåss, og da var det ingen som forestilte seg annet enn at det var 100 % frivillig.

Jeg tar høyde for at ting kan ha endret seg og når det gjelder den grove barnevernssaken, så har du helt rett i at sympatien var på rett side. Men du skal også ta med i betraktningen at ingen av de impliserte i den saken var fra bygda. Det var ingen av deres egne blant hverken ofre eller overgripere.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv  
Gammel 30-03-12, 12:03   #114
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.613
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Floksa: Jeg er født og oppvokst der. Det er ikke du. Jeg har gått på en ungdomsskole der jenter i 6 - 9 klasse ble hentet av gutter som var 10 -15 år eldre i matfri, for å bli levert tilbake, nypult og bustete, 30 minutter senere. Og INGEN tenkte på at dette var noe for barnevernet!? Det ble reagert på at jentene var "horete", og så tenkte man "sitt", og så var det uansett jenter fra det som ble regnet som ikke så bra familier og det var liksom ikke håp likevel, så ingen gadd å gjøre noe med det. De gikk jo frivillig inn i bilene, de hverken skrek eller slåss, og da var det ingen som forestilte seg annet enn at det var 100 % frivillig.

Jeg tar høyde for at ting kan ha endret seg og når det gjelder den grove barnevernssaken, så har du helt rett i at sympatien var på rett side. Men du skal også ta med i betraktningen at ingen av de impliserte i den saken var fra bygda. Det var ingen av deres egne blant hverken ofre eller overgripere.

Jeg har da vel både ører og skjønner greit norsk så jeg tror jeg får med meg hva min genrasjon snakker om og aksepterer og ting er virkelig ikke sånn lenger.

Hovedovergriper var da vitterligen lokal.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 30-03-12, 12:52   #115
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Apropos dette med å støtte overgripere. Jeg tror mange har en forestilling om hva kriminelle folk, drapsmenn, voldtektsmenn eller overgripere er. De er usympatiske selvfølgelig, og antageligvis "værer" man sånt når man er sammen med slike folk. Folk som kan gjøre fæle ting, må være fæle. Jeg fikk meg en liten vekker da jeg en periode var innom kriminalomsorgen, og senere har jeg hatt mye kontakt med folk i miljøer med mye rus, vold, og kriminalitet. Man kan ha sympatiske sider, og framstå sympatisk for de rundt, selv om man har gjort veldig onde ting.

Så sitter man der da, plutselig. Og får vite at den utrolig dyktige og hyggelige bestefarfiguren av en lærer er tiltalt for overgrep overfor en haug elever. Den som alle kollegaer eller foreldre syntes var helt super. Eller treneren i idrettslaget som tar seg litt ekstra av de som lett faller utenfor, humørsprederen og den som jobber positivt i nærmiljøet og ofrer fritiden sin på dette. Det kan være vanskelig å tro, og det er forsåvidt forståelig. Jeg driver og leser en bok nå, og leste sist i går kveld en påstand om at nordmenn har stor tillit til hverandre. Man tror ikke sånt om naboene eller folk i nettverket sitt. Og det er i utgangspunktet en fin ting. Men det kan også være en dum og naiv ting, slik man ser i denne type saker. At man tar klart parti utad, i situasjoner og i roller hvor man absolutt ikke bør gjøre det.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv  
Gammel 30-03-12, 12:56   #116
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Å, sorry, Floksa, my bad, jeg tenkte på moren og hun i barnevernstjenesten.

Jeg har ikke bodd der på over tjue år, men jeg holder jo kontakt med mange, er hjemme innimellom og snakker med mange fra bygda. Jeg tror jeg kan si veldig mye om hvordan det var da jeg vokste opp og en god del om hvordan det er.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv  
Gammel 30-03-12, 13:02   #117
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.613
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Å, sorry, Floksa, my bad, jeg tenkte på moren og hun i barnevernstjenesten.

Jeg har ikke bodd der på over tjue år, men jeg holder jo kontakt med mange, er hjemme innimellom og snakker med mange fra bygda. Jeg tror jeg kan si veldig mye om hvordan det var da jeg vokste opp og en god del om hvordan det er.

Jeg tror vi skal være enige om å være uenige.
Jeg opplever maioriteten som reflekteret, open minded og inkulderende.
Det betyr ikke at bygdedyret er dødt og begravet, for all del, men den framstillingen du gir stemmer ikke med det terrenget jeg ser.

Vi hadde en stygg voldtektssak for ikke så langt tilbake. Fakkeltog og samhold var reaksjonen på det. Da det i ettertid viste seg å være oppspinn ser man fortsatt en omsorg for jenta. Hvor vondt har man det ikke når man finner på noe sånt?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 30-03-12, 13:31   #118
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Jeg ser at Elisabeth Skarsbø Moen kommenterer saken i dag. Jeg er veldig enig med henne.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv  
Gammel 30-03-12, 13:39   #119
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg ser at Elisabeth Skarsbø Moen kommenterer saken i dag. Jeg er veldig enig med henne.


Linket til den på FB.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 30-03-12, 13:40   #120
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.214
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Veldig bra innlegg.

Filifjonka er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no