Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

London med barn

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-13, 18:35   #101
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: London med barn

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Noe som også er veldig fint, er tur med sightseeingbåt på Themsen.

Høres fantastisk ut. Er det veldig dyrt, har et litt begrenset budsjett?

__________________
Say you don't want it
This circus we're in
But you don't you don't really mean it
Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 18:52   #102
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: London med barn

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Høres fantastisk ut. Er det veldig dyrt, har et litt begrenset budsjett?

Det er ulike sightseeingbåter, og det er sikkert lurt å sammenligne prisene. Vi tok den største båten nå sist, og den kostet 12 pund tur-retur Tower Bridge. Da kan man gå av der og rusle litt rundt Tower of London også ta båten tilbake når det passer. En halvtime hver vei. Det er veldig koselig, også får man sett London på en litt annen måte.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 11:25   #103
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.877
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: London med barn

Da har jeg endelig klart å ta avgjørelser. Kiipt at gubben ikke gidder å engasjere seg men ble litt desperat for hotellene begynte å bli oppbestilt..
Men det ble iallefall hotell i nærheten av Blackfriars Bridge.
En venninne synes det var skikkelig usentralt. Jeg synes det er så vanskelig å finne ut hvor sentrum er, er det der hvor Oxford Street er? Uansett er det nok mye å ta seg til rundt i området håper jeg og det blir vel tuben/buss eller sightsingbuss vi bruker for å komme oss rundt....

Jeg lurer på en ting til da.
Det lønner seg vel å bestille billetter for å slippe å stå i køer og det er sikkert rimeligere å bestille i forkant. Hva er lurest å bestille billetter på da?
Madam Tussauds, London Eye, Tuben og Flytoget? Noe mer tro?
Var det ikke sånn at disse museumene er gratis å komme inn på, British museum, Natural History Museum og kanskje Science museum??

Og det Harry Potter landet da, det skal vi jo.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 12:04   #104
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.905
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: London med barn

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Da har jeg endelig klart å ta avgjørelser. Kiipt at gubben ikke gidder å engasjere seg men ble litt desperat for hotellene begynte å bli oppbestilt..
Men det ble iallefall hotell i nærheten av Blackfriars Bridge.
En venninne synes det var skikkelig usentralt. Jeg synes det er så vanskelig å finne ut hvor sentrum er, er det der hvor Oxford Street er? Uansett er det nok mye å ta seg til rundt i området håper jeg og det blir vel tuben/buss eller sightsingbuss vi bruker for å komme oss rundt....

Jeg lurer på en ting til da.
Det lønner seg vel å bestille billetter for å slippe å stå i køer og det er sikkert rimeligere å bestille i forkant. Hva er lurest å bestille billetter på da?
Madam Tussauds, London Eye, Tuben og Flytoget? Noe mer tro?
Var det ikke sånn at disse museumene er gratis å komme inn på, British museum, Natural History Museum og kanskje Science museum??

Og det Harry Potter landet da, det skal vi jo.

Nei, Blackfriars Bridge er da ikke usentralt, og noe buss/tube må man uansett regne med å ta. Vi bor ofte i Southwark som er like ved, går helt fint.

Ja, det lønner seg definitivt å bestille billetter på forhånd til de tingene du nevner. (D.v.s. tuben tror jeg det er hipp som happ om du forhåndsbestiller på; om dere skal være en stund er det greiest med Oyster Card, og det kan du like godt kjøpe på en av stasjonene.) Vet ikke hva ellers dere skal, men Tower er det også lurt å forhåndsbestille billetter til om dere skal dit.

Hvilken flyplass kommer dere til? Om dere kommer til Gatwick ville jeg bestilt lokaltog foran flytog - veldig mye billigere om du bestiller i god tid. Tror også det finnes rimeligere alternativ om dere kommer til Heathrow, men det er det lenge siden jeg har gjort så jeg er ikke helt oppdatert (derfra er det jo i hvert fall rimelig å ta undergrunnen, men det tar jo ganske lang tid).

Og ja, de museene du nevner er gratis.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 12:06   #105
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: London med barn

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.

Hvilken flyplass kommer dere til? Om dere kommer til Gatwick ville jeg bestilt lokaltog foran flytog - veldig mye billigere om du bestiller i god tid. Tror også det finnes rimeligere alternativ om dere kommer til Heathrow, men det er det lenge siden jeg har gjort så jeg er ikke helt oppdatert (derfra er det jo i hvert fall rimelig å ta undergrunnen, men det tar jo ganske lang tid).

Du har i alle fall 3 valg fra Heathrow: t-bane, vanlig tog og ekspresstog, og prisen er vel stigende også. Vi tok vanlig tog i høst. Det er litt færre avganger en ekspresstoget, men vesentlig billigere, og det tar ikke mye lengre tid. Jeg mener også å huske at t-banen tar laaaaang tid.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 12:08   #106
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.905
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: London med barn

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Du har i alle fall 3 valg fra Heathrow: t-bane, vanlig tog og ekspresstog, og prisen er vel stigende også. Vi tok vanlig tog i høst. Det er litt færre avganger en ekspresstoget, men vesentlig billigere, og det tar ikke mye lengre tid. Jeg mener også å huske at t-banen tar laaaaang tid.

Ja, det var det jeg innbilte meg, men jeg var usikker på om prisforskjellen på lokaltog og flytog var like stor der som fra Gatwick.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 12:36   #107
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.877
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: London med barn

Tusen takk for supre tips.
Vi skal fly med SAS, til Heathrow, terminal 3.
Skal sjekke muligheter med de togene og finne priser.
Vi skal være 5 dager til ende, 5 overnattinger, så det er greit å bestille litt i forkant og ha en reiseplan sånn at vi ikke bare går og virrer hver dag. Det blir nok iallefall gutta lei av.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 13:35   #108
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.905
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: London med barn

Kjempelurt å ha en plan! Ikke minst sånn at man kan gruppere ting som ligger nært hverandre, sånn at man ikke behøver bruke så alt for mye tid på å reise frem og tilbake gjennom byen.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 13:40   #109
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: London med barn

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Tusen takk for supre tips.
Vi skal fly med SAS, til Heathrow, terminal 3.

Togene fra Heathrow går til Paddington, enkelt å bytte til annet derfra.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 20:23   #110
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: London med barn

Harry Potter Studio Tour må man bestille på forhånd - man må velge tidspunkt også.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 20:32   #111
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.877
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: London med barn

Ja, har funnet ut det. Må sette meg ned og planlegge dagene og få bestilt alt dette vi skal.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 21:07   #112
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.167
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: London med barn

Natural history og science ligger ved siden av hverandre. Vi dro på science først, når det åpnet på morgenen. Når vi var ferdig, dvs 3 (?) timer seinere så tenkte jeg da gå på natural history, men da var det kilometre med kø... Droppa det! Tror det er lurt å være der når det åpner.

Ellers, ungene elsker jo lekebutikken Hamleys, vi var der tre ganger.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 21:15   #113
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: London med barn

"50 free things to do in London" fra Evening Standard denne uka. Mange fine tips også i forhold til barn!

http://www.standard.co.uk/goingout/a...n-8444271.html

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-13, 00:00   #114
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: London med barn

Fint tips, Lisa!

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-13, 22:06   #115
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: London med barn

Ah, fine tråden! Skal til London 12. april med venninne og våre pre-teens (jenter), blir mye shopping, men ser jeg skal legge en strukturert plan så vi får gjort alt vi vil .

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-13, 22:37   #116
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: London med barn

Vil dere ha en kulinarisk opplevelse anbefales Gilgamesh i Camden Town på det varmeste. Det er også ett syn for øyet. Bestill bord og en sen lunsj om man er der med barn. Vi ble dratt med dit av en Londonvenninne av meg - og hun mente at dette var ett av de beste stedene i London, jeg sier meg enig, helt fantastisk.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 29-03-13 kl 23:32.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no