Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ville du jobbet mindre hvis du kunne?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-14, 22:27   #101
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ville du jobbet mindre hvis du kunne?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg kunne glatt ha gjort det nå, både ut i fra type jobb og både min personlige økonomi og familiens økonomi. Men jeg gjør det ikke, og det er fordi jeg vet at den ekstra tiden bare ville blitt "sølt" bort, samt at jeg liker jobben min og kollegaene mine litt for mye til at jeg vil gjøre mindre av det.

Samme her. Og jeg funker bedre når jeg har det litt travelt.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 22:30   #102
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.478
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ville du jobbet mindre hvis du kunne?

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Samme her. Og jeg funker bedre når jeg har det litt travelt.

Det er et godt poeng. Jeg får aldri gjort så lite som når jeg har lite å gjøre.. Og selv om jeg hater stress, så trenger jeg nok det ekstra giret for å føle at jeg presterer og lever.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 22:38   #103
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Ville du jobbet mindre hvis du kunne?

- Ville du jobbet mindre hvis du hadde hatt muligheten?
Ja definitivt!

- Hvor mye ville du jobbet?
Helst 60, men realistisk sett 80%

- Hva ville du brukt resten av tiden på med mindre jobb?
Trening, fjellturer, besøk til familie og venner, mer tid med ungene

- Hva måtte prioriteres bort?
Klær og interiør. Vant til å kjøpe det jeg har lyst på ( til en viss grad selvfølgelig)

- Hva er det i tilfelle som setter en stopper for disse endringene?
Stllingen min krever tilsyedeværelse. Hadde jeg trumfet gjennom 80% stilling hadde jeg nok likevel jobbet 100 men fått betalt 80.

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 22:47   #104
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.544
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville du jobbet mindre hvis du kunne?

Nei, jeg syns det er helt greit å jobbe 100%, og jeg vet at om jeg hadde jobbet redusert så hadde jeg sikkert bare sett på tv og surfet på nett. Jeg er alene med 2 barn og har uansett ikke råd til å redusere arbeidstiden, men jeg hadde ikke gjort det selv om det hadde vært økonomisk mulig.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 23:05   #105
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.122
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du jobbet mindre hvis du kunne?

- Ville du jobbet mindre hvis du hadde hatt muligheten?
Tja. Jeg har muligheten, men søker meg ikke ned i stilling. Jeg tipper at jeg hadde jobbet like mye som nå likevel, men mer hjemmefra og med mindre lønn.

- Hvor mye ville du jobbet?
Jeg kunne tenkt meg en fridag i uken, sånn av og til. I alle fall i de periodene jeg har 50-60 timers uker og er bånnsliten.

- Hva ville du brukt resten av tiden på med mindre jobb?
Søvn, tror jeg. Jeg sliter med søvnen når jeg blir stresset og sliten, kroppen finner ikke ro. Og så ville jeg ha lest mer, og hatt egentid.

- Hva måtte prioriteres bort?
Overforbruket vårt. Vi reiser mye, så vi måtte nok ha kuttet på reisefronten.

- Hva er det i tilfelle som setter en stopper for disse endringene?
Jeg liker jobben min, jeg liker kollegaene mine og jeg liker å jobbe. I tillegg liker jeg å ha en OK økonomi.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 23:39   #106
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Ville du jobbet mindre hvis du kunne?

Jeg kunne godt ha jobbet mindre. Ville brukt tiden på ungene mine, laget orntlige middager i hverdagen, og kanskje hatt det litt ryddigere rundt oss. Det blir desverre aldri særlig ryddig og rent hjemme hos oss. Har fem unger, mann som jobber i Stavanger, jeg jobber fulltid hvor jeg forlater hjemmet Kl. 7.30 og er hjemme 16.30- 17.00 og må bruke 2- 3 timer på å planlegge morgendagen hver kveld. Tre av ungene skal følges opp med lekser og to aktiviteter hver.

Jeg hadde verken kjedet meg eller følt at jeg.sølte bort tiden. Jeg er aktiv hele tiden uansett om jeg har ferie/ fri eller jobb. Sittet såvidt ned for å spise middag.

Jeg er glad i jobben min. Men jeg elsker helgene. Da er jeg nesten kun tilgjengelig for ungene mine(og vennene deres). Vi hadde helt klart klart oss med lavere inntekt, og det hadde vært positivt i forhold til forbruk og miljø. Det er nok mest stolthet og forventninger fra samfunnet som gjør at jeg jobber fulltid. Og så er jeg redd for å tape pensjonspoeng.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 23:51   #107
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville du jobbet mindre hvis du kunne?

Jeg har jobba 80 % siden eldstemann blei født for fire år siden. Det skulle bare være et år, men så fikk vi nummer to som heller ikke sov om natta, og så nummer tre, så nå skal jeg nok jobbe litt redusert et par år til. Tariffavtalen gir full pensjonsopptjening for permisjon i forlengelse av foreldrepermisjon i inntil tre år. Den ekstra dagen (som ikke nødvendigvis er en hel dag - det kommer an på når jeg har undervisning) brukes til å sove og jobbe, slik at jeg slipper å jobbe så mye helg. Noen 60-timersuker blir det likevel, men jeg får unna mer mens ungene er i barnehagen, og det er veldig kjekt når de har det med å våkne gjennom kvelden og natta. Alternativet for meg hadde vært å kræsje fullstendig, det holdt hardt som det gjorde i 2013. Da lå jeg på rundt 40 timer i uka i 80 % stilling og sov maks fire timer i døgnet. (7,5-timersdagen til KS høres altså kjekt ut, det bare er ikke praktisk gjennomførbart.)

Jeg skulle gjerne ha jobba 60-70 %, da hadde jeg hatt tid til å gjøre jobben skikkelig, ikke bare brannslukke bestandig, OG få litt aleinetid hjemme mens skokken var i barnehagen. Jeg burde gitt dem kortere dager også, men hittil har det vært viktigere å holde hodet over vannet sjøl. Det som stopper meg fra å jobbe enda mindre er økonomi på kortere og lengere sikt, jeg vil ha noe å leve av som pensjonist også. I tillegg liker jeg jo jobben min veldig godt, og 2-3 klasser må man i alle fall ha, skal det være gøy!

__________________
"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 23:55   #108
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.521
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du jobbet mindre hvis du kunne?

Jeg kunne ikke tenkt meg å jobbe redusert. Men jeg kunne tenkt meg å jobbe konsentrert. F.eks. 12-timersdager en uke og en uke fri, eller noe sånt.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-14, 09:05   #109
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ville du jobbet mindre hvis du kunne?

- Ville du jobbet mindre hvis du hadde hatt muligheten?
Nå har jeg akkurat begynt å jobbe etter endt studie, jobber 100 %, og det er helt greit. Det er en stor fordel å være på jobb hver dag synes jeg, i alle fall i den posisjonen jeg er i nå, det er mye å sette seg inn i og ekstrem mye å gjøre. Ville uansett aldri jobbet mindre enn 80 %.
Min jobb har ingen fleksitid, så akkurat det savner jeg.
Samtidig er ungene ikke lenger veldig små så noe begynner jo å bli litt lettere.

- Hvor mye ville du jobbet?
80%

- Hva ville du brukt resten av tiden på med mindre jobb?
Tja, en rolig dag, og antageligvis bare suset den bort med litt husarbeid, shopping og slikt.

- Hva måtte prioriteres bort?
Det hadde gått ut over økonomien vår, og det ønsker jeg ikke nå etter mange år som student. Jeg trenger også å opparbeide meg pensjon.

- Hva er det i tilfelle som setter en stopper for disse endringene?
Økonomi, pensjon, ønske om å komme inn i yrket.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-14, 20:39   #110
lucifine
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 1.202
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Sv: Ville du jobbet mindre hvis du kunne?

- Ville du jobbet mindre hvis du hadde hatt muligheten?Ja det ville jeg gjerne ha gjort.
- Hvor mye ville du jobbet? KUnne gjerne tenkt meg å jobbe 8-15 som nå men hatt en fridag i uken i tillegg.
- Hva ville du brukt resten av tiden på med mindre jobb?
husarbeid, daglige syssler, videreutdanning, sosialt samvær, trening
- Hva måtte prioriteres bort?
eget hus, egen bil og gud vet hva annet..
- Hva er det i tilfelle som setter en stopper for disse endringene? Jeg liker å kunne betale regningene mine.

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-14, 20:29   #111
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ville du jobbet mindre hvis du kunne?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Men, trenger vi virkelig å jobbe fullt alle for å holde hjulene i gang. Er det ikke nok av andre som gjerne vil ha innpass i arbeidslivet som ville steppet inn om man gikk ned i redusert stilling? Det er da jaggu nok av "friske arbeidsføre kvinner" som bukker under pga. tidsklemma og bidrar til at en slett ikke ubetydelig del av pengene våre går til ulike former for NAV-ytelser i kortere eller lengre perioder.

Meget godt sagt. Nyere forskning fra SSB viser faktisk at det ville vært bedre på veldig mange måter om den normale arbeidsdagen i Norge var 6 timer. Forbruket ville gått ned, mijøet ville blitt bedre som en følge av dette og folk med nedsatt arbeidsevne ville hatt mye lettere for å komme inn på abeidsmarkedet og holde seg der. OG færre ville falt ut av arbeidslivet pga utbrenthet og livsstilssykdom. Kan sende en lenke til den ssb- rapporten.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-14, 20:45   #112
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du jobbet mindre hvis du kunne?

Jeg har vært 30% ufør i åtte år, og det er vanskelig å jobbe redusert uten å dette utenfor ifht. møter og ting som må gjøres. Nå jobber jeg i videregående skole, det er litt enklere, fordi jeg jo får antall undervisningstimer basert på prosent stilling. Men - skal jeg liksom bare være der halvparten av planleggingsdagene? La være å møte på planleggingsdager som legges til dager jeg ikke jobber? Det blir alltid en del ekstra når man jobber redusert.

Siden grunnen til at jeg er 30% ufør er fysisk så merker jeg godt at jeg er aleinemor, og jeg er veldig sliten og med mere smerter. Hadde jeg hatt økonomien til det hadde jeg jobbet 50%. Jeg gjør det tre måneder i høst, som en investering i helsa og fordi jeg trenger å spre vårens jobb litt utover i tid på eget initiativ. Jeg hadde brukt tiden på å hvile, og trene og behandling.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-14, 21:14   #113
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.020
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ville du jobbet mindre hvis du kunne?

Jeg har jobbet godt over 100% de siste årene, og det er for mye. Jeg ønsker meg en jobb med 100% stilling, det hadde passet perfekt. Tiden til overs hadde jeg brukt på å være mer tilstede for ungene, familie og venner.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-14, 21:27   #114
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Ville du jobbet mindre hvis du kunne?

- Ville du jobbet mindre hvis du hadde hatt muligheten?
Ja, helst kortere dager. Har turnusjobb og syns det er fryktelig tungt innimellom.

- Hvor mye ville du jobbet?
Kunne tenkt meg å jobbe hver dag, men kortere dager. Og på dagtid mandag til fredag, det hadde vært helt perfekt.

- Hva ville du brukt resten av tiden på med mindre jobb?
Mer tid med ungene, husarbeid, stresse ned

- Hva måtte prioriteres bort? Lite

- Hva er det i tilfelle som setter en stopper for disse endringene?
Jeg kan ikke be om redusert stilling i form av kortere dager, kutte ut kveldsvaktene eller helgevaktene mine på grunn av at det betyr at noen andre må gå mine vakter, og det ville økt arbeidsbelastningen deres.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-14, 22:00   #115
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ville du jobbet mindre hvis du kunne?

Nei, eller i perioder ja. Men jeg elsker friheten og fleksibiliteten jeg har i jobben min. I perioder er det fryktelig mye, men det gir meg veldig mye frihet i andre perioder.

Samtidig, skulle jeg hatt mer fritid så måtte det bli for å kunne dyrke mine egne interesser mer.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-14, 22:05   #116
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.932
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ville du jobbet mindre hvis du kunne?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg kunne ikke tenkt meg å jobbe redusert. Men jeg kunne tenkt meg å jobbe konsentrert. F.eks. 12-timersdager en uke og en uke fri, eller noe sånt.

Det kunne jeg også tenkt meg.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-14, 22:20   #117
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du jobbet mindre hvis du kunne?

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Meget godt sagt. Nyere forskning fra SSB viser faktisk at det ville vært bedre på veldig mange måter om den normale arbeidsdagen i Norge var 6 timer. Forbruket ville gått ned, mijøet ville blitt bedre som en følge av dette og folk med nedsatt arbeidsevne ville hatt mye lettere for å komme inn på abeidsmarkedet og holde seg der. OG færre ville falt ut av arbeidslivet pga utbrenthet og livsstilssykdom. Kan sende en lenke til den ssb- rapporten.

Hmmm. Jeg kjenner etter hvert ganske mange som har gått på en smell i jobben, men jeg tror ikke jeg kjenner noen som har blitt utbrent av en ordinær 8-16-jobb. Samtlige jeg kjenner som har slitt med utbrenthet har enten jobbet langt over 100 stilling, eller har hatt ekstraordinær belastning hjemme i form av barn med spesielle behov, syke foreldre eller lignende.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-14, 23:09   #118
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du jobbet mindre hvis du kunne?

Jeg kjenner mange som har blitt utbrent av ganske så ordinære jobber.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 07:34   #119
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du jobbet mindre hvis du kunne?

Jeg er for alle praktiske formål 100% alenemor og jeg jobber 100% med halvtimes reisevei hver vei. Jeg innser at trening (på senter) utgår og at egentid er en luksus jeg svært sjelden kan nyte. Jeg har hatt en mighty slitsom vår av ulike årsaker og var tre uker 50% sykemeldt da det var på det verste. Men til og med da var jobben pusterommet og ikke der jeg hadde behov for å kutte, egentlig. Det var bare der jeg hadde muligheten til å kutte.

Blir man utbrent i en vanlig 8-16 jobb, så har man enten en ekstremt slitsom/vanskelig jobb fysisk og/eller mentalt, eller så er det noe annet utenfor jobben som gjør at en blir syk. Jeg nekter å tro at det finnes friske mennesker som blir utbrent av å jobbe 7.5 timer til dagen.

At vanlige mennesker med 7.5 timers dager kan bli syke tviler jeg ikke på. Men utbrente?

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 08:11   #120
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.524
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du jobbet mindre hvis du kunne?

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Kan sende en lenke til den ssb- rapporten.

Hadde vært veldig interessant om du bare la inn lenke i tråden, så kunne jo alle som ville ha sett på den.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no