Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-13, 13:51   #101
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.630
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Jeg må visst begynne å kjøpe ferske fiskeboller, skjønner jeg. Eller i det minste de som er vakumpakket..
Har hittil kun brukt boksefiskeboller, og vi synes de er helt greie de få gangene vi spiser dette.

Vi bruker også de på boks - det er så greit å ha stående til en dag man vil ha en enkel middag.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 13:52   #102
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.497
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?

Ja, gjerne oppskrift på hjemmelagde fiskeboller også!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 15:26   #103
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?

Bjellands. Kjøpte engang et rimligere merke, i den tro at billigere var like bra, mener dem var kjøpt å Coop eller Rema? Smakte iallefall...høgg.

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 15:40   #104
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?

Eg meiner faktisk at kvalitetsforskjellen ikkje har samanheng med om bollene er i boks eller i plast. Vesterålens sine har komme godt ut av testar, og dei er i boks. Det er forskjell på boksetomater også - enkelte er betre enn ferske tomater.

Så eg likar både bokseboller og plastboller, så lenge det er gode råvarer

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 16:27   #105
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.437
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg har alltid likt Bjelland sine. Og kom plutselig på at vi ikke har hatt fiskeboller siden mannen og jeg flyttet sammen - for 12 år siden.

Kanskje det er noe for den kresne pøbelrpinsessen min?

Jeg gadd ikke lese hele tråden, så kanskje noen har anbefalt, men hva med å la henne få de bittesmå fløtefiskebollene som en del produsenter har? De er helt finmalte, så de har ingen "ekkel konsistens" som en del unger reagerer på. Helt glatt farse og mild smak.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-13, 18:53   #106
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.497
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?

Vi endte opp med Lofotens. De hadde null tilsetningstoffer og mest fisk. Lagde saus på lettmelk og krafta, den ble veldig god. Iflg. Espelid Hovig trenger den bare å koke i fem minutter for å slippe melsmaken. Den lille karripulver-connoiseuren likte skolens krydder best, riktignok.

Jeg serverte med kokt gulrot og brokkoli. Kjapt og enkelt!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-13, 20:09   #107
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.705
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?

Jeg synes bacon er godt til fiskeboller

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-13, 20:10   #108
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.497
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?

Jeg hadde tatt ut bacon fra fryseren, men glemte å steke opp.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-13, 21:36   #109
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.477
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?

Over hunder svar i denne tråden!

Jeg har sendt avgårde mail til Volda om produktene deres selges i Oslo.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-13, 21:39   #110
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.497
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?

Ja, fiskeboller skaper engasjement!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-13, 21:58   #111
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.141
Blogginnlegg: 40
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.


Jeg har sendt avgårde mail til Volda om produktene deres selges i Oslo.

Og gjør de ikke det får du si fra, så kan jeg fylle kofferten med fiskemat når jeg skal nedover en tur. Fiskebollesalg under disk.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-02-13, 22:05   #112
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.655
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?

Jeg har funnet en plastboks med fiskeboller som er gode. De inneholder mye mer fisk enn de andre jeg har sett. De skal vi ha i løpet av kommende uken med god hvit saus, poteter og karri i sausen. Nam nam.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-13, 20:58   #113
elli
Aktiv
 
elli sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 185
elli er litt kulelli er litt kul
Standard

Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?

Vesterålens - ingen over - ingen ved siden - og det er laaaaaangt ned til neste....

elli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-13, 21:03   #114
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.033
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vi endte opp med Lofotens. De hadde null tilsetningstoffer og mest fisk. Lagde saus på lettmelk og krafta, den ble veldig god. Iflg. Espelid Hovig trenger den bare å koke i fem minutter for å slippe melsmaken. Den lille karripulver-connoiseuren likte skolens krydder best, riktignok.

Jeg synes også Lofotens er best. Kjøper også steinbitkarbonader og fiskegrateng derfra når vi skal ha denslags.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-13, 22:11   #115
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.477
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?

Fikk svar dra Volda fiskemat, de trodde ikke fiskebollene deres fantes i Oslo .

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-13, 22:50   #116
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.497
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?

Kanskje jeg skal tipse vulkanfisk i mathallen?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 13:26   #117
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.942
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?

Vulkanfisk ja Der var jeg og fikk to aldeles utmerkede rødspetter forrige uke. Og kokte suppe på restene etter at de fileterte den for meg. I´m in loooove

Men a propos - jeg så at det var Fiskemannens fiskeboller som var nøkkelhullmerket i butikken og ikke Lofotens, selv om den har mindre fiskeinnhold. Hvordan var det den der nøkkelhullmerkingen funker igjen?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 13:28   #118
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.497
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?

Gudene vet. Jeg lurer på om det er produsentene som betaler for den, slik at det ikke er alle produkter som er med i vurderingen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 15:01   #119
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.914
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.


Men a propos - jeg så at det var Fiskemannens fiskeboller som var nøkkelhullmerket i butikken og ikke Lofotens, selv om den har mindre fiskeinnhold. Hvordan var det den der nøkkelhullmerkingen funker igjen?

Det kan tenkes at Lofotens fiskeboller inneholder mer fett, f eks. Nøkkelhullsmerkingen er jo rimelig snever, og det er også frivillig å delta med matvarene en produserer.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 15:19   #120
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?

"Velger du en matvare merket med Nøkkelhullet inneholder denne altså mindre fett, sukker, salt eller mer fiber enn sammenlignbare alternativer."

Ergo kan det i prinsippet vere magrare, og med mindre fisk.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no