Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Stygge dialekter?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Se resultatene: Er noen dialekter finere enn andre? (spesifiser i tråden)
Ja 130 90,91%
Nei 5 3,50%
Det tør jeg ikke ha noen mening om 3 2,10%
Vet ikke 0 0%
Dustepoll 5 3,50%
Deltakere: 143. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-08, 11:51   #101
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stygge dialekter?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Apropos varm drikke: Min studievenninne fra Gudbrandsdalen var veldig søt når hun sa [ka:kao] - altså med to stavelser og lang første a.

Selvsagt uttaler man det kaaaakao.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 12:09   #102
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stygge dialekter?

Opprinnelig lagt inn av Umuriel, her.

Uttaler du ordet kjede og skjede likt? Hvis ikke skiller du mellom kj-lyden og skj-lyden.

Jeg tror jeg sier det likt ja. :uttaler høyt: Oj, da snakker jeg feil? Hvordan skal jeg uttale ordene da? Skjede = sjede?? Eller uttales kjede med den tyske "ich"-lyden? Jeg høres aldri (bortsett fra krystallklart) uttale det sånn ... Snakker alle her feil?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 12:24   #103
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stygge dialekter?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg tror jeg sier det likt ja. :uttaler høyt: Oj, da snakker jeg feil? Hvordan skal jeg uttale ordene da? Skjede = sjede?? Eller uttales kjede med den tyske "ich"-lyden? Jeg høres aldri (bortsett fra krystallklart) uttale det sånn ... Snakker alle her feil?

Kjede uttales som når du smiler og uttaler kj-lyden langt bak i munnen, mens skjede uttales som når du biter tennene sammen og uttaler skj-lyden ut mellom tennene. Skjønner?

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 12:26   #104
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.918
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stygge dialekter?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg tror jeg sier det likt ja. :uttaler høyt: Oj, da snakker jeg feil? Hvordan skal jeg uttale ordene da? Skjede = sjede?? Eller uttales kjede med den tyske "ich"-lyden? Jeg høres aldri (bortsett fra krystallklart) uttale det sånn ... Snakker alle her feil?

*kremt* Vi skiller da mellom kj og skj her også!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 12:26   #105
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stygge dialekter?

Jeg liker forresten Stord-dialekta, vossamål, lærdalsdialekt og noen telemarksdialekter. Noen favorittord på vossamål er "aovelto" og "i mydlo"..

Liker ikke så godt overdrevent bergensk..

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 12:28   #106
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.233
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stygge dialekter?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg tror jeg sier det likt ja. :uttaler høyt: Oj, da snakker jeg feil? Hvordan skal jeg uttale ordene da? Skjede = sjede?? Eller uttales kjede med den tyske "ich"-lyden? Jeg høres aldri (bortsett fra krystallklart) uttale det sånn ... Snakker alle her feil?

"Kjede" uttales med den tyske ich-lyden, ja. Mens "skjede" uttales med tysk sch-lyd. (Og å skrive denne lyden som "ch" synes jeg er helt villedende, jeg skjønner godt at du blir forvirret av det.)

Jeg er ikke sikker på dialekten din, men i noen vest- og sørvestlandske dialekter (Bergen, tror jeg?) uttaler de vel "sj" lyden som først en "s" og så en "j" - sånn at "sjakk" uttales "s-jakk". (Mens det vanligste i andre dialekter er å bruke "sch"-lyden her, altså "schakk".) Hvis du har en slik dialekt, blir det riktig å uttale "skjede" som "s-jede".

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 13:05   #107
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stygge dialekter?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

"Kjede" uttales med den tyske ich-lyden, ja. Mens "skjede" uttales med tysk sch-lyd. (Og å skrive denne lyden som "ch" synes jeg er helt villedende, jeg skjønner godt at du blir forvirret av det.)

Jeg er ikke sikker på dialekten din, men i noen vest- og sørvestlandske dialekter (Bergen, tror jeg?) uttaler de vel "sj" lyden som først en "s" og så en "j" - sånn at "sjakk" uttales "s-jakk". (Mens det vanligste i andre dialekter er å bruke "sch"-lyden her, altså "schakk".) Hvis du har en slik dialekt, blir det riktig å uttale "skjede" som "s-jede".

Da tenkte jeg riktig, takk for svar.
På min dialekt (Stavanger) er det visst ikke vanlig å bruke ich-lyden, men mange bruker sj på den måten du beskriver. Helst litt eldre folk. Mamma er fæl på den der. Sjø, sjele, sjinke, s-jokolade.

Nå spurte jeg mannen min om dette og ba ham si Kjell og kino, og det hørtes helt likt ut. Han sier ich-lyden ikke er vanlig her, og det er det jeg også har skjønt.

Det er jo litt dumt at folk går rundt og tror at alle Stavangerfolk snakker feil uten at de tar hensyn til at det er dialekt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 14:06   #108
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.918
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stygge dialekter?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Da tenkte jeg riktig, takk for svar.
På min dialekt (Stavanger) er det visst ikke vanlig å bruke ich-lyden, men mange bruker sj på den måten du beskriver. Helst litt eldre folk. Mamma er fæl på den der. Sjø, sjele, sjinke, s-jokolade.

Nå spurte jeg mannen min om dette og ba ham si Kjell og kino, og det hørtes helt likt ut. Han sier ich-lyden ikke er vanlig her, og det er det jeg også har skjønt.

Det er jo litt dumt at folk går rundt og tror at alle Stavangerfolk snakker feil uten at de tar hensyn til at det er dialekt.

Bor på Sola, og jeg deler ikke ditt inntrykk. Det er helst fjortiser som er sløve med forskjellen på skj/kj. Vi har kj-lyd i Stavanger også.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 14:08   #109
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stygge dialekter?

Der har vi totalt forskjellig oppfatning. Jeg menger meg altså ikke med fjortiser, så de jeg snakker om (altså omtrent alle jeg har pratet med) har ikke denne ich-uttalen. Rart.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 14:10   #110
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.918
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stygge dialekter?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Der har vi totalt forskjellig oppfatning. Jeg menger meg altså ikke med fjortiser, så de jeg snakker om (altså omtrent alle jeg har pratet med) har ikke denne ich-uttalen. Rart.

Nå kjenner jeg lite Sandnesfolk da, helst Sola/Stavanger.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 14:57   #111
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stygge dialekter?

Jeg er fra Stavanger og har bodd der nesten hele livet, bortsett fra de siste 4 årene, så det er helst Stavangerfolk jeg har pratet med.
Det er som sagt mer vanlig med ich-lyd utover mot Bryne.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 14:59   #112
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.652
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Stygge dialekter?

Jeg synes østlandsk, nær opp til bokmål, er finest.
På en klar nr. to kommer moldedialekten. *mo i knærne*
Nr. tre: Grimstad. (Her er meget få enig med meg)
Nr. fire: Nordmørs-dialekt (der er jeg vokst opp og synes det er veldig koselig å høre dialekt derfra innimellom).

De "stygge" tør jeg ikke si høyt.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 15:02   #113
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.652
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Stygge dialekter?

MEN -
siden jeg er vokst opp på Nordmøre så kjenner jeg jo mange derfra og har ørten nordmøringer blant facebookvenner. ALLE, uten unntak, skriver statusen sin + alle hilsener og kommentarer, på dialekt. Faren min også!!
Det ser så vannvittig uintelligent, kårni og STYGT ut.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 15:04   #114
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stygge dialekter?

Rogalendinger er fæle med å skrive på dialekt på sms, msn og Facebook. :skyldig:
Men jeg skriver aldri statusen min på dialekt, kun steder der jeg faktisk "prater" med andre rogalendinger som skriver på samme dialekt. Aldri, aldri ellers. Og ja, det ser stygt ut. Jeg gjør det fordi alle andre gjør det. Pysete. Men det føles liksom mer som en samtale, litt mer uformelt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 15:08   #115
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.652
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Stygge dialekter?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Rogalendinger er fæle med å skrive på dialekt på sms, msn og Facebook. :skyldig:
Men jeg skriver aldri statusen min på dialekt, kun steder der jeg faktisk "prater" med andre rogalendinger som skriver på samme dialekt. Aldri, aldri ellers. Og ja, det ser stygt ut. Jeg gjør det fordi alle andre gjør det. Pysete. Men det føles liksom mer som en samtale, litt mer uformelt.

Ja, jeg skjønner egentlig det.
Hadde jeg hatt en spesiell dialekt selv, hadde jeg sikkert gjort det jeg også.
Det er fristende for meg å skrive "åssen", "i morra", a-endinger og annet som ligger nær opp til talemåten min, når jeg skriver "uformelt" (f.eks msn).

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 15:44   #116
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stygge dialekter?

Jeg synes jevnt over vestlandsdialekter er fine.

Liker minst sørlandsdialekter..

Trøndelag og nordover er jo offkårs bærre lækkert!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 16:33   #117
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.021
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Stygge dialekter?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Da tenkte jeg riktig, takk for svar.
På min dialekt (Stavanger) er det visst ikke vanlig å bruke ich-lyden, men mange bruker sj på den måten du beskriver. Helst litt eldre folk. Mamma er fæl på den der. Sjø, sjele, sjinke, s-jokolade.

Nå spurte jeg mannen min om dette og ba ham si Kjell og kino, og det hørtes helt likt ut. Han sier ich-lyden ikke er vanlig her, og det er det jeg også har skjønt.

Det er jo litt dumt at folk går rundt og tror at alle Stavangerfolk snakker feil uten at de tar hensyn til at det er dialekt.

Kjell og kino skal uttales likt, men uttaler du shell (som i bensinstasjonkjeden) og kjell også likt? For det er der du finner de to ulike lydene. Shell med sch og kjell med kj (ich?).

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 17:10   #118
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.355
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stygge dialekter?

Jeg lurer på hvorfor Fargo tror at det er flere som sier sjøre og sjino i Oslo Øst enn Oslo Vest. Og så synes jeg diverse midtlandsbygdehelvetedialekter er helt forjævlige. Bergensk er fint, men rart. Trøndersk er pussig. Sørlendinger snakker pent, og stavangersk kan være dritkult. Eller helt forferdelig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 17:25   #119
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stygge dialekter?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg lurer på hvorfor Fargo tror at det er flere som sier sjøre og sjino i Oslo Øst enn Oslo Vest. Og så synes jeg diverse midtlandsbygdehelvetedialekter er helt forjævlige. Bergensk er fint, men rart. Trøndersk er pussig. Sørlendinger snakker pent, og stavangersk kan være dritkult. Eller helt forferdelig.

Midtlandsbygdehelvetedialekter?

Pussig - som i søtt ja?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 17:28   #120
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.355
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stygge dialekter?

Lavere ned i landet enn der du befinner deg, guniss. Pussig. Noen ganger søtt. Ikke alltid.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no