Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Snakk pent til barna, sier Jesper Juul

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-08, 09:29   #101
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Snakk pent til barna, sier Jesper Juul

Kjenner på følelsen, og jeg burde vært flinkere overfor min treåring. Jeg forsøker virkelig å ikke bruke kjeft og hard tone, men i en stressende hverdag med en 1-åring som vil ha mye oppmerksomhet og en treåring som tester grenser, blir det til tider vanskelig.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 10:50   #102
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.255
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snakk pent til barna, sier Jesper Juul

Det jeg liker aller best med JJ, er at han får meg til å stoppe opp og tenke meg om. Han spissformulerer og provoserer, og jeg er langtfra alltid enig med ham. Men han treffer alltid noe. Det er fordelen (og ulempen) med å være litt tabloid.

Jeg har definitivt dårlig samvittighet for å bruke automatkjefting, og jeg har også tatt meg sammen etter denne artikkelen. Jeg har ingen problemer med at jeg viser at jeg er sint når det er en god grunn til det, men det er ikke OK å ha en sur og kjeftete tone generelt. Ikke mot mannen, og ikke mot barna.

Karsten Isachsen er også en kar som sier en del fornuftig på en tabloid måte, og jeg tar med meg noen ting derfra også. F.eks. at det er jeg selv som bestemmer hvordan jeg skal reagere. Det er ikke andres skyld at jeg blir sint og skriker (på samme måte som det aldri er andres skyld hvis noen slår). Jeg har rett til å bli sint, men jeg kan bestemme selv hvordan jeg vil uttrykke det.

Korrigering av egen atferd er fine greier. Det kalles utvikling. Jeg er fan.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 11:07   #103
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snakk pent til barna, sier Jesper Juul

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Det jeg liker aller best med JJ, er at han får meg til å stoppe opp og tenke meg om. Han spissformulerer og provoserer, og jeg er langtfra alltid enig med ham. Men han treffer alltid noe. Det er fordelen (og ulempen) med å være litt tabloid.

Jeg har definitivt dårlig samvittighet for å bruke automatkjefting, og jeg har også tatt meg sammen etter denne artikkelen.

Det har jeg også.
Er ikke det mer enn bare litt kult? At etter Jessica linket til JJ artikkelen og jeg fordøyde den, har de gjenværende ukene av sommeren blitt helt annerledes og langt bedre enn de første ukene!
Viste artikkelen til mannen - og vi kuttet begge brått automatkjeftingen på eldstemann (som er 5 år og minitenåring akkurat denne sommeren) - og han har blitt så utrolig mye gladere og lettere å ha med å gjøre.

Det er ringvirkningene sine, det!

Heia JJ! Heia Jessica!

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 12:16   #104
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Snakk pent til barna, sier Jesper Juul

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Det har jeg også.
Er ikke det mer enn bare litt kult? At etter Jessica linket til JJ artikkelen og jeg fordøyde den, har de gjenværende ukene av sommeren blitt helt annerledes og langt bedre enn de første ukene!
Viste artikkelen til mannen - og vi kuttet begge brått automatkjeftingen på eldstemann (som er 5 år og minitenåring akkurat denne sommeren) - og han har blitt så utrolig mye gladere og lettere å ha med å gjøre.

Det er ringvirkningene sine, det!

Heia JJ! Heia Jessica!

Jesper Juul og Jessica

Det er interessant det dere sier her. Det forteller at vi må ha fokus. Tenke over hva slags reaksjoner vår adferd får i forhold til våre barn. En veldig vanlige måte å gjøre noe med adferd på er positiv forsterkning. Ved å være veldig tydelig på positiv forsterkning kan man endre negativ adferd. Så istedet for å kjefte roser man. For å få til det må man starte i det små, og etterhvert kan man kreve mer.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 12:50   #105
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.311
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snakk pent til barna, sier Jesper Juul

Opplever dere også av og til at det blir forventet at dere "skjenner"? Jeg kjenner i hvert fall litt på det når noen av gullene har gjort noe helt uakseptabelt, særlig mot andre. Som når storebror tilter og BRØLER fæle ting til meg eller de to store hadde tegnet en DIGER tegning med sprittusj på mormors vegg i sommer.

Jeg føler at andre syns vi lar dem "slippe unna", liksom. Ja, strengt tatt så føler jeg det av og til selv, en slags forventning om at jeg burde vært strengere.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 13:03   #106
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Snakk pent til barna, sier Jesper Juul

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Opplever dere også av og til at det blir forventet at dere "skjenner"? Jeg kjenner i hvert fall litt på det når noen av gullene har gjort noe helt uakseptabelt, særlig mot andre. Som når storebror tilter og BRØLER fæle ting til meg eller de to store hadde tegnet en DIGER tegning med sprittusj på mormors vegg i sommer.

Jeg føler at andre syns vi lar dem "slippe unna", liksom. Ja, strengt tatt så føler jeg det av og til selv, en slags forventning om at jeg burde vært strengere.

Jepp. Ungene forventer det, og omgivelsene forventer det. Omgivelsene syns at vi mangler grensesetting hvis vi ikke "tar dem" der og da, høyt og tydelig i alles påhør. Ungene føler at det er uavklarte situasjoner hvis vi ikke tydelig har avsluttet det hele på et vis.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 13:05   #107
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Snakk pent til barna, sier Jesper Juul

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Opplever dere også av og til at det blir forventet at dere "skjenner"? Jeg kjenner i hvert fall litt på det når noen av gullene har gjort noe helt uakseptabelt, særlig mot andre. Som når storebror tilter og BRØLER fæle ting til meg eller de to store hadde tegnet en DIGER tegning med sprittusj på mormors vegg i sommer.

Jeg føler at andre syns vi lar dem "slippe unna", liksom. Ja, strengt tatt så føler jeg det av og til selv, en slags forventning om at jeg burde vært strengere.

Ja, det kjenner jeg meg igjen i. Jeg føler på at andre voksne forventer at jeg skal skjenne som du sier. Da er det særlig i situasjoner hvor vi er sammen med folk jeg ikke er helt trygg på.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 13:09   #108
Nina
pretty ballerina
 
Nina sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.792
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Snakk pent til barna, sier Jesper Juul

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Opplever dere også av og til at det blir forventet at dere "skjenner"? Jeg kjenner i hvert fall litt på det når noen av gullene har gjort noe helt uakseptabelt, særlig mot andre. Som når storebror tilter og BRØLER fæle ting til meg eller de to store hadde tegnet en DIGER tegning med sprittusj på mormors vegg i sommer.

Jeg føler at andre syns vi lar dem "slippe unna", liksom. Ja, strengt tatt så føler jeg det av og til selv, en slags forventning om at jeg burde vært strengere.

Ja det gjør jeg. Min eksmann og jeg har et ganske forskjellig syn på barneoppdragelse. De gangene vi finner på ting sammen med sønnen vår merker jeg godt at han syns at jeg bør kjefte/skjenne mer og "dille mindre" som han kaller det.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 13:10   #109
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.311
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snakk pent til barna, sier Jesper Juul

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jepp. Ungene forventer det, og omgivelsene forventer det. Omgivelsene syns at vi mangler grensesetting hvis vi ikke "tar dem" der og da, høyt og tydelig i alles påhør. Ungene føler at det er uavklarte situasjoner hvis vi ikke tydelig har avsluttet det hele på et vis.

Ungene mine forventer ikke skjenn, nei. At jeg sier fra og markerer en grense er jo noe annet. Når det gjaldt den veggtegningen så var det ikke så lett å la være å skjenne, kjente jeg. Men jeg tok meg jo sammen. Samtidig som jeg også måtte ta meg sammen for ikke å le av de inderlig glade selvtilfredse fjesene som hadde laget "en stor berg-og-dalbane med spindelvev på!" Mest av alt var jeg helt sjokkskadet. Sånt noe gjør de jo ALDRI! Og det gav jeg jo også beskjed om. Sa at jeg var veldig overrasket og skuffet og lei meg for at de hadde ødelagt mormors vegg.

"Jeg blir litt lei meg når du bli sånn i ansiktet", sa storebror da...

*digresjon*

Beskjeden fra tante på terrassen var likevel "Jeg hadde kjefta! Det hadde jeg!".

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 13:29   #110
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.255
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snakk pent til barna, sier Jesper Juul

Jeg føler også at jeg "må" kjefte når andre er der. Mens jeg selv egentlig blir imponert over de som klarer å la være.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 13:35   #111
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.352
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snakk pent til barna, sier Jesper Juul

Jeg er ganske sikker på at en del mener at jeg kjefter mindre enn jeg burde når ungene gjør rare ting. Det er en mulighet for at jeg er fryktelig barnslig, for jeg har ingen problemer med å se humoren i mange spillopper, og har en tendens til å fnise i stedetfor å kjefte. :hippiemamma:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 14:00   #112
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.504
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snakk pent til barna, sier Jesper Juul

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Beskjeden fra tante på terrassen var likevel "Jeg hadde kjefta! Det hadde jeg!".

Det hadde hun vel.

Jeg har troen på at å vise skuffelse over at de gjør noe de ikke har lov til har vel så stor effekt som kjeft. Kjefter man ofte tror jeg at det etterhvert preller av som vann på gåsa.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 14:01   #113
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.352
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snakk pent til barna, sier Jesper Juul

Egentlig synes jeg at man må være forsiktig med å bruke skuffelse som virkemiddel.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 14:03   #114
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.504
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snakk pent til barna, sier Jesper Juul

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Egentlig synes jeg at man må være forsiktig med å bruke skuffelse som virkemiddel.

Men man blir jo skuffet, eller overrasket, og det er jo vanskelig å skjule. Jeg mener ikke at man skal guilt trip'e ungene, altså, men at de ser at handlinger får konsekvenser, naturlige sådann.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 14:05   #115
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.352
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snakk pent til barna, sier Jesper Juul

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Men man blir jo skuffet, eller overrasket, og det er jo vanskelig å skjule. Jeg mener ikke at man skal guilt trip'e ungene, altså, men at de ser at handlinger får konsekvenser, naturlige sådann.

Jo, selvfølgelig, men akkurat den derre "nå er jeg veldig skuffet over dere" tror jeg er fryktelig skadelig hvis det blir for mye av det. Det er ingenting i verden som føles verre enn å skuffe foreldrene sine, og særlig ikke når man har gjort noe som man kanskje i utgangspunktet trodde var harmløst.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 14:08   #116
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.504
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snakk pent til barna, sier Jesper Juul

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jo, selvfølgelig, men akkurat den derre "nå er jeg veldig skuffet over dere" tror jeg er fryktelig skadelig hvis det blir for mye av det. Det er ingenting i verden som føles verre enn å skuffe foreldrene sine, og særlig ikke når man har gjort noe som man kanskje i utgangspunktet trodde var harmløst.

Helt enig med deg. Men å tegne på veggen til mormor med sprittusj er nok ikke noe som man tror er harmløst?

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 14:13   #117
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.311
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snakk pent til barna, sier Jesper Juul

Ser hva du mener aC, men så lenge man utrykker en legitim følelse på en ordentlig måte, så tror jeg ikke det er farlig. Det er ikke å "bruke" det som våpen, hvis du forstår hva jeg mener.

Jeg VAR veldig skuffet. Og voldsomt overrasket. Det var det siste jeg snakket mest om, for det var den dominerende følelsen.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 14:15   #118
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.352
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snakk pent til barna, sier Jesper Juul

Jeg mente ikke at du brukte det på en manipulerende måte Polyanna, det var mer generelt jeg drev og tenkte.
Apropos tegning på vegger og sånn, det er noe som mine barn antageligvis hadde ment var rimelig harmløst.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 14:18   #119
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.416
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Snakk pent til barna, sier Jesper Juul

Jeg syns denne tråden er veldig interessant og lærerik, det er sikkert og visst. Har endel jeg bør prøve å fikse opp i selv, men føler allikevel at jeg er på god vei.

Kjenner flere som har en sur tone i utgangspunktet, uansett hva barna gjør. Selv om det slett ikke et negativt egentlig. Jeg blir forundret over det gang på gang. Men det samme gjelder hvordan flere av mine bekjente snakker til/om kjærestene sine, så det er mulig jeg bare er unormalt "happy" og positiv. Det ligger ikke naturlig hos meg å sukke og stønne uansett hva barna ber om, noe jeg ser spesielt hos min ene venninne. Men brøle kan jeg. Si unnskyld kan jeg og. Dessverre sa jeg noe så fælt til datra mi her om dagen at "nå er det ditt valg om jeg blir sinna eller snill" og jeg kan ikke fatte at jeg fikk det til. Gal i gjerningsøyeblikket, kanskje? Da hadde hun trenert leggingen dritlenge og jeg hadde bare lyst til å sitte her med pcen på fanget.

Jaja. Syns iallfall det er supert at artikler som JJs og tråder som denne får oss til å tenke, for jeg tror vi trenger det. Blir vi sikre på at vi gjør alt rett og ikke trenger input av noe slag, så tror jeg vi har feilet.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 14:18   #120
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.311
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snakk pent til barna, sier Jesper Juul

Min sønn er en skikkelig regelrytter, så jeg ante ikke at han kunne komme på tanken en gang.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
jesper juul


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no