Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Den tristeste sangtråden som finnes

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-11-06, 12:36   #101
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den tristeste sangtråden som finnes

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Divine: Er det en sang?

Javisst, jeg husker den fra en eller annen "Frem fra glemselen"-plate som kusina mi hadde.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 12:58   #102
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.969
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den tristeste sangtråden som finnes

Hva gjør jeg egentlig i denne tråden? Jeg skal i begravelse i morgen, og er nok på grineren som det er. Snakk om å pine seg selv...

Air av Bach har alltid vært en trist begravelsessang for meg. Gabriels Obo har blitt det i løpet av det siste året. Flotte, men uendelig triste innlednings- og avslutningssanger. Jeg begynner også å grine bare jeg hører "Bridge over troubled water" med Simon & Garfunkel. Den ble spilt i yndlingsonkelen min sin begravelse for 8 år siden. Fortsatt like trist.

:Magnolia går for å finne seg en gladtråd etter å ha psyket ut seg selv:

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 19:29   #103
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den tristeste sangtråden som finnes

Jeg har alltid synes at Fragile med Sting har vært veldig nydelig, men etter å ha hørt den bli sunget i en begravelse så kan jeg ikke høre den uten å bli veldig trist.

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 20:23   #104
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den tristeste sangtråden som finnes

Hallelujah med Leonhard Cohen
Don't let daddy kiss me med Motörhead

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 21:38   #105
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.498
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Den tristeste sangtråden som finnes

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Javisst, jeg husker den fra en eller annen "Frem fra glemselen"-plate som kusina mi hadde.




Det samme gjelder den sangen Jill har lagt inn teksten til - Frem fra glemselen har utrolig mange vakre men triste tekster. Ofte ble de skrevet like mye for å avskrekke (Lille Anna på sændagsskolen - se hva drikking kan gjøre, Krigens offer - antikrig osv) som for å røre følelsene til lytteren....


SLik som denne....;


Hvor er biletten?

Hvor er billetten
hvor skal du reise?
Jo, jeg skal reise til himmelen.
Hovr kan du tenke
du dit kan komme
med dette tog
du min lille venn?
Jo, du min mamma
hun sang så ofte
om Jesu jernveg til himmelen....

Går denne vei da ei opp til himmelen,
gikk ei min mamma med toget du,
den gang hun døde,
da var hun reiset,
det kolde kyss jeg enn minnes nu.
Nu vil jeg hjem til min mamma drage
dit opp til Jesus står all min hu.

Hvor kan du komme på slike tanker,
å svar, å svar meg min lille venn.
Jo, du, min mamma hun sang om Jesus,
at han var veien til himmelen.
At han på korstreet lot seg nagle
fordi han elsket synderen.

Nu er der øde og tomt der hjemme,
ti der ei mamma jeg finner mer,
og etter henne der finnes ingen
som for meg synger og med meg ber.
Jeg kan ei mere der hjemme være,
på vei til mamma du nu meg ser.

Nu er jeg her med mitt lille knytte,
å la meg drage til himlen med.
På himmeltoget jeg fritt får reise,
så sang min mamma selv når hun gråt.
Si synger du for din lille datter,
om Jesu jernveg til himmelen?

Å har du ei og en liten datter?
Akk jo, men hun gikk og hjem til Gud.
Dro hun til Jesus på denne veien,
å skal jeg henne ei give bud?
For jeg, jeg siger, jeg såg din fader,
på himmelveien gå hjem til Gud.

Jo visst, du lille, si til min datter,
at hennes fader ei mer vil gå,
på syndeveien, fortapt å blive,
nei, hils nu henne at han også,
fra denne time er med på toget,
som går til himmelen,
ja, si hun så.

Vår lille pike seg rolig lagde,
på benken ned hvor hun sov så godt,
og konduktøren, han pleiet henne,
han hadde atter en datter fått.
Men akk, hos ham ble hun ikke lenge,
hun biet der nogen dager blott.

Snart fikk hun ile på himmeltoget,
og hennes reise den blev ei lang.
Nå står hun hist blant den fremste skare,
der priser lammet med jubelsang,
mon du min venn som til sangen lytter,
skal du og himmelen få nå en gang.

Mon du min venn som til sangen lytter,
skal du og himmelen få nå en gang.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 22:03   #106
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.498
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Den tristeste sangtråden som finnes

Og så er det en del Frem fra glemselen sanger som egentlig er tekster fra triste historier som har skjedd - som denne;


Lille Gudrun

Lille Gudrun, lille Gudrun,
hvor er du mitt barn i kveld?
Må du ut i natten gå
blant skog og fjell?
Skal da mamma sitte hjemme,
vente på sin lille skatt,
savne Gudruns kjære stemme nu i natt.

Hør min lille pikes stemme,
"jeg vil hjem til mor og far",
sorgfull røst man ei kan glemme,
venter svar.
Skal hun ut i natten føres rundt,
som et fortvilet skarn,
Herre hør en moders bønner,
frels mitt barn.

Onde folk i reisebåten,
hør en sorgfull moders ord.
Hvorfor stjal I hjerteskatten,
synd så stor?
Mange dager, mange netter,
mamma ventet på sitt barn,
himlens gud deg nu må fri fra
syndens garn.

Gudrun, mitt barn, kom tilbake,
mamma deg venter, å kom.
Røvere hør nu min klage,
Herren jeg kaller til dom.

Skal min lille Gudrun føres,
hjelpesløs i verden ut,
skal min bønn da aldri høres,
du min Gud?
Gudrun roper på sin mamma,
kom mitt barn i moders favn,
hør hvor titt din moder
hvisker Gudruns navn.

Når jeg trett mitt øye lukker,
straks et billed for meg står,
tankene på deg oppdukker,
hvor jeg går.

Visste jeg et sted å lete
drog jeg straks i mørket ut.
Men jeg kan jo bare bede
til min Gud.

Og jeg ser hvor du må vandre,
frem på fremmed vei,
mens din tanke, fra de andre,
går til meg.
Hør min lille pikes stemme
"jeg vil hjem til mor og far",
kan I englerøsten glemme,
gi meg svar.

Herre, hør en moders bønner,
ta da Gudrun i din favn.
Gi den lille piken hjelpen,
i ditt navn.
La den lille atter favnes
ved sin kjære moders bryst,
skjenk da Gud den stakkars moder hjelp og trøst.

Gi henne Gudrun tilbake,
sorgfull i hjemmet hun går.
Moderens rørende klage,
mon jeg min Gudrun snart får?

Til konsulen hist på Horten,
som så villig hjelp tilbød,
takk o'Gud for hjertelaget,
i min nød.
Tusen kroner han utskjenker,
for å finne Gudrun kjær.
Herre, hjelp oss, skaff meg Gudrun,
bønnen er.

Gi henne Gudrun tilbake,
sorgfull i hjemmet hun går.
Moderens rørende klage,
mon jeg min Gudrun snart får?




Historien bak - Den 6. juni 1907 ble lille Gudrun meldt savnet fra sitt hjem i Oslo, ikke langt fra Victoria Terasse. Letingen foregikk over hele landet, men først 12. desember fant de henne i en kanal under Victoria Terasse. Det ble antatt, og senere stadfestet, at hun under lek hadde falt ned i en kum som førte til kanalsystemet. Hun døde av utmattelse og sult etter forgjeves å ha prøvd å krabbe ut av kanalene.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 08:07   #107
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den tristeste sangtråden som finnes

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.




Historien bak - Den 6. juni 1907 ble lille Gudrun meldt savnet fra sitt hjem i Oslo, ikke langt fra Victoria Terasse. Letingen foregikk over hele landet, men først 12. desember fant de henne i en kanal under Victoria Terasse. Det ble antatt, og senere stadfestet, at hun under lek hadde falt ned i en kum som førte til kanalsystemet. Hun døde av utmattelse og sult etter forgjeves å ha prøvd å krabbe ut av kanalene.

Ja, dette var jo oppløftende lesestoff å starte dagen med.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 19:42   #108
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den tristeste sangtråden som finnes

Det er noe ved å vite bakgrunnen til sangen, sånn som med "Tyven, tyven" og "Tears in heaven". Og nå "Lille Gudrun". Fy så triste sanger!

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 22:35   #109
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.927
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den tristeste sangtråden som finnes

Imagine av John Lennon
Tears in heaven av Eric Clapton
Alt eg såg av Sigvart Dagsland

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 22:37   #110
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.886
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den tristeste sangtråden som finnes

"What if we were meant to be together" frå serien Nikolaj og Julie.

Den sangen får meg trist på no time.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 22:55   #111
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den tristeste sangtråden som finnes

Opprinnelig lagt inn av Tøsa, her.

To av sangene i pappas begravelse, de får jeg vondt i hele kroppen av og høre. Ene av Bjørn Eidsvåg, vet ikke tittelen, men går slik: EG VET DU HAR DET VONDT; MEN EG KAN IKKJE... Den andre er en av Jørn Hoel. Den er kjent.

Dire Straits, klarer jeg ikke. Da renner tårene, siden det var pappas musikk.

Den sang ei jente i min pappas begravelse også. EG SER, heter den. Ganske vanlig begravelses-sang etterhvert. De spilte den på saksofon i morfars begravelse også.

Pappas musikk var The Beatles, og det tok lang tid før jeg orket å høre på dem etter hans død for 6 år siden.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 22:59   #112
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den tristeste sangtråden som finnes

Dumme folk!! Nå sitter jeg her rett før leggetid og stortuter at Gudrun-sangen og -historien. :HULK:

Herregud så jævlig!

En av de tristeste sangene jeg vet, og den jeg faktisk enda ikke klarer å høre på uten å begynne og gråte, er "Kamilla", av Morten Harket. Min datter heter Camilla, og jeg hørte på den sangen da jeg lå på barsel, en etasje over avdelingen hun lå på, og ikke fikk ha henne inne hos meg. Hver gang jeg hører sangen, ser jeg for meg de verste tragedier og blir helt satt ut.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 23:35   #113
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.320
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den tristeste sangtråden som finnes

De fleste sangene på Fields of Gold cd'en til Sting.
Har alltid vært min deppeplate

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 00:22   #114
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.675
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den tristeste sangtråden som finnes

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

En av de tristeste sangene jeg vet, og den jeg faktisk enda ikke klarer å høre på uten å begynne og gråte, er "Kamilla", av Morten Harket. Min datter heter Camilla, og jeg hørte på den sangen da jeg lå på barsel, en etasje over avdelingen hun lå på, og ikke fikk ha henne inne hos meg. Hver gang jeg hører sangen, ser jeg for meg de verste tragedier og blir helt satt ut.


Jeg og mine søstre har det med å bli temmelig sentimentale på julaften, og ett år de sendte filmen Camilla og tyven på julaften satt vi alle tre og stortutet ja, og vi var alle over 20 år altså. Mamma så ikke på filmen, men snudde seg og så at vi alle tre satt og gråt, og dermed satte hun i gang også.

Så den dag i dag blir jeg fortsatt satt litt ut av den sangen jeg også.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 00:59   #115
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.105
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den tristeste sangtråden som finnes

Nå har jeg iTunes-shoppa:

I Surrender, Saybia
Unintended, Mew
Gabriels Obo, Aage Kvalbein, Håvard Gimse & Rolf Lislevand

Snufs og takk for tips.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 18:26   #116
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den tristeste sangtråden som finnes

Disse sangene på "Frem fra glemselen" er ikke noe for små barn eller andre som tyr lett til tårene altså. Skjønner nesten ikke at det går ann å lage så mange triste sanger jeg.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 18:44   #117
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Den tristeste sangtråden som finnes

"Deilig er jorden" får meg alltid til å sippe.

  Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 18:47   #118
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den tristeste sangtråden som finnes

Opprinnelig lagt inn av Solveigmor, her.

"What if we were meant to be together" frå serien Nikolaj og Julie.

Den sangen får meg trist på no time.

Grøss. Den serien var grusomfin.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 01:05   #119
Elias
Superaktiv
 
Elias sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 317
Elias er populærElias er populærElias er populærElias er populær
Standard

Sv: Den tristeste sangtråden som finnes

Trist, men fin:
He ain't heavy, he's my brother.

Aner ikke hvem som synger den.

Men den som definitivt får meg til å få tårer i øyekroken er Eva Cassidys versjon av "Somewhere over the rainbow".
Fordi jeg tenker at hun er der......

Elias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 01:31   #120
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Den tristeste sangtråden som finnes

Ja dette var jo tråden rett før sengetid.

Lascia Ch'io Pianga begynner jeg nesten alltid å sippe av, andre triste sanger; Vinden Rider, Heaven med Bryan Adams, Everybody Hurts, Kamilla og tyven sangen (kamilla, kamilla, hva tenker du på.. osv.), Din tanke er fri, Døderlein og Amazing Grace, også noen egenkomponerte/lagde (evnt. komponert/laget samme med noen andre).
Som jeg kommer på i farten, har litt med begravelser å gjøre og slikt.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)



Sist redigert av Aminta : 01-12-07 kl 01:38.
Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no