Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Debatten om forbruk. Størrelse på bolig

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-15, 22:08   #101
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.216
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Debatten om forbruk. Størrelse på bolig

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Vi bodde fem personer på 95 kvadrat i to år. Det var god planløsning og vi hadde romslig terrasse. Det var ikke ideellt, men heller ikke avskrekkende. Reaksjoner fra folk rundt oss var av det mer dramatiske slaget.

Er det virkelig så forferdelig synd på barn som må sove på samme rom?

Øh, vi bor 5 stykker på 100 m2 for "alltid" og jeg ser ikke noe problem. Men nei, det er ikke synd på barn som må sove på samme rom vel? Det har aldri vært noe problem for oss, de har delt rom mye mine to eldste. Fast frem til de var en 6-8 år.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 22:14   #102
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.060
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Debatten om forbruk. Størrelse på bolig

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Nei, altså, vi har bodd 4 stk på 63 kvadratmeter lenge nok (og enda litt til) til at jeg er fullstendig sikker på at enten må jeg bo i et hus med litt størrelse, eller så må jeg bo alene. Jeg trenger å kunne trekke meg unna de andre, og jeg syns det er deilig at en av oss i familien kan ha besøk uten at alle trenger å være involvert.

Jeg trekker meg da unna på eget soverom. Har jeg en sensitiv dag så putter jeg sov-i-ro i øra. Leser, ser på netflix, skriver, hekler etc.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 22:28   #103
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.891
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Debatten om forbruk. Størrelse på bolig

Vi har god plass, 286 kvadratmeter på fem mennesker, og vi nyter det. Nå bor vi i et billig område da, så huset vårt koster nok mindre enn en del av 80 kvadratsleilighetene beskrevet i denne tråden. God plass er en av fordelene ved å bo her vi bor og god plass betyr masse for sjelefreden min og for at vi ikke går oppå hverandre. Jeg ville ha brukt utleieleiligheten selv, blå.

Stort hus og fine ferier er våre prioriteringer. Vi pusser sjelden opp, bytter ikke ut møbler som ikke er ødelagt og vi har ikke hverken hytte eller båt.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no