Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juleplanleggere foren dere

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-11, 20:05   #101
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.437
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Vi kaver bestandig sånn med julekortene i siste liten, så denne tråden har fått meg til å lure på om jeg ikke rett og slett skulle sette i gang med å bestille dem nå. Greit at man kan stresse i desember i stede for september, men jeg frykter ikke at desember blir stressfri selv om jeg gjør unna litt nå allerede

Ellers har vi en aktivitetskalender som er felles for hele familien. Mannen og jeg pleier å planlegge halvparten av aktivitetene hver, slik at det skal bli overraskelse til den andre. I år er vel første året barnet potensielt forstår noe av aktitivitetskalenderen, men om vi planlegger aktivitetene nå vil det jo være overraskelse for oss alle tre, siden ingen av oss er velsignet med spesielt gode hukommelse

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 20:24   #102
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Tips:
Var på Toys´R Us i går for å kjøpe en bursdagsgave. Kom ut igjen med x antall julegaver til tantebarna. Utrolige mye på tilbud der nå. Sparte faktisk langt over tusenlappen

Eller kanskje mere riktig å si at alle fikk dyrere gave dette året enn det jeg pleier å gi? Totalsummen ble vel som den jeg pleier å bruke

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 21:15   #103
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.868
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Gærninger!
Mine vil kun ha lego-kalender så jeg har ikke tenkt å tipse de om noe annet, gitt.
Men akkurat julekort kan det hende vi får tatt ila høstferien siden vi skal på Storefjell og det kan være snø der allerede..

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 21:25   #104
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.379
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Årets kirsebærhøst fra hagen er lagt på sprit, og jeg gjentar fjorårets suksess med hjemmelaget julelikør til enkelte utvalgte.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 21:35   #105
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Note to self - Bare apropos fotogaver - ikke gi fotogaver til andre enn de som faktisk ønsker seg det.

sånn barnløse tanter og onkler ender ofte opp med kalendere, musematter og whatnot mens de selv har brukt tusenvis av kroner på gjennomtenkte gaver til oppvoksende slekt. Prøver å huske da jeg selv var i samme situasjon. Heller gavekort på x- pleie ( hud-, fot-, bil-), kule accesoirer, kinobilletter, musikk el.l.)

Skynder meg å legge til: Syns julekort med barn er hyggelige. Men fotokalender med andre enn egne barn ønsker jeg meg ikke.( Forresten, har ikke med egne unger heller )

Jupp, veldig viktig!
Vi gir bare fotogaver til besteforeldrene og oldeforeldrene. Og de synes det er helt genialt siden de har absolutt alt mellom himmel og jord.
Det å gi fotokalender av ungene til tanter og sånt blir feil.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 21:52   #106
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Note to self - Bare apropos fotogaver - ikke gi fotogaver til andre enn de som faktisk ønsker seg det.

sånn barnløse tanter og onkler ender ofte opp med kalendere, musematter og whatnot mens de selv har brukt tusenvis av kroner på gjennomtenkte gaver til oppvoksende slekt. Prøver å huske da jeg selv var i samme situasjon. Heller gavekort på x- pleie ( hud-, fot-, bil-), kule accesoirer, kinobilletter, musikk el.l.)

Skynder meg å legge til: Syns julekort med barn er hyggelige. Men fotokalender med andre enn egne barn ønsker jeg meg ikke.( Forresten, har ikke med egne unger heller )

En av mine søstre lager hvert år en fin og morsom kalender av alle barnebarna til mamma og pappa. Jeg synes det er kjempestas.

Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 21:54   #107
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.850
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg har store planer om å lage fotobøker til besteforeldre i år.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 22:01   #108
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.679
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Vi gir bare fotogaver til besteforeldrene og oldeforeldrene ja, og de gir utrykk for å sette stor pris på det.

Jeg er vagt usikker på kalenderen til svigerfar da. Altså, han sier de liker den, og at sønnen i huset, og nå etterhvert datra, peker på den og sier at det er Knerten. Det er bare det at altså, nettopp, de har kalender med sine egne unger også, siden ine to yngste svigersøsken er 2 og 4 år gamle. så det føles snålt å gi ham kalender av våre. Men de andre besteforeldrene elsker den i alle fall. Vi lager felles fra meg og min bror til mine foreldre, siden mine foreldre altså har flere barnebarn enn bare mine, og blander inn bilder av ungene våre sammen med de besteforeldrene som får kalendrene, så ingen er helt like.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 22:07   #109
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.820
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Hva med en 2011- fotobok-kavalkade?

Det er helt fint å gi fotogaver til noen som ønsker seg det, såklart! Jeg tenker mer på de som anser skolebildepakka som "da rammer vi inn alle de, så er julegavene unnagjort".

Ellers -
FLER RETTFERDIGE TIPS:

Dyrberg Kern - og jeg tror også Pilgrim? - har et rettferdig julesmykke hvert år hvor det går penger til en god sak.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 22:09   #110
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

I fjor lagde jeg noe lignende de lysene til Minni, bare med bilde av barna som besteforeldrene fikk, veldig populært!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 22:11   #111
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Hva med en 2011- fotobok-kavalkade?

Det er helt fint å gi fotogaver til noen som ønsker seg det, såklart! Jeg tenker mer på de som anser skolebildepakka som "da rammer vi inn alle de, så er julegavene unnagjort".

Ellers -
FLER RETTFERDIGE TIPS:

Dyrberg Kern - og jeg tror også Pilgrim? - har et rettferdig julesmykke hvert år hvor det går penger til en god sak.



Jeg handler Sallyann.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 22:23   #112
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.077
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hva med å heller nyte september og handle julegaver i desember? Bare et forslag.


Joda. Men jeg synes det er veldig greit å sette opp en liste over hvem jeg skal kjøpe gave til, og kjøpe når jeg kommer over ting. Vi har slekt som bor langt unna, så alle julegaver bør sendes rundt 1. desember til dem. Jeg synes det er kjempekjekt å være ferdig med alle de kjeldelige, så kan jeg slappe av og kose meg i desember med å kjøpe inn gaver til de nærmeste, pynte litt, bake kaker og ta det med ro

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 08:55   #113
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Je, je, jeg har da i det minste strøket bunadsskjorta til 17. mai.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 09:11   #114
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Det gjør jeg aldri før rett før. Strøkne linskjorter gulner mens de henger, har jeg lært.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 09:32   #115
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.981
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg har ikke begynt å tenke på å kjøpe inn pakker til kalender enda. Utover at jeg har bestemt meg for å strikke blånisseluer til dem til 1. desember da.
jeg er vagt usikker på om Mikro skal få kalender, hun er jo så lita. Knerten fikk første gang når han var over et år. Men hun ser jo at broren får pakke hver morgen? Mamma borderer kalender til barnebarna, og hun får ikke egen kalender før neste år. Jenta er 7 mnd nå, så hun er altså 9 mnd da når kalenderpakkene skal åpnes, 10 mnd til jul. Det er jo litt tidlig å begynne med kalender?

Vår minste var jo 11 mnd i fjor, og skjønte ikke noe av kalender uansett. Dvs, han elsker papiret og gavebåndet på pakkene til storesøster da. Så det hadde jeg droppa.

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Forresten er det greit å bli minnet på kalendergavene. Det glemmer jeg liksom litt hvert år. Helt til det plutselig haster litt, og da blir gjerne ting dyrere enn man hadde tenkt.

Jeg har en lei tendens til å glemme selv.

Men altså- kalender. Har jente på 8 år, og gutt på nesten 2 denne julen. Hva kjøper man? Nei, jeg tror ikke jeg orker å pakke inn og mekke sånn kalender, fantasien er lagt på is. Men lego eller duplo-kalender? hva finnes av sånt, og hvor kjøper man? Han elsker biler da, og spesielt Lynet, finnes det noe sånt man kunne vurdere uten at det blir skrekkelig dyrt?

Ellers har jeg begyt å tenke, har kjøpt noen bøker som funker, og lydbøker til de som liker det, og så har jeg laget endel kort til de som liker å få en bunke av sånt som funker til enhver anledning.
Julekortene har jeg sannelig også begynt på, ikke verst. Men de spiselige gavene har jeg bare tenkt på hittil, men jeg tror nok det blir en krukke bisccotti etter at jeg endelig ble fornøyd med sammensetningen, steketiden og størrelsen.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 09:42   #116
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.224
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg er nesten klar med julekalendergavene, men er det noen som vet hvilken julekalender NRK skal sende i år? Og om det er noe strikkegreier til den? Blå- og rødnisseeffekter har vært stor suksess i kalenderen tidligere år.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 09:45   #117
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.964
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Blåfjell, tror jeg.

Jeg har begynt å tenke på at det er tre måneder til jul. Lenger har jeg ikke kommet.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 09:45   #118
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.679
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jul i blåfjell.

Derav blånisseluene jeg skal ha på 1. desember. Eller muligens 2. siden han ikke vet hva jul i blåfjell er om morgenen 1. desember.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 09:52   #119
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg gir kun fotogave til knertens oldemor. Hun får en fotobok med bilder over hva knerten har gjort det siste året.
Hun elsker den boken.
Og lurer på om hun får en slik til neste år også.

Fikk bestilt 2 julegaver i går, hånkle og toalettmappe med navn.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 09:53   #120
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg skal til Krakow i begynnelsen av desember, og fikk beskjed av reisefølge at her kunne man kjøpe julegaver. Men hva kjøper man i Krakow da?

Prøver å skrive ned ting som jeg kommer på kan være gode gaveforslag, og så henter jeg det frem igjen når vi er litt nærmere jul (november er en fin mnd.) Når det gjelder julekalender, så er jeg litt usikker på hva vi gjør med det i år. Aktivitetskalender har en tendens til å skli ut. Det skjer så mye annet på ettermiddagene at vi ikke får tid til å gjennomføre det vi skal.
Jeg tror jeg skal ta ungene med på idedugnad og se hva vi kan finne på.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no