Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Au pair og arbeids(u)vilje

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-12, 11:56   #101
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.578
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Au pair og arbeids(u)vilje

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Når jeg sjekket opp dette i 2006 så fikk ikke jeg som svensk ha en svensk au pair, men en norsk familie fikk ha en svensk au pair. Men det er mulig at det har endret seg siden da.

Vi hadde svenske au pairer fra 2009 - 2011.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 12:21   #102
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.934
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Au pair og arbeids(u)vilje

OG etter min erfaring, send en email eller gi en skriftlig liste også som vedkommende kan sitte og ta inn i ro og mak. Misforstått autoritetsredsel (avhengig av kultur) og manglende språkkunnskap eller lett og slett litt ungdomssløvsinn _kan_ føre til jah og hah også viser det seg at det slett ikke er forstått allikevel.


Sist redigert av m^2 : 08-12-12 kl 13:15.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 12:22   #103
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.521
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Au pair og arbeids(u)vilje

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg har egentlig alltid tenkt at de som benytter seg av au-pairer trenger noen til å ta seg av kjipe oppgaver som støvsuging og barnepass, men ikke er villige til å betale ordentlig for det, og jeg vet faktisk ikke om jeg er villig til å endre oppfatning etter denne tråden her.

Klart at det er mange som utnytter ordningen, men det er nok mange som ikke gjør det også. Poenget er vel hva man skal vurdere det etter. Per i dag er det i alle fall helt sikkert at au-pair ikke fungerer slik det opprinnelig var tenkt - og da bør vel regelverket gjenspeile praksis? På samme måten som kartet bør speile terregnet, og ikke en eller annen plass hvor man kunne tenke seg være.

Opprinnelig lagt inn av rine

Jeg tror neppe den jevne nordmann primært ansetter en fillipinsk au-pair for å bedre den økonomiske situasjonen hennes, altså.

Nei, det er jo ikke intensjonen ved ansettelsen, men det er konsekvensen. Og for folk flest er konsekvensne som teller.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 13:03   #104
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Au pair og arbeids(u)vilje

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg har egentlig alltid tenkt at de som benytter seg av au-pairer trenger noen til å ta seg av kjipe oppgaver som støvsuging og barnepass, men ikke er villige til å betale ordentlig for det, og jeg vet faktisk ikke om jeg er villig til å endre oppfatning etter denne tråden her. Jeg tror neppe den jevne nordmann primært ansetter en fillipinsk au-pair for å bedre den økonomiske situasjonen hennes, altså.

Eller ikkje har råd til å betale ordentlig. Det er ganske mange som har råd til å betale for au-pair ordninga slik den er i dag, men det er ikkje så mange som ville hatt råd til det dersom personen som dei tilsatte skulle fått lønn som ein vanlig arbeidstaker.

Då eg vokste opp på 80-tallet var barnehagedekninga heilt elendig der eg budde. Mamma var dessuten aleinemor og hadde problem med å få tidskabalen til å gå opp. Derfor hadde vi praktikant buande hos oss i mange år. Det var typisk unge, norske jenter som ville ha seg eit år pause etter videregåande eller som hadde droppa ut av videregåande skule.
Den aller yngste vi hadde var 16 år, den eldste var 20. Desse jentene passa barn, vaska hus og lagde middag. Dei fekk lønn pluss kost og losji.
Det kan ikkje ha vore spesielt dyrt sidan mamma hadde råd til dette som aleineforsørger med sekretærlønn.
Men eg innbillar meg at tilsvarande ordning ville ha vore ekstremt dyrt i dag. Dette var nemlig snakk om 8-10 timers arbeidsdagar frå mandag til fredag pluss barnevakt på kveldstid ein gang i blant og fri i helgene.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 13:10   #105
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Au pair og arbeids(u)vilje

Noe av utfordringene med ordningen er at au-pairene er veldig prisgitt familien de er hos. Hadde det vært snakk om et ordinært arbeidsforhold hvor de selv hadde valgt fratrekk i lønna for å bo og med mulighet for enkelt å bytte stilling hadde det vært lettere for dem å komme seg bort fra forferdelige situasjoner med utnytting.

Det har vært en del temmelig grove saker med seksuell utnytting av au pairer. Det har vært snakk om au pairer som er der for å tjene penger og som derfor er mer avhengig enn en au pair med i utgangspunktet grei økonomi.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 13:31   #106
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.111
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Sint!

Sv: Au pair og arbeids(u)vilje

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Hvordan er fordelingen av nasjonaliteter i au pair-ordningen nå for tida? Grunnen til at jeg spør, er at jeg har kjent en del baltiske au pairer, som jeg synes har brukt ordningen mer eller mindre etter intensjonen – de har vært veldig opptatt av å lære norsk, ofte fordi de ønsket å studere i Norge i ettertid. (I denne tråden høres det jo ut som om hele gjengen er profesjonelle hushjelper fra Filippinene.)

Alle våre har vært fra Filippinene, og flere av de har vært sykepleiere med planer om å skaffe seg arbeidstillatelse i Norge. Au pair-tiden bruker de til å lære språket og kulturen. De skaffer seg gode venner, nettverk og godkjenning av utdannelse og språkkunnskaper.

Ja det er kommet meg og min familie veldig til gode, men det har også gitt jentene ett nytt liv. Vår første au pair har f.eks fått hit sin filippinske ektemann, som er lege. De har ett barn og ett til på veg. De virker svært lykkelige med sitt nye liv her. Etter at de fikk sitt første barn overtok de en del av babyutstyret hun kjente fra tiden hun passet vår eldste (voksipose, bæresjal, ullklær og andre klær). Vi er såre fornøyd med at vi fant hverandre (henne overtok vi forresten fra en familie i Oslo vest som utnyttet henne).

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 16:09   #107
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Au pair og arbeids(u)vilje

Jeg har dessverre veldig ad hoc-tilgjengelig nett for tiden (jobbing, ass), men uten å få sjekket reglene nøye er det først og fremst to ting jeg synes er negativt med at intensjonen ikke gjenspeiler praksis:
1) det er ikke mulig for en au pair å velge bort naturalytelser som kost og losji og heller bo f.eks. hos en venninne eller kjæreste og få høyere lønn
2) en au pair kan ikke velge (lovlig) å jobbe full arbeidsuke og dermed få en mer normal lønning.

Hvis jeg tar feil i det, er det supert. Men dette er veldig uheldig, synes jeg, sammen med triksingen og miksingen generelt med at vi kaller en spade for et hageornament med dekorative og noen få praktiske gravemessige egenskaper. Lyving om hvilket land de kom fra og skal til og når de kom til Norge og sånt.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 16:32   #108
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Au pair og arbeids(u)vilje

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg har dessverre veldig ad hoc-tilgjengelig nett for tiden (jobbing, ass), men uten å få sjekket reglene nøye er det først og fremst to ting jeg synes er negativt med at intensjonen ikke gjenspeiler praksis:
1) det er ikke mulig for en au pair å velge bort naturalytelser som kost og losji og heller bo f.eks. hos en venninne eller kjæreste og få høyere lønn
2) en au pair kan ikke velge (lovlig) å jobbe full arbeidsuke og dermed få en mer normal lønning.

Hvis jeg tar feil i det, er det supert. Men dette er veldig uheldig, synes jeg, sammen med triksingen og miksingen generelt med at vi kaller en spade for et hageornament med dekorative og noen få praktiske gravemessige egenskaper. Lyving om hvilket land de kom fra og skal til og når de kom til Norge og sånt.

Men ser ikke du bort fra hva denne ordningen er ment som. Det er ikke ment som et tilbud til fattige mennesker eller som en arbeidsmulighet. Den skal primært brukes som et utvekslingsprogram der unge kan lære å kjenne en ny kultur. At ordningen misbrukes på begge sider av gjerdet, trenger vel ikke å innebære at vi må å avskaffe hele ordningen. Vi må bare sørge for at den blir benyttet slik som intensjonen er.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 17:00   #109
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.934
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Au pair og arbeids(u)vilje

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Lyving om hvilket land de kom fra og skal til og når de kom til Norge og sånt.

hm?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 17:10   #110
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Au pair og arbeids(u)vilje

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Men ser ikke du bort fra hva denne ordningen er ment som. Det er ikke ment som et tilbud til fattige mennesker eller som en arbeidsmulighet. Den skal primært brukes som et utvekslingsprogram der unge kan lære å kjenne en ny kultur. At ordningen misbrukes på begge sider av gjerdet, trenger vel ikke å innebære at vi må å avskaffe hele ordningen. Vi må bare sørge for at den blir benyttet slik som intensjonen er.

Nå føler jeg at vi går litt i ring her. Poenget, som det er slått fast, er at dette ikke er noe annet enn arbeidsopphold i realiten. Og mange vil gjerne beholde det som mulighet.

M^2, fillipinere har jo ikke lov å jobbe som au pair av Fillipinske myndigheter, så bare der er det masse triksing med inn- og utreise. Men også i Norge har det jo vært historie på historie med at man må fikse til ting for å oppfylle reglene - bare her på FP. Uten at jeg skal peke fingre eller anklage noen. Det er uryddig, det er bare det, og det er ordningens skyld. Folk flest er ærlige og anstendige mennesker, hvis man ikke aktivt hindrer det.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 17:14   #111
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.934
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Au pair og arbeids(u)vilje

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

M^2, fillipinere har jo ikke lov å jobbe som au pair av Fillipinske myndigheter, så bare der er det masse triksing med inn- og utreise. Men også i Norge har det jo vært historie på historie med at man må fikse til ting for å oppfylle reglene - bare her på FP. Uten at jeg skal peke fingre eller anklage noen. Det er uryddig, det er bare det, og det er ordningens skyld. Folk flest er ærlige og anstendige mennesker, hvis man ikke aktivt hindrer det.

Åja, jeg hadde ikke helt fått med meg dette (jo regelen om at de ikke kan jobbe som au pair og ikke får utreisetillatelse fra filippinene på au pair-kontrakt har jeg fått med meg, men ikke triksingen ift dette). Men så bodde også vår filippinske tidligere au pair i Dubai, på ordentlig, da jeg ansatte henne så det var en problemstilling jeg slapp å forholde meg til.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 17:20   #112
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Au pair og arbeids(u)vilje

Samme her, vår bodde i Singapore, og vi måtte ikke jukse til noe som helst. Men jeg lurer jo på hvorfor det ikke er lovlig å reise som au pair, men helt ok å reise som husslave - noen som vet noe om bakgrunnen for det?

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 17:25   #113
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.427
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Au pair og arbeids(u)vilje

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Åja, jeg hadde ikke helt fått med meg dette (jo regelen om at de ikke kan jobbe som au pair og ikke får utreisetillatelse fra filippinene på au pair-kontrakt har jeg fått med meg, men ikke triksingen ift dette). Men så bodde også vår filippinske tidligere au pair i Dubai, på ordentlig, da jeg ansatte henne så det var en problemstilling jeg slapp å forholde meg til.

Dette har jeg fått beskjed om er endret nå. Det er lv fra filippinske myndigeåheter å reise til Norge som au pair. Tidligere var de nødt å betale (svart) for å komme seg ut av landet, også om de var hjemme på ferie. Kom de hit fra et annet land enn Filippinene så gikk det bra (som Dubai eller Singapore).

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 17:26   #114
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.427
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Au pair og arbeids(u)vilje

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Samme her, vår bodde i Singapore, og vi måtte ikke jukse til noe som helst. Men jeg lurer jo på hvorfor det ikke er lovlig å reise som au pair, men helt ok å reise som husslave - noen som vet noe om bakgrunnen for det?

Jeg har hørt, men jeg vet ikke om det er riktig at en filippinsk ambassadør i Sverige jobbet hardt med dette og da kom Norge med i dragsuget.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 17:47   #115
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.934
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Au pair og arbeids(u)vilje

Det ser ut til at det ble endret i 2010 Det styrker jo filippinske au pairer i Norge sin stilling, siden de før da ikke kunne få hjelp i egen ambassade om det skulle være noe...
Nytt fra i år ser jeg er at man (generelt sett) ikke kan jobbe som au pair hvis man har barn.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 17:48   #116
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.427
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Au pair og arbeids(u)vilje

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Nytt fra i år ser jeg er at man (generelt sett) ikke kan jobbe som au pair hvis man har barn.

Det syns jeg er bra.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 17:48   #117
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.842
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Au pair og arbeids(u)vilje

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Det ser ut til at det ble endret i 2010
Nytt fra i år ser jeg er at man (generelt sett) ikke kan jobbe som au pair hvis man har barn.

De burde heller ha endret reglene slik at man måtte ta med barna is man hadde barn, og at husvert måtte betale barnehageplass og dekke kost og losji for barna. Det hadde blitt skikkelig kulturutveksling!

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 17:52   #118
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.888
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Au pair og arbeids(u)vilje

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Nytt fra i år ser jeg er at man (generelt sett) ikke kan jobbe som au pair hvis man har barn.

Gjelder dette bare au pairer? Jeg har jobbet sammen med veldig mange filipinske sykepleiere og de pleier også å reise fra barna sine når de kommer hit for å jobbe.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 17:59   #119
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.654
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Au pair og arbeids(u)vilje

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Gjelder dette bare au pairer? Jeg har jobbet sammen med veldig mange filipinske sykepleiere og de pleier også å reise fra barna sine når de kommer hit for å jobbe.

Det bør ihvertfall bare gjelde au-pairer, bare tenk på alle de østeuropeiske mennene som jobber i Norge og som har barn hjemme i Polen, Latvia etc.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 17:59   #120
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.427
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Au pair og arbeids(u)vilje

Det gjelder bare au pairer.

De skal ikke dra langt bort fra sine egne barn for å passe andres barn er vel tnken.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
arbeid, au pair, hjelp, problemer


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no