Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-13, 10:07   #101
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.316
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Det er faktisk ikke tull heller. Jeg synes det Norwegian gjør er en slags mafiosisk beskyttelsespenger - hvis du betaler meg penger, skal jeg forhindre et problem du aldri hadde i utgangspunktet. Derfor kjøper jeg heller en litt dyrere billett hos SAS enn å betale ekstraavgifter til Norwegian - selv om jeg skulle komme en hundrings dårligere ut.

Det er selvsagt en terskelverdi der et sted, og der viktigste er egentlig reiseruten, så jeg kjører Norwegian når jeg må. Men de bør ikke slutte med direkterute til Dubai og Split og sånn, for å si det sånn.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -

Sist redigert av Candy Darling : 19-08-13 kl 17:30.
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 10:14   #102
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.944
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Poenget er at man ikke kan la barn under 12 år reise alene. De MÅ reise sammen med voksne. Hvorfor må de det, om man kan la barnet sitte på rad 1, og den voksne sitte helt bakerst? Det er jo mulig?

Fordi barnet som sitter på rad 1 er fremdeles den voksne på rad 27 sitt ansvar, mens barnet som sitter på rad 1 uten noen voksen i flyet, er flyselskapets ansvar.

__________________
♥ Storebror, des. 2010 Lillesøster, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 10:21   #103
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.121
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Tar man 17 flyet fra Oslo- Trondheim eller andre byer i Norge msndag-fredag er ofte disse fullbooket og kun B og E setene er igjen, da kan man ikke forvente å sitte sammen f.eks.
Jeg flyr mye i jobb og opplever ofte fullbookede fly, spesielt morgen og ettermiddag. Dette bør man ta høyde for når man reiser med barn.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 10:26   #104
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.316
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Tar man 17 flyet fra Oslo- Trondheim eller andre byer i Norge msndag-fredag er ofte disse fullbooket og kun B og E setene er igjen, da kan man ikke forvente å sitte sammen f.eks.
Jeg flyr mye i jobb og opplever ofte fullbookede fly, spesielt morgen og ettermiddag. Dette bør man ta høyde for når man reiser med barn.

Eller fly SAS.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 11:16   #105
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 19.008
Blogginnlegg: 352
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Enig med Candy. I utgangspunktet vil systemet vite hvem som reiser sammen, man oppgir jo det ved bestilling.
Jeg synes personlig at når man betaler for en flybillett, så er det jo et sete inkludert - det er ikke lov å¨fly stående i midtgangen. Ergo er ekstrabetaling for setereservasjon kun en skult kostnad/sleip måte å tjene mer penger på etter at man først har lokket folk med lurepriser.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 13:15   #106
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.249
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Når de velger å ikke linke barnebilletter til den voksne de reiser sammen med er det i hvertfall ikke fordi systemet da ville bli mye dyrere eller mer komplisert. De sørger allerede for at det ikke blir to babyer på samme rad for eksempel. Dette er noe som gjøres enkelt med noen få linjer kode i et sånt system. Når de ikke gjør det, er det fordi de har valgt å ikke gjøre det. Jeg skjønner at flere her synes det er helt greit at man tar ekstra betalt for tjenester som strengt tatt ikke er spesielt frivillige, men jeg synes i grunnen ikke det. Jeg synes faktisk dette er verre enn den avgiften de har for å betale billetten med det kortet man ønsker. Jeg synes ikke det ligger implisitt i "reserver ditt sete i flyet" at man må gjøre det for å sørge for at barna får sitte sammen med de voksne. For mange er dette en såpass fjern tanke at det burde komme opp en rød varsellampe når dette er tilfelle.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 13:27   #107
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.105
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Toppen av frekkhet å be folk om å bytte plass?
Da har man et beskyttet liv uten mye frekkhet rundt seg
Jeg har blitt bedt om det mange ganger, og har syntes det har vært helt uproblematisk å flytte meg.

Jeg flyr mye i jobb, og en del privat. Jeg gidder ikke betale den ekstra avgiften verken på jobbturer eller privatturer. Foreløpig har det vært helt problemfritt.
Jeg har også byttet seter på innsjekkautomatene senest i sommer, både innenlands og utenlands.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 13:33   #108
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.389
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Enig med Candy. I utgangspunktet vil systemet vite hvem som reiser sammen, man oppgir jo det ved bestilling.
Jeg synes personlig at når man betaler for en flybillett, så er det jo et sete inkludert - det er ikke lov å¨fly stående i midtgangen. Ergo er ekstrabetaling for setereservasjon kun en skult kostnad/sleip måte å tjene mer penger på etter at man først har lokket folk med lurepriser.

Men du får jo et sete. Det er ingen som må stå i midtgangen. Det er å velge hvilket sete man vil ha i forkant som koster ekstra.

Jeg er ikke uenig i at det hadde vært like naturlig å inkludere setereservasjon i billettprisen altså, da hadde billettene kostet tilsvarende mer. Flere flyselskaper velger å gjøre på den måten.

Det å strippe flybillettprisen for alt som ikke er definert som å komme seg fra a til b, altså setereservasjon, bagasje, mat og drikke ombord, prioritert ombordstigning, prioritert bagasjeutlevering, loungetilgang, hva det måtte være, og ta betalt for disse tjenstene separat, har blitt en betydelig del av lavprisflyselskapenens inntektsgrunnlag.

Man kan ikke få både i pose og sekk.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 13:34   #109
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 19.008
Blogginnlegg: 352
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

jeg fløy NY-Oslo i sommer. da jeg kom til setet mitt, 21 b, ble jeg spurt om å bytte til 23 b, fordi det var to venninner som ville sitte sammen. jeg sa selvsagt ja til det, selv om jeg hadde sjekket inn på nett for å sikre meg et sete mot midtgangen - 23 var like bra som 21, syntes jeg. Emnden på visa ble at ingen skulle sitte på 21 a, så det ble en luksustur hjem med masse plass og til og med noen minutters søvn. Nei,jeg synes ikke det er toppen av frekkhet å be noen om å bytte. Hvis jeg hadde blitt bedt om å flytte fra midtgang til midtsetet på en tresetersrekke, hadde jeg bare sagt nei, rett og slett.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 13:35   #110
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 19.008
Blogginnlegg: 352
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Opprinnelig lagt inn av Ellisiv, her.

Men du får jo et sete. Det er ingen som må stå i midtgangen. Det er å velge hvilket sete man vil ha i forkant som koster ekstra.

Jeg er ikke uenig i at det hadde vært like naturlig å inkludere setereservasjon i billettprisen altså, da hadde billettene kostet tilsvarende mer. Flere flyselskaper velger å gjøre på den måten.

Det å strippe flybillettprisen for alt som ikke er definert som å komme seg fra a til b, altså setereservasjon, bagasje, mat og drikke ombord, prioritert ombordstigning, prioritert bagasjeutlevering, loungetilgang, hva det måtte være, og ta betalt for disse tjenstene separat, har blitt en betydelig del av lavprisflyselskapenens inntektsgrunnlag.

Man kan ikke få både i pose og sekk.

nemlig. Og da foretrekker jeg billetten uten skjulte kostnader. Og forbeholder meg retten til å synes at det er betenkelig hvis et flyselskap med vitende og vilje deler et reiseselskap for å fremtvinge forhåndskjøp av plass.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 13:44   #111
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.738
Blogginnlegg: 630
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Og forbeholder meg retten til å synes at det er betenkelig hvis et flyselskap med vitende og vilje deler et reiseselskap for å fremtvinge forhåndskjøp av plass.

Det må du jo gjerne. Men du vet faktisk ikke at det er tilfelle, og blir en smule for konspirasjonsteoretisk for meg.

Jeg har på reisene mine de siste årene alltid sjekket opp mot SAS og evt. andre lokale selskap som flyr dit jeg skal, og Norwegian er alltid en hel del billigere (gjerne halvparten av prisen), selv med ekstrautgifter på innsjekket bagasje og setebestilling. Bortsett fra Berlin Air, de kommer ofte ut likt. Ryan Air sjekker jeg ikke.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 13:52   #112
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 19.008
Blogginnlegg: 352
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det må du jo gjerne. Men du vet faktisk ikke at det er tilfelle, og blir en smule for konspirasjonsteoretisk for meg.

Jeg har på reisene mine de siste årene alltid sjekket opp mot SAS og evt. andre lokale selskap som flyr dit jeg skal, og Norwegian er alltid en hel del billigere (gjerne halvparten av prisen), selv med ekstrautgifter på innsjekket bagasje og setebestilling. Bortsett fra Berlin Air, de kommer ofte ut likt. Ryan Air sjekker jeg ikke.

Jeg tror ikke at flyselskapene spekulerer i dette altså - jeg svarer utfra trådens innhold, ikke egne erfaringer.

Jeg har aldri blitt delt heller, og har faktisk ikke oppdaget at jeg har kunnet velge sete når jeg kjøper Norwegian-billetter. Jeg pleier å sjekke inn på flyplassen og velge seter da. Når man bruker innsjekkautomaten, kommer jo resten av reisefølget automatisk opp, og da har vi alltid fått seter sammen.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 14:35   #113
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.936
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Jeg betaler aldri ekstra for sete reservering. Vi har også reist hele familien samlet flere ganger med Norwegian, og vi har da kommet sammen. Når vi skal reise hele familien så er vi tidlig ute når vi skal fly utenlands i alle fall.

Fra i sommer så har jeg faktisk mye dårligere erfaring med SAS når det gjelder plassering og innsjekking.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 14:38   #114
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Eg betalar alltid for å reservere seter hjå Norwegian og kjem likevel rimeleg ut i forhold til SAS på dei fleste strekningar. Det betyr noko for meg at eg får velge seter sjølv og då betalar eg gjerne litt for det når prisen på billetten i utgangspunktet er lav. Dette gjorde vi også hjå Delta og United i sommar. Dette er opplyst av flyselskapa i forkant, og eg har ikkje problemer med det så lenge det er informert om det.

Forrige tur med SAS gjekk over tre strekningar. På alle tre hadde vi reservert seter langt framme ved bestilling og etter innsjekk ved bagasjeinnlevering fekk vi av vedkomande som sat der tildelt seter på aller bakerste rad. På samtlege strekningar. Så mykje for å reservere seter samtidig som vi bestilte altså. Årsaka til at vi ville ha seter langt framme, er at eg har flyskrekk og blir smått hysterisk om eg må sitje langt bak, så det passa dårleg å bli flytta rundt slik, sjølv om vi fekk sitje i lag og ikkje betalte ekstra for det. Ikkje fekk vi flytte lenger fram heller, sjølv om vi hadde utskrifter som viste dei opprinnelege reservasjonane våre.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 18:55   #115
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Vi har aldri opplevd å ikke få plass ved siden av hverandre med Norwegian, men vi er alltid tidlig ute.

Jeg kikket på mailen nå for en billetter vi har kjøpt med Norwegian. Det står ganske klart og tydelig der at hvis vi ønsker å være garantert å sitte sammen så må vi reservere seter. Her er den nøyaktige teksten:

Sitat:

Liker du å vite hvor du skal sitte? Ønsker du å være sikker på at du får sitte sammen med ditt reisefølge? Hos oss kan alle reisende forhåndsreservere sete umiddelbart etter kjøp av billetter

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 19:52   #116
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.642
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Opprinnelig lagt inn av Olvina, her.

Forrige tur med SAS gjekk over tre strekningar. På alle tre hadde vi reservert seter langt framme ved bestilling og etter innsjekk ved bagasjeinnlevering fekk vi av vedkomande som sat der tildelt seter på aller bakerste rad. På samtlege strekningar. Så mykje for å reservere seter samtidig som vi bestilte altså. Årsaka til at vi ville ha seter langt framme, er at eg har flyskrekk og blir smått hysterisk om eg må sitje langt bak, så det passa dårleg å bli flytta rundt slik, sjølv om vi fekk sitje i lag og ikkje betalte ekstra for det. Ikkje fekk vi flytte lenger fram heller, sjølv om vi hadde utskrifter som viste dei opprinnelege reservasjonane våre.

WTF? Jeg hadde blir utrolig sur. Hvilken grunn da de dere for dette?

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 19:57   #117
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.642
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Toppen av frekkhet å be folk om å bytte plass?
Da har man et beskyttet liv uten mye frekkhet rundt seg
Jeg har blitt bedt om det mange ganger, og har syntes det har vært helt uproblematisk å flytte meg.

Toppen av frekkhet paa et fly, mente jeg. Klart det finnes frekkere ting ellers i verden

I det minste bör man fölge vanlig höflighet ift. setebytte som er:
- man setter seg paa sitt tildelte sete först, absolutt ikke paa det setet man önsker aa bytte til
- hvis man maa spörre noen om aa bytte plass, tilbyr man dem en BEDRE plass: Dvs. en plass som er gang eller vindu likt som det de hadde og som er lengre fremme eller har mer benplass enn den de ellers ville faatt
- man spör höflig og forventer ikke at de skal si ja uten videre
- man blir ikke sur eller snurt om de sier nei
- man fikser dette selv, uten hjelp av flyverter/vertinner. Det er ikke deres jobb

Jeg henger en del inne paa et forum for folk som flyr mye, og der er det utrolig mange historier om saanne setebyttegreier. www.flyertalk.com hvis noen vil ta en titt.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 20:03   #118
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.076
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Jeg ser det ikke som en ekstrautgift, jeg ser heller det at man kan få billetten billigere om man velger å ikke reservere sete.

Norwegians billetter med sete koster omtrent det samme som SAS med seter, bare at på sas kan du ikke velge bort setereservasjon. Hvordan kan da setereservasjon hos Norwegian bli e ekstrautgift? Det er jo faktisk noe man må regne med i prisen om man sammenligner med andre flyselskaper der det allerede ligger innbakt i prisen.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 20:13   #119
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.476
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Jeg syns det er helt gull med mulighet for setereservasjon. Jeg er sånn passe glad i å fly, og jeg syns det er mye mer comfy å sitte langt fremme, 6A er favorittplassen , og nå sitter jeg der i 9 av 10 tilfeller. Flyr vi med barn tar vi som oftest 6a+b og 7a+b.

Når det gjelder pris, så er som oftest Norwegian 1000+ billigere på OSL-CHP, i tillegg har de trådløst nett! Hos SAS kan jeg da bli sittende bakerst i flyet, betale mer og ikkeno nett, men jeg får jo kaffe da.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 20:19   #120
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.316
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Jeg flyr ganske mye i jobben, både innad i Norge og til Køben, og som oftest er det helt konkurransedyktige priser på de typiske businessflightene.

Også når jeg drar privat til Bergen i helger, er det vanligvis så like priser at jeg velger SAS.

Hvis man kan dra når som helst, får man sikkert billigst hos Norwegian. Men det er sjelden tilfelle for meg.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no