Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva synes dere om navnesminke?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-09, 12:15   #101
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.915
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.


Men altså, siden Christopher eller Christoffer er gangbart hos flere, hva er galt med Chatrine? Jeg ser ikke forskjellen ... Er det kanskje forskjell i uttale hvis Ch etterfølges av en konsonant versus en vokal?

Ja, Ch foran vokal blir jo ikke en k-lyd.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 12:16   #102
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Men altså, siden Christopher eller Christoffer er gangbart hos flere, hva er galt med Chatrine? Jeg ser ikke forskjellen ... Er det kanskje forskjell i uttale hvis Ch etterfølges av en konsonant versus en vokal?

Ja, for eksempel som i Charlotte.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 12:19   #103
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.341
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Akkurat ja. Takk for oppklaringen, det er så deilig å slippe og gruble.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 12:32   #104
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.896
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Jeg er heller ikke fan av navnesminke og ingen her i husholdningen har sminket seg.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 12:33   #105
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.762
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vi prøvde oss på Mattias, men for meg blir uttalen annerledes da. Med trykk på de to t'ene.

Men kva er galt med Matias? Mattias er jo eit heilt anna navn. Mathias og Matias uttalar iallfall eg likt.


Eg trudde eg hadde valgt idiotsikre navn til mine barn når det kom til feilstavingar, men jammen har folk prestert å stappe inn ein stum d eller ein h eller ein dobbel konsonant i storesøster sitt navn

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 12:37   #106
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.


Men altså, siden Christopher eller Christoffer er gangbart hos flere, hva er galt med Chatrine? Jeg ser ikke forskjellen ... Er det kanskje forskjell i uttale hvis Ch etterfølges av en konsonant versus en vokal?

Det er vel helst det at man uttaler Chatrine som Katrine? Eller uttaler man det som Charlotte? Kjenner dere noen som heter Chatrine og som uttaler navnet slik som Charlotte?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 12:39   #107
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.229
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Om man velger fransk eller norsk stavemåte tenker jeg at er av smaksgrunner, på samme måte som noen velger "trauste" navn mens andre velger "romantiske" navn. Jeg foretrekker selv norsk/germansk variant av navn fremfor engelsk eller fransk, og enklest/norskest stavemåte (Henrik og ikke Henry eller Henri; Katrine og ikke Cathrine), men jeg er ikke motstander av de andre variantene. Og alle stumme bokstaver er heller ikke "navnesminke"; mange navn har jo stumme h-er og stumme d-er som del av det vanligste/mest opprinnelige alternativet (Astrid og Noah, for eksempel).

Men "feil" staving, som Chatrine, Renè og Philiph, synes jeg ser dumt ut, fordi jeg oppfatter det som om foreldrene ikke vet hvordan navnet skal staves/uttales.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 12:40   #108
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Jeg syns det er forskjell på gradene av navnesminke jeg.
En del navn er jo på en måte godkjent og vedtatt at kan skrives på flere måter. Og da syns jeg ikke det er navnesminke.
Men når man begynner å slenge på ekstra bokstaver som z i stedet for s, og som mange av eksemplene som blir nevnt her, da syns jeg det blir teit rett og slett.

At man når man blir voksen må stave navnet sitt en del når man er ute og reiser og slikt er nå en ting. Men jeg syns ikke det blir rett å prakke på rare navn på barna som gjør det vanskelig for dem å ålære seg å skrive sitt eget navn, og at de må stave det for alle her hjemme hele tiden.
Jeg syns det er viktig at barnet får et navn som fungerer godt i dagliglivet her hjemme jeg. Når barnet blir voksent er det lettere å forholde seg til kommentarer om navnet sitt, slik som mange kanskje møter på i utlandet, enn når barnet er lite og kanskje tar det personlig.
Feks heter pappa Odd. Det var mange som kniste av det når vi var på ferie i England for mange år siden altså. Men her hjemme fungerer det jo helt fint.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 12:41   #109
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.800
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.


Men "feil" staving, som Chatrine, Renè og Philiph, synes jeg ser dumt ut, fordi jeg oppfatter det som om foreldrene ikke vet hvordan navnet skal staves/uttales.

Det blir jo som å kalle ungen sin Per, men å insistere på at det skal uttales Åge.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 12:44   #110
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.662
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Jeg synes at et navn som Theodor må ha med h-en, selv om det på norsk ville vært mest naturlig med Teodor. Med h funker det i utlandet.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 12:46   #111
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.904
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Jeg sliter med en gutt som foreldrene kaller Fillip, men som skriver det Pillip. I tillegg jobber jeg mye med å uttale Ægir med æ (fordi det er det foreldrene vil), for meg er det mest naturlig å si Egir.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 12:46   #112
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.581
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Kjenner dere noen som heter Chatrine og som uttaler navnet slik som Charlotte?

Jeg hadde en venninne som het Chatrine, som jeg uttalte Sjatrinn (med skarre-r ). Hun er halvt fransk, og det tror jeg forklarer navnevalget.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 12:50   #113
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Jeg er for. Har en stum h i navnet mitt selv (og den er ikke logisk i engelsktalende land heller for det er omtrent komplett umulig å uttale navnet på engelsk).

Så lenge man ikke tuller med apostrofer og sånne ting som Skilpadda beskriver.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 12:50   #114
Ullvott
Plutselig tilbake
 
Ullvott sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 582
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Det blir jo som å kalle ungen sin Per, men å insistere på at det skal uttales Åge.

Du mener ikke Pher og Ågeh?

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 12:54   #115
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det er vel helst det at man uttaler Chatrine som Katrine? Eller uttaler man det som Charlotte? Kjenner dere noen som heter Chatrine og som uttaler navnet slik som Charlotte?

Nei, det er jo det som gjør det dumt. Ifølge alle uttaleregler skal Chatrine uttales som Charlotte, men jeg tror ikke Chatrines foreldre mente å kalle henne Sjatrine.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 13:21   #116
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Opprinnelig lagt inn av Ullvott, her.

Du mener ikke Pher og Ågeh?

Pêêr og Ôhgë.
Sjakalakalala!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 13:24   #117
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.662
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg sliter med en gutt som foreldrene kaller Fillip, men som skriver det Pillip.

Pillip? Da hadde jeg diskret spurt om de hadde glemt en h, altså.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 14:10   #118
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.804
Blogginnlegg: 247
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Jeg syns ikke det er navnesminke å bruke den engelske varianten av et navn. Jeg foretrekker Mathias fremfor Matias, William fremfor Villiam, Philip fremfor Filip og Wenche fremfor Venke. Men det er jo smak og behag. Å slenge inn en h der den ikke hører hjemme eller legge inn en dobbel-a der navnet skal utales med a, ikke å, syns jeg er litt mer rart. Men det er tydeligvis ikke helt uvanlig da jeg er vant til å måtte forklare at navnet mitt skrives rett frem og ikke med C, h på slutten eller Aa.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 14:32   #119
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Det er vel ikke navnesminke å bruke en internasjonal versjon av et navn? Jeg synes det greieste ofte er å holde seg til den/de vanligste skrivemåtene, og Christoffer, Mathias, Hannah og Leah ser ikke sminket ut i mine øyne. Forsåvidt ikke Kristoffer, Matias, Hanna og Lea heller, der er begge utgaver vanlige og helt greie. De som vil ha et uvanlig navn, men liker de vanlige slik at de må lage sin egen vri derimot... det kan bli ganske spennende. Stakkars unger som må stave hver gang de skal presentere seg resten av livet. Og enda bedre er de som ikke respekterer vanlige uttaleregler, men tror at man kan bytter K med C og slenge på h'er etter eget forgodtbefinnende uten at uttalen endrer seg.

Nå er Kamilla et dårlig eksempel, for det er i og for seg vanlig det også, men ekstrem fornorsking av opprinnelige utenlandske navn kan vel betraktes som en form for omvendt navnesminke? Vi liker norrøne/norske navn, men vi liker bedre klangen på de mer moderne navnene, så vi endrer litt på stavemåten så det passer bedre inn i den kategorien vi liker?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 14:32   #120
Cabrel
Aktiv
 
Cabrel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 230
Cabrel er litt kulCabrel er litt kul
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Jeg vet om noen som kalte datteren sin for Hannha - men uttalte det Hanna. Vet også om en Sebaztian og en Alxander (ja uten e).
Fatter ikke hvor foreldrene tar det fra?

Cabrel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no