Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #18

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-24, 11:15   #101
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.822
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Litt mer navlebeskuende gruff her, men når jeg endelig fikk e-post om at skattemeldingen er klar så er det umulig å komme inn på nettsiden.

Og så venter og venter jeg på svar fra MR.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-24, 11:23   #102
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.685
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Hvis han taper er jeg redd for at det blir det borgerkrig.
Hilsen evig pessimist.

Taper han skal det ikke avholdes flere valg i usa leste jeg i en avis at ha har uttalt . Det bare.... ehh... WHAT?

(selv i russland avholder de jo valg.....på en måte)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-24, 12:09   #103
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.020
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Taper han skal det ikke avholdes flere valg i usa leste jeg i en avis at ha har uttalt . Det bare.... ehh... WHAT?

(selv i russland avholder de jo valg.....på en måte)

Jeg er redd for at enten vinner "Han hvis navn ikke skal nevnes" eller han oppfordrer til borgerkrig. Tilhengerne hans er jeg redd vil ta en sånn oppfordring fra sin "O Store Sol" på alvor. Så ja, jeg oppfatter det som et løfte fra ham om å innføre diktatur.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-24, 12:20   #104
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.267
Blogginnlegg: 264
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Hvorfor klarer jeg ikke å glede meg over å få blomster... det er helt bortkastet på meg. Ser aldri på de, og plutselig er de visne og må kastes.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-24, 12:33   #105
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.683
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Hvorfor klarer jeg ikke å glede meg over å få blomster... det er helt bortkastet på meg. Ser aldri på de, og plutselig er de visne og må kastes.

Egentlig burde du få fugler i stedet.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-24, 12:36   #106
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.685
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Hvorfor klarer jeg ikke å glede meg over å få blomster... det er helt bortkastet på meg. Ser aldri på de, og plutselig er de visne og må kastes.

Jeg er igrunnen på samme viset.

Den mest meningsløse var da jeg fikk blomster på jobb for 10 års ansettelse. På fellessamling med hele landet. Fint det. Jeg måtte ha det med meg på to fly hjem.... om det ikke var for at jeg reiste med kollegaer så er det mulig de hadde stått igjen på første flyplassen gitt...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-24, 13:08   #107
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.822
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Ikke før har vi blitt oversvømt med "motivasjons"-flasker - så er nå "endelig" i butikk "Stanley-koppen"! Som ser ut som en schtøgg termos og koster 6-700 kr.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-24, 13:12   #108
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.685
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Min 13 åring har sånn motivasjonsflaske. OG en kopi av den stanlykoppen, det var viktig for henne med en sånn kopp, men ikke så viktig med rett navn at hun ville bruke så mye ekstra penger, så hun kjøpt en til halve prisen, og jeg FATTER IKKE poenget med den.

Virkelig. Så når jeg nå fikk en mail om at den endelig er i butikken, og hun altså ahr hatt den der koppen der i et par mnd og var "sent ute" da syntes hun, så er "endelig" nå litt sånn "late adapters" eller noe? Min datter tilga meg jo egentlig ikek for at vi ikek kjøpte en på normal før jul, for jeg sa "du kan jo ønske deg til jul" og gikk tilbake uken etterpå for å kjøpe og da var den utsolgt...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-24, 13:41   #109
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.882
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Restskatt på ganske mye mer enn jeg hadde regnet ut. En hel månedslønn i restskatt faktisk.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-24, 13:43   #110
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.822
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Vi fikk tjue tusen i restskatt til sammen. Mitt livs første.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-24, 13:46   #111
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.518
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Når man er innkalt til møte, og så er det blitt avlyst uten at vi fikk beskjed. Først når jeg og kollega sto og trippa utenfor kontordøra fem minutter "på overtid" fikk vi vite fra de to der inne at det blir ikke idag. Heldigvis inhouse, kunne vært verre. Men tenk så effektiv jeg kunne vært på de minuttene.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-24, 13:48   #112
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.939
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Ikke før har vi blitt oversvømt med "motivasjons"-flasker - så er nå "endelig" i butikk "Stanley-koppen"! Som ser ut som en schtøgg termos og koster 6-700 kr.

Er det sånn kopp du mener? https://www.stanley.no/termokopp/stanley-camp-mug-1
Den er jo genial! Jeg fikk nettopp en på jobb (annet merke da) og den rommer jo masse te og holder på varmen. What's not to like?

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-24, 13:53   #113
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.518
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Nei, det er disse muggene her: https://www.stanley.no/drikkeflaske/...flowstate-rose

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-24, 13:59   #114
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.822
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Det er markedsføringen som er slitsom. Jeg har hatt min thermokopp fra Bodum i årevis, de trenger jo sjelden å byttes? Jeg misliker det narrativet som lages om at alle «må» ha alle nye dingser.
(Nei, jeg har ikke motivasjonsflaske. )

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-24, 14:07   #115
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.491
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Jeg elsker min fake Stanley, drikker mye mer vann nå enn før og den holder vannet kaldt kjempelenge. Men hadde aldri i livet giddet å betale 700 for den. Men 250 som jeg betalte for min synes jeg den er verdt.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-24, 14:37   #116
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.683
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Det som irriterer meg med disse motivasjonsflaskene er den misforståtte ideen om at vi skal drikke så innmari mye vann. Vi har en helt naturlig, innebygget motivasjon for å drikke vann, det kalles tørste. De eneste som må passe på å drikke nok ut over det er eldre, syke, folk som driver med ekstremt hard fysisk aktivitet (væsketap ved "vanlig" trening får man dekket gjennom å slukke den naturlige tørsten som følger) og folk som oppholder seg i ekstrem varme. For vanlige, friske folk med normalt aktivitetsnivå holder det å drikke når man er tørst. Vi får i oss væske når vi spiser også, og fra det vi drikker til maten, så om vi ikke er tørste utenom det så er det trolig nok. Det er bare et motefenomen at vi skal presse oss selv til å drikke mer vann enn vi føler behov for, og at jo mer vann vi drikker, jo sunnere er det. Det er faktisk folk som får helseskade fordi de drikker for mye.

https://www.forskning.no/vann/stor-f...rikker/2116290
https://www.vg.no/forbruker/helse/i/...r-ikke-kameler

Folk må slutte å gå på disse idiotiske salgstriksene og trendene, lytte til kroppen og drikke når de føler seg tørste.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 18-03-24 kl 14:43.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-24, 14:38   #117
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.267
Blogginnlegg: 264
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Egentlig burde du få fugler i stedet.

Det hadde jeg satt pris på!

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-24, 14:41   #118
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.685
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Det var argumentet mitt også mot disse flaskene, særlig disse på 2 liter.

Men jeg gikk tilskutt med på å gi døtrene en på 0,6 liter eller noe sånn, rett og slett fordi ønsket var så stort, etter en grund prat om at de på ingen måt fikk lov til å følge den slavisk.

Så gikk det tre mnd, og jeg måtte hente 13 årignen på skolen etter at hun mer eller mindre segnet om i gymtimen, og det kom frem at hun hadde glemt å drikke vann den dagen, og gymlæreren kom og sa at han hadde anbefalt henne en flaske sånn som dette sa han og holdt opp ei enkel, plain drikkeflaske hvor han hadde tegnet på streker med sprittusj, for huske å drikke.

Vel, hun har jo den motivasjonsflaska, men den sto igjen hjemme den dagen. Hun har mange "greier" for tiden, både med kosthold, "kronsik" hodepine og annet vi jobber med, så at hun i alle fall drikker NOK (Men ikke liter, virkelig ikke!) på skolen er nok lurt.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-24, 14:42   #119
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.993
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Jeg kjørte tur-retur Gardermoen på lørdag, og ungen fikk nytt fly på søndag, så jeg kunne ha sluppet å kjøre i det hele tatt. (Kjøreturen var ikke morsom)

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-03-24, 14:54   #120
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.658
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Ikke før har vi blitt oversvømt med "motivasjons"-flasker - så er nå "endelig" i butikk "Stanley-koppen"! Som ser ut som en schtøgg termos og koster 6-700 kr.

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg elsker min fake Stanley, drikker mye mer vann nå enn før og den holder vannet kaldt kjempelenge. Men hadde aldri i livet giddet å betale 700 for den. Men 250 som jeg betalte for min synes jeg den er verdt.

Jeg har en sånn, både hjemme og på jobb, og det er virkelig verdens aller, aller, aller beste vannflaske. Jeg har en million vannflasker, fordi jeg har lett etter den perfekte, og er overlykkelig over å ha funnet denne. Betalte nok 800-ish for den, og det er den seriøst verdt!

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Vi fikk tjue tusen i restskatt til sammen. Mitt livs første.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no