Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Hva synes dere om Facebook?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-08, 21:37   #101
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Fra å være litt avhengi, så har jeg droppa hele facebook. Syns det ble litt slitsomt,og slettet meg som bruker.

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 17:06   #102
*Linda*
Nybegynner
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 5
*Linda* har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Er medlem men synes ikke det er så veldig intresant lengre...

*Linda* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-08, 20:43   #103
Bertine
Fullverdig medlem
 
Bertine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 48
Bertine har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Facebook er gøy de første ukene, men så dabber det ned litt...

Bertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 12:57   #104
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Til begynnelsen var det spennende. nå er jeg kanskje innom noen få ganger i mnd. Er kjekt for meg som har jobbet på båt, og se hvor alle er blitt av og ha litt kontakt. men alle de invitasjonstingene bryr jeg meg mindre enn lite om. Er også kjekt å se oppdaterte bilder av sletningene mine som er spredd over hele landet. Men som sagt. Nyhetens interesse for FB er nok over.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 15:25   #105
henrikke91&småen
Nybegynner
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: stavanger
Innlegg: 7
henrikke91&småen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

synes det er ganske greit men legger ikke ut bilder o.l. for da mister eg kontrollen over de men er grei måte og holde kontakt med skolen o.l.

henrikke91&småen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 15:35   #106
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Jeg har aldri vært på Facebook og har heller ingen planer om det. :sikkert-sær-og-rar:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 19:32   #107
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Jeg er der daglig. Nå har det kommet chattemuligheter der også. Jeg holder kontakt med medstudenter og tidligere bekjente der. Vil savne det om jeg hadde slettet meg. Har også hatt kontakt med min niese som reiser i Sør-Amerika nå.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 20:59   #108
karls
Nybegynner
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 7
karls har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Facebook var spennende en veldig kort tid, men ganske kjapt kjentes det ubehagelig å være der. Dette fordi jeg ikke trengte å vite hva "gud og hverman" til en hver tid gjorde og plutselig dukket det opp forespørsel på "venner" som jeg ikke engang hilste på i byen. Meldte med fort ut...

karls er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 22:59   #109
Tigerjenta
Snart husvarm
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14
Tigerjenta har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Ble veldig fort kjedelig ja
Hyggelig å se igjen gamle kjente, men det stoppet liksom der også.

Tigerjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-08, 19:22   #110
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Kjedelig. Har deaktivert kontoen.

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-08, 23:27   #111
Panki
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Buskerud
Innlegg: 8
Panki har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Jeg syns facebook er helt genialt jeg! Er innom der flere ganger i uka. Bruker kun facebook til å holde kontakt med gamle kjente, og ignorerer alle "innbydelser" jeg får. Syns det er gøy å se på bilder som folk legger ut, og følge med på hva folk driver med for tiden, alle er jo spredt utover hele veden, så det er supert å ha alle samlet på facebook, oversiktlig og geit!

Panki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-08, 23:55   #112
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Mener du stalkbook?

jeg føler meg til tider at det er et fint sted å "intressere" seg i hva andre gjør på uten å ofre dem en tanke IRL. Bare følge med på hva hun og han gjør på uten at de vet det....... få se bilder fra ferier ++ uten å egentlig spørre hvordan ferien var osv.

Overfladisk greie. Får stadig vekk lyst å lage profilen minimal ja. Kansje jeg skal rydde nå?

TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 00:04   #113
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Done.

TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 08:47   #114
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Syns ikke face book er så dumt jeg. Bruker ikke så mye tid på det som før, men kunne ikke tenkt meg å slette kontoen. Er stort sett inne når jeg ser at jeg har fått meldinger eller venneforespørsler. Det dukker jo stadig opp kjente fra mange år tilbake og det syns jeg er kjempekoselig.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 12:19   #115
Bingo
Aktiv
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 103
Bingo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Facebook er veldig ok. Man kan kontakte tidligere bekjente der som det ikke ville vært naturlig å ta kontakt med ellers.

Men er ikke glad i alle mulige applikasjoner som noen skal ha meg til å laste ned. Svarer alltid nei på sånt.

Bingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 13:02   #116
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.961
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Facebook er perfekt for å holde seg oppdatert på ekser man ikke har kontakt med eller som man har på vennelista...

Han er forøvrig nysingel, noe jeg ikke hadde funnet ut uten facebook...

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 13:07   #117
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Har akkurat fått med meg at facebook skal legges ned?

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 15:47   #118
Bingo
Aktiv
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 103
Bingo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Hvor har du fått med deg det fra da ?

Bingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 15:57   #119
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Fra facebook!
http://http://www.facebook.com/group...id=21148262203

Det er noe feil med fb i dag så vet ikke om linken virker.

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 16:08   #120
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

With lawsuit pending, Facebook could shut down

Students react to possible closing of networking site

Imagine a life without Facebook – and think quick, because the owners of ConnectU, a rival social networking site, are seeking to shut down Facebook after alleging that its creator, Mark Zuckerberg, stole their ideas.

The founders of ConnectU said Zuckerberg, Facebook’s CEO and founder, agreed to help finish a computer code for their Web site but stalled and eventually launched Facebook. The lawsuit against him includes fraud, copyright infringement and misappropriation of trade secrets. ConnectU’s founders are asking the court to shutdown Facebook and give control of the company and its assets to them.

ConnectU originally filed a suit in 2004, but it was dismissed on a technicality and immediately re-filed. The owners of ConnectU, brothers Tyler and Cameron Winklevoss and Divya Narenda, claim that in 2002 they began working on a social networking site for the Harvard community called the Harvard Connection.

In 2003, the founders of ConnectU asked Zuckerberg to complete software and database work on the site. After being asked repeatedly to finish, Zuckerberg assured them he was working hard to complete it, the lawsuit said.

“Such statements were false and Zuckerberg never intended to provide the code and instead intended to breach his promise ... and intended to steal the idea for the Harvard Connection and in fact he did so,” the suit claims.

Facebook launched in February 2004 and currently has 71 million users. ConnectU launched three months after Facebook and only has approximately 70,000 users.

According to court filings, Facebook’s attorneys said ConnectU has no evidence against Zuckerberg and deny he stole the ideas from his

fellow classmates.

“Each of them had different interests and activities,” Zuckerberg’s attorneys wrote. “Only one of them had an idea significant enough to build a great company. That one person was

Mark Zuckerberg.”

Zuckerberg, the Winklevosses and Narenda could not be contacted before press time.

IU doctoral student Wayne Buente, who teaches a class focusing on the benefits of social networking, said the allegations made by ConnectU seem to be serious
_______________________________________________

Plaintiffs: The Facebook, Inc. and Mark Zuckerberg

Defendants: ConnectU, LLC, Pacific Northwest Software, Inc., Winston Williams, Tyler Winklevoss, Divya Narendra, David Gucwa, Wayne Chang and Cameron Winklevoss

Case Number: 5:2007cv01389
Filed: March 9, 2007

Court: California Northern District Court
Office: San Jose Office [ Court Info ]
County: Santa Clara
Presiding Judge: Magistrate Judge Richard Seeborg

Nature of Suit: Other Statutes - Other Statutory Actions
Cause: 28:1442 Petition for Removal
Jurisdiction: Federal Question
Jury Demanded By: Plaintiff

Follow the entire case since march 9th 2007 until october 4 2007 here
http://news.justia.com/cases/337138/

http://news.sky.com/skynews/article/...276903,00.html

http://news.cnet.co.uk/software/0,39...9291837,00.htm


http://business.guardian.co.uk/story/0,,2134456,00.html

http://technology.timesonline.co.uk/...cle2125952.ece

http://www.telegraph.co.uk/news/main.../wfbook123.xml

http://www.msnbc.msn.com/id/20227872/site/newsweek/


















__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
facebook


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no