Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Har dere hermetikk nok i kjelleren til å klare dere to uker?
Ja 16 7,34%
Nei 114 52,29%
Hæ? 81 37,16%
Annet 7 3,21%
Deltakere: 218. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-08, 16:08   #101
Hønemor!
Superaktiv
 
Hønemor! sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 430
Hønemor! har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Dårlig med hermetikk, men fryseboksen er stappfull, så så lenge strømmen ikke blir borte i mange dager, så skal vi nok klare oss.

__________________
EK 13.05.08
Hønemor! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 18:47   #102
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.039
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Nei.

Av den enkle grunn at vi ikke har noen kjeller.

Ikke har vi det i leiligheten heller.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 19:33   #103
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Har ikke kjeller.
Men i kjøkkenskapet står det et par bokser med tomater, ananas og mais.
Kjenner at jeg må utvide lageret mitt litt!

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 19:36   #104
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Registrerer at det er forbløffende mange som har ananasbokser her.
Betyr det at ananas er veldig populært (siden alle handler det) eller veldig upopulært (siden boksene tilsynelatende bare står til pynt)?

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 19:40   #105
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.085
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Her er det dårlig med noe matlager gitt.
Jeg har visst fortsatt noe babymat i skapet, men det kan vi jo få bruk for til jul.
Vi har masse drikkevarer da, så vi kan i hvert fall få oss et kalas eller fem.
Eh, ja, og så har vi 13 pakker med gelepulver, og det er det jo mye næring i! I hvert fall om man tilsetter f.eks. vodka.

Vi har selvsagt den obligatoriske boksen med ananas som biter.

: prioriterer vin fremfor sodd:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 20:24   #106
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.933
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Eh, ja, og så har vi 13 pakker med gelepulver

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 20:37   #107
MorStine
*elsker ENGA*
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.042
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Neeeh... Har ikke mat i kjelleren annet enn i fryseren. I skapet har jeg en boks med kantareller, 2 med tomatbømmer, tre med grovhakkede tomater. Ja, thats it... ikke mye å fø en familie på 6 på i to uker, gitt...

__________________
fra MorStine og femmerbanden; '99, '00, '04, '06. Pg '20 Fem flotte gutter!
MorStine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 22:30   #108
Mistral
Fluctuat nec mergitur
 
Mistral sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 943
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Nei, her hadde vi ikke holdt ut i mange dagene med det vi har i skapene, hvis vi ikke kunne levd av bokstomat, vin og olivenolje.

Foreldrene mine kunne imidlertid vært beleiret i et halvt års tid uten problemer.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 22:37   #109
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.016
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Har ikke kjeller.

Ikke et lager av hermetikk heller for den saks skyld. Beholdning pr. i dag er:

2 bokser ananasbiter i juice (vi spiser ananasen underveis, eller bruker den i smoothies, rajraj. Hermetisk fordi jeg ikke tåler frisk.)
1 boks tomatbønner
1 boks vannkastanjer
1 boks bambusskudd

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 22:51   #110
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Har ikke en eneste hermetikkboks i kjelleren.
Derimot har jeg full fryseboks etter søndagens harrytur.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 23:09   #111
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Av alle absurde tråder jeg helst ville glemme at jeg hadde startet...

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 23:11   #112
Mistral
Fluctuat nec mergitur
 
Mistral sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 943
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Dette er da god underholdning?

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 23:21   #113
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.320
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Jeg har to bokser hermetiske tomater, en boks kokosmelk, en boks tunfisk, en boks ananasbiter og en boks tomatbønner.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 23:22   #114
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.975
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.


2 bokser ananasbiter i juice (vi spiser ananasen underveis, eller bruker den i smoothies, rajraj. Hermetisk fordi jeg ikke tåler frisk.)

Jeg kunne virkelig ikke skjønne hva fisk hadde med ananas å gjøre ...
Trenger briller tror jeg.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 23:22   #115
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?


Jeg har matbod i kjelleren, altså i den grad at jeg bruker en hel bod til mat, dopapir, tørkeruller o.l. Noe greier må man jo dra med seg hjemmefra.
Jeg har vel hermetikk for mange måneder stående, ja også posegreier så klart, supper, sauser, potetstappe, kakao.
Og ris, pasta, ekstra sukker, mel, kjeks...vel, det meste.
Jeg er en hamstrer.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 01:31   #116
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Har ikke kjeller.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 07:15   #117
Maiden
Fear of the dark
 
Maiden sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.899
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Nei det har vi ikke.

__________________
"Minne kan gjera det småe stort"
Maiden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 07:16   #118
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Øi! Gammel tråd, gammel tråd! Jeg skrev det jo til og med i linken min!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 07:57   #119
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.762
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Gjelder vin?

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 10:38   #120
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.075
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Vi har ikke kjeller. Dustepoll. Og av hermetikk har jeg 2 bokser mais.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no