Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ambivalent i forhold til vår og sommer

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-12, 13:09   #101
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.714
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ambivalent i forhold til vår og sommer

Men er det spesielt mye kroppsfokus her inne? Mulig jeg opprøre noen, men kan det ha noe med at de som har lav selvtillit ifht dette også legger mer merke til tråder/ temaer om kropp og slanking?

Selv er jeg helt greit fornøyd, jeg leser ikke slanke og treningstråder. Ikke fordi det opprører meg, men fordi det ikke interesserer meg. Derfor legger jeg kanskje heller ikke så godt merke til det.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-12, 13:14   #102
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.380
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ambivalent i forhold til vår og sommer

Jeg aner ikke hva det er enormt fokus på her inne, i og med at jeg ikke har andre forum å sammenligne med. :hjelpsom:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-12, 13:16   #103
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.714
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ambivalent i forhold til vår og sommer

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg aner ikke hva det er enormt fokus på her inne, i og med at jeg ikke har andre forum å sammenligne med. :hjelpsom:

Ikke jeg heller, tenkte mer på andre steder man ferdes. Ikke bare på nett.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-12, 14:11   #104
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.801
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ambivalent i forhold til vår og sommer

007 har et poeng. Det er jo et paradoks at Bluen sier hun blir påvirket av det som skrives her, når det hun selv skriver påvirker meg i negativ retning. Så det samme gjelder kanskje meg, at det jeg skriver kanskje påvirker andre? Selv om jeg i min verden ikke ser annet enn at alle andre har pene pen, der mine ikke er det, slik at jeg på et vis ikke kan fatte at det kan være noe annet enn tørre fakta.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-12, 15:56   #105
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ambivalent i forhold til vår og sommer

Det er faktisk er viktig poeng det med hva slags selvbilde folk har og hva de kobler selvbildet opp mot. En beskrivelse av hvordan man ser ut kan gi vel så mye informasjon om hva som finnes inne i hodet til den som beskriver som hvordan utseendet faktisk er.

Uansett synes jeg det er irrelevant hvordan folk ser ut, det er ikke der problemet ligger.

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 12:13   #106
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.907
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ambivalent i forhold til vår og sommer

Panikk for bikini har lite å gjøre med kroppsfokus for meg, egentlig. Jeg føler meg altfor avkledt i sluke plagg, det har jeg alltid gjort. Nå liker jeg ikke å ligge i sola heller, så jeg har ikke behov for å føle meg bra i bikini.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 15:06   #107
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.957
Blogginnlegg: 838
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ambivalent i forhold til vår og sommer

Jeg har ikke lest hele diskusjonen her, men har bare noen umiddelbare tanker til HI. Jeg har aldri vært brun, og trives godt som bleik. Men her om dagen ble jeg nesten overtalt til å kjøpe solpudder! Det var fra Guerlain og dritdyrt. Men det var veldig subtil farge, og ga meg litt ekstra glød. Men du får jo ganske rask fregner, gjør du ikke? Det gir jo også masse ekstra glød i ansiktet. Og du kler alle de fine vårlige grønnfargene! Jeg har et ambivalent forhold til våren, ikke egentlig fordi jeg føler meg uvel i dagslyset, men fordi jeg synes våren er så traurig. I hvertfall den første delen av årstiden, når det er gjørmete, surt, grått, støvete og all hundebæsjen og søppelet som folk og dyr har etterlatt i løpet av en lang vinter dukker opp langs veiene.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 17:35   #108
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ambivalent i forhold til vår og sommer

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg har ikke lest hele diskusjonen her, men har bare noen umiddelbare tanker til HI. Jeg har aldri vært brun, og trives godt som bleik. Men her om dagen ble jeg nesten overtalt til å kjøpe solpudder! Det var fra Guerlain og dritdyrt. Men det var veldig subtil farge, og ga meg litt ekstra glød. Men du får jo ganske rask fregner, gjør du ikke? Det gir jo også masse ekstra glød i ansiktet. Og du kler alle de fine vårlige grønnfargene! Jeg har et ambivalent forhold til våren, ikke egentlig fordi jeg føler meg uvel i dagslyset, men fordi jeg synes våren er så traurig. I hvertfall den første delen av årstiden, når det er gjørmete, surt, grått, støvete og all hundebæsjen og søppelet som folk og dyr har etterlatt i løpet av en lang vinter dukker opp langs veiene.

Jeg får fregner, og jeg får litt farge i ansikt og på overkropp (og mage, om den soles - men den viser jeg jo sjelden frem ).
For meg er det mest de knelange kjolene/shorts som jeg føler er «problemet», pga de likbleke leggene.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 17:41   #109
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.993
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ambivalent i forhold til vår og sommer

Legger blir jo ikke skikkelig brune. Jeg blir brun nok jeg altså, men leggene er ikke de som får fortest farge hos meg heller. :nix: Jeg vet jo at du hevder at jeg blir brun og sånn, men faktisk blir jeg ikke sånn kjempebrun (i forhold til at jeg er brunøyd og mørkhåret), men jeg mister aldri helt farge om vinteren. Om vinteren er jeg brunere enn mange, men ikke om sommeren. Tussa blir f.eks. brunere enn meg.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 17:44   #110
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ambivalent i forhold til vår og sommer

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Legger blir jo ikke skikkelig brune. Jeg blir brun nok jeg altså, men leggene er ikke de som får fortest farge hos meg heller. :nix: Jeg vet jo at du hevder at jeg blir brun og sånn, men faktisk blir jeg ikke sånn kjempebrun (i forhold til at jeg er brunøyd og mørkhåret), men jeg mister aldri helt farge om vinteren. Om vinteren er jeg brunere enn mange, men ikke om sommeren. Tussa blir f.eks. brunere enn meg.

Jeg kler jo i grunn ikke å bli sånn superbrun, det fant jeg ut ved spraybruning Men det hadde vært ok med hudfarge på leggene.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 17:59   #111
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.993
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ambivalent i forhold til vår og sommer

Men hva er hudfarge da?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 18:05   #112
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.907
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ambivalent i forhold til vår og sommer

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg kler jo i grunn ikke å bli sånn superbrun, det fant jeg ut ved spraybruning Men det hadde vært ok med hudfarge på leggene.

Ja, men da må du jo bare til pers med en eller annen form for selvbruner, hvis det kjennes som et såpass stort problem. Prøv aco, som jeg nevnte lenger opp her.

Jeg har for øvrig tenkt litt mer på "kritikken" fra agenten, og vil si til mitt forsvar at jeg er veldig langt unna idealkroppen, altså - og særlig drømmebikinikroppen. Men en bør vel kanskje ikke komme med noen hjertesukk så lenge en totalt sett er noenlunde slank.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 18:07   #113
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.380
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ambivalent i forhold til vår og sommer

Jeg har hudfarge på leggene. Min hudfarge.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 18:09   #114
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ambivalent i forhold til vår og sommer

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Ja, men da må du jo bare til pers med en eller annen form for selvbruner, hvis det kjennes som et såpass stort problem. Prøv aco, som jeg nevnte lenger opp her.

Jeg har for øvrig tenkt litt mer på "kritikken" fra agenten, og vil si til mitt forsvar at jeg er veldig langt unna idealkroppen, altså - og særlig drømmebikinikroppen. Men en bør vel kanskje ikke komme med noen hjertesukk så lenge en totalt sett er noenlunde slank.

Jeg har prøvda Aco

Hudfarge er bare litt annet enn blåhvit.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 18:29   #115
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ambivalent i forhold til vår og sommer

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Men klart at kroppen og opplevelser rundt strandliv som ung har preget meg. Det er ikke så kult å være på stranda som tenåring, og så få høre det på festen samme kveld, at man var observert, og at man som ut som en bleikfeit gris.

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Jeg tror ikke dette forumet er helt sunt å måle seg selv med utseendemessig altså. Det er et voldsomt fokus på det med vekt og utseende her syns jeg. Dessuten så har alle noe de er sensitive på også. Noen her inne syns de har blitt superslanke når de går inn i str 38, noe jeg også er enig i da. Mens andre syns de er tjukke når de må opp i str 38.

Hvor fornøyd man er med kroppen sin, sitter 110 % i hodet, mener jeg.

Jeg for min del bruker str. 46, og jeg er godt fornøyd med kroppen min. Jeg fokuserer på det som er bra, og velger å gi blaffen i det som er dårlig.

Nei, jeg har ikke alltid hatt det slik. Jeg vet meget vel hvordan det føles å få kommentar om at man er "bleikfeit" og annet som ikke er hyggelig å tenke på. Og ja, det koster å riste av seg slik usikkerhet som slike kommentarer medfører. Men så får man vel bare velge da: skal man bruke energien på å reflektere over hvor fæl man ser ut, og hvor mye bedre man hadde hatt det om man bare så slik eller slik ut. Eller skal man bruke energien på å prøve å akseptere seg selv og det utseende man har? Jeg har bestemt meg for det siste, ikke minst siden historien viser gang på gang at det å forbedre kropp eller utseende slett ikke er noen garanti for at man føler bedre og mer fornøyd med seg selv.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 18:46   #116
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ambivalent i forhold til vår og sommer

Veldig kloke ord av Teofelia

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 19:46   #117
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.957
Blogginnlegg: 838
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ambivalent i forhold til vår og sommer

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Ja, men da må du jo bare til pers med en eller annen form for selvbruner, hvis det kjennes som et såpass stort problem. Prøv aco, som jeg nevnte lenger opp her.

Jeg har for øvrig tenkt litt mer på "kritikken" fra agenten, og vil si til mitt forsvar at jeg er veldig langt unna idealkroppen, altså - og særlig drømmebikinikroppen. Men en bør vel kanskje ikke komme med noen hjertesukk så lenge en totalt sett er noenlunde slank.

Det er vel ikke det det handler om. Såklart har alle like stor "rett" til å være misfornøyd med ett eller annet ved seg selv (noe som jo i seg selv er nyttig å tenke på, for ingen blir visst helt fornøyd, selv når de objektivt sett ser smashing ut), poenget til agenten var vel at det å fremheve alt man er misfornøyd med kan bidra til et negativt fokus på kropp generelt.

Nessie: Det med bleike legger er noe jeg også har følt som hemmende til tider, men jeg synes det hjelper å huske på at det er mest jeg selv som legger merke til det, og at jeg kan ha noen andre skjønnhetsforbilder enn baywatch-brunfargede damer. F.eks. alver, eller rokokko-damer...

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 20:11   #118
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ambivalent i forhold til vår og sommer

Jeg er HELT enig med Teofelia. Dette med selvbilde sitter 110 % i hodet. Om man lar seg såre av kommentarer er det fordi man er sårbar på de områdene og jeg tror at alle kan - med eller uten hjelp - klare å trene opp de sårbare områdene til å bli røffere og tåle mer. Min erfaring er at det er når jeg ER sår at jeg LAR MEG såre. Og det er jeg som må ta ansvar for hvordan jeg vil la andres kommentarer, eller mine fikse ideer om hva andre kanskje syns, tror og mener, gå inn på meg.

Dette var faktisk en skikkelig irriterende tråd å lese. Makan til syting og klaging! Det er selvopptatthet og selvsentrering fra vegg til vegg! Liker man ikke å ha hage? Kvitt deg med hagen. Liker man ikke sommer? Bo i Trøndelag eller på Nordmøre, Sunnmøre eller i Hordaland, eller hvor som helst i Norge, så slipper du å gå i bikini, men kan få gå med ullgenser på kontoret i juli.

Har du hvite legger? Lev med det. Tenk på noe annet. Whatever. Man er voksen, finn en strategi!

Jeg mener helt seriøst at man burde finne noe annet å bruke tid og energi på enn å sitte foran speilet og forstørre det man er misfornøyd med. Jo mer tid man bruker på å se på det man ikke liker hos seg selv, jo mer kommer skavanken i sentrum. (Eller den fiktive skavanken). Jeg tror man har for mye tid og for lite skam hvis man rekker å bruke så mye tid på å grue seg til bikinisesongen. Det er andre ting å tenke på her i verden.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 20:14   #119
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.947
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ambivalent i forhold til vår og sommer

Amen til det HV.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 20:17   #120
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.215
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ambivalent i forhold til vår og sommer

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Jeg er uansett for gammal til å sprade rundt på stranda, så den reklamen vekker ikke mye i meg.
Sånn sett er det bedre for meg å være 40 enn 20.


Det går fint an å være på stranda uten å sprade også, altså.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no