Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Kunstig juletre som ser mest mulig ekte og fint ut

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-15, 17:07   #101
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.679
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kunstig juletre som ser mest mulig ekte og fint ut

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Er nok det vi har, Katta, veldig fornøyd med det.

Hva kostet det sånn ca?

Må snart ut på jakt etter tre.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-15, 10:20   #102
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.679
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kunstig juletre som ser mest mulig ekte og fint ut

Tre kjøpt i dag tidlig på Hageland siden de hadde 30% for medlemmer. Tror vi blir fornøyde.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-15, 11:16   #103
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kunstig juletre som ser mest mulig ekte og fint ut

Hvordan ser det ut, millact, og hva kostet det?

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-15, 12:18   #104
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.679
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kunstig juletre som ser mest mulig ekte og fint ut

Skal se om jeg finner navn etterpå. Kostet normalt 3695,- men fikk det for 2586,- på tilbud. Det har ikke lys. Nobilis fir heter det visst.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 14-11-15 kl 16:51.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-15, 12:45   #105
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.617
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kunstig juletre som ser mest mulig ekte og fint ut

Det var mange fine trær på Hageland. Vi fant et igår etter 10 års leting etter et nytt tre.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-15, 18:59   #106
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunstig juletre som ser mest mulig ekte og fint ut

Jeg kjøpte dette på Hageland i dag, bare hakket høyere. Jeg tror jeg kommer til å bli riktig fornøyd. (Det bør jeg jammen, til den prisen ...)


http://www.hageland.no/produktkatalo...de215-350led-l

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-15, 19:37   #107
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.851
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kunstig juletre som ser mest mulig ekte og fint ut

Vi har hat et fra plantasjen i flere år, vurderer som vi skulle hatt nytt snart. Det er fint fortsatt, men det begynner å merkes slitasje på grenene som vi bretter inn og ut hvert år, og de er dumt om vi oppdager det sånn rett før jul.... men det holder sikkert en jul til. Minst.
Tror jeg, får høre med mannen

Vi har i alle fall definitivt uten integrerte lys, for vi har egne lys vi vil bruke, med fargede lyspærer

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-15, 11:28   #108
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kunstig juletre som ser mest mulig ekte og fint ut

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Skal se om jeg finner navn etterpå. Kostet normalt 3695,- men fikk det for 2586,- på tilbud. Det har ikke lys. Nobilis fir heter det visst.

Steike, det så bra ut. Elsker den naturlige toppen, at det ikke er 100% kjegleformet. Jeg googlet Nobilis fir og fikk opp bilder. Det er maken til dette? http://www.hageshoppen.no/kunstige-j...lue-210cm.html
Det er ikke for grønnblått? Jeg skal ha 210 cm, dere kjøpte kanskje 240 cm siden det hadde så høy førpris.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-15, 13:40   #109
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.679
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kunstig juletre som ser mest mulig ekte og fint ut

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Steike, det så bra ut. Elsker den naturlige toppen, at det ikke er 100% kjegleformet. Jeg googlet Nobilis fir og fikk opp bilder. Det er maken til dette? http://www.hageshoppen.no/kunstige-j...lue-210cm.html
Det er ikke for grønnblått? Jeg skal ha 210 cm, dere kjøpte kanskje 240 cm siden det hadde så høy førpris.

Kan godt hende det er nokså likt, ja. Kjøpte et som er 210 cm høyt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 08:17   #110
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kunstig juletre som ser mest mulig ekte og fint ut

2500 eller mer for et juletre fikk meg til å bakke ut. Jeg har kjøpt steketakke i år... blir ikke råd til så dyrt tre.
Biltema ser ut til å være et prisgunstig alternativ. Billig, rett str for meg (210cm) utseende noe over middels når en ønsker "norsk gran".
http://www.biltema.no/no/Hjem/Jul/Ju...re-2000033747/
God karakter, men lite kvalitetstrær å sammenligne med hva utseende angår.
http://www.hemhyra.se/tester/grantest

Tror dette blir det nye treet. Med mindre jeg hater det når jeg ser det utstilt.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 08:33   #111
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunstig juletre som ser mest mulig ekte og fint ut

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

2500 eller mer for et juletre fikk meg til å bakke ut. Jeg har kjøpt steketakke i år... blir ikke råd til så dyrt tre.
Biltema ser ut til å være et prisgunstig alternativ. Billig, rett str for meg (210cm) utseende noe over middels når en ønsker "norsk gran".
http://www.biltema.no/no/Hjem/Jul/Ju...re-2000033747/
God karakter, men lite kvalitetstrær å sammenligne med hva utseende angår.
http://www.hemhyra.se/tester/grantest

Tror dette blir det nye treet. Med mindre jeg hater det når jeg ser det utstilt.

Du får ikke se det utstilt. Folkene på den lokale Biltema-butikken ringte opp ledelsen og ba om å få pakke ut og vise meg og fikk blankt nei. Det er sentralt vedtatt hva som skal stilles ut, og dette skal ikke stilles ut.

Jeg kjøpte det med løfte om å få levere tilbake hvis jeg ikke likte det. Satte det opp for å sjekke, og til prisen er det helt utmerket.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 08:48   #112
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kunstig juletre som ser mest mulig ekte og fint ut

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Du får ikke se det utstilt. Folkene på den lokale Biltema-butikken ringte opp ledelsen og ba om å få pakke ut og vise meg og fikk blankt nei. Det er sentralt vedtatt hva som skal stilles ut, og dette skal ikke stilles ut.

Jeg kjøpte det med løfte om å få levere tilbake hvis jeg ikke likte det. Satte det opp for å sjekke, og til prisen er det helt utmerket.

Takk skal du ha! Da ser det ikke helt ille ut. Jeg dynger på med pynt, så jeg har bestemt meg for at det ikke trenger å være overlegent ekte før det pyntes.
Jeg skal glede barna og ha nye lys også, i den gammeldagse stilen. Og siden jeg har viklet nok lys rundt og rundt, så er jeg fristet til å kjøpe batteridrevne, trådløse. http://www.rusta.com/no/juletrebelys...701090101.aspx Prisen var noe stiv. Jeg må ha to pakker. Pluss 20 batterier. Mulig jeg går for denne og aksepterer ledningen: http://www.rusta.com/no/juletrebelysning-p77161154.aspx 16 lys som jeg har hatt tidligere, er noe lite.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 10:43   #113
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.851
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kunstig juletre som ser mest mulig ekte og fint ut

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

2500 eller mer for et juletre fikk meg til å bakke ut. Jeg har kjøpt steketakke i år... blir ikke råd til så dyrt tre.
Biltema ser ut til å være et prisgunstig alternativ. Billig, rett str for meg (210cm) utseende noe over middels når en ønsker "norsk gran".
http://www.biltema.no/no/Hjem/Jul/Ju...re-2000033747/
God karakter, men lite kvalitetstrær å sammenligne med hva utseende angår.
http://www.hemhyra.se/tester/grantest

Tror dette blir det nye treet. Med mindre jeg hater det når jeg ser det utstilt.

Det fra biltema så slett ikke så dumt ut det, og til den prisen er det jo ikke ille

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 10:50   #114
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.572
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunstig juletre som ser mest mulig ekte og fint ut

Jeg har kjøpt dette på Clas Ohlsson, kostet 699.
Det står veldig mye skryt på nettsida om "naturtro" osv, men jeg synes det lignet litt på grønne flaskebørster. Står pent i eska si enda, tenker det blir bra nok med pynt på.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 10:54   #115
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.851
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kunstig juletre som ser mest mulig ekte og fint ut

Det der har typisk for lange nåler til å være natutro, formen til en gran men nåle.ne til furu er ikke naturtro. Det er ganske vanlig, merkelig nok.

Grønne flaskekoster ja...

Men med masse pynt er det sikkert fint likevel Vårt irriterer meg med at det er altfor tett i toppen, og det irriterer veldig mens vi pynter, jeg får jo ikke festet ting slik jeg vil (også er selve toppen for svak så jeg måtte forsterke den med en blomsterpinne og noe ståltråd for at stjerna skulle stå oppover... Det irriterer definitivt mens jeg holder på, det er jo så synlig... helt til stjerna står oppover, og det er festet glitter og julelenker og sånne papirlenger og det det måtte være rundt toppen der, så er det ingen som ser det liekvel. Pynten gjør treet annerledes.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 11:05   #116
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kunstig juletre som ser mest mulig ekte og fint ut

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Det fra biltema så slett ikke så dumt ut det, og til den prisen er det jo ikke ille

Ja jeg så på nærbildet. Nålenes lengde ser noenlunde realistisk ut, og brun "bark" farge på kvistene. Jeg er litt spent og har skrevet det opp på handlelista.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 11:07   #117
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.851
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kunstig juletre som ser mest mulig ekte og fint ut

Det var netopp det, brune kvister og relativt normal lengde på nålene, og ikke superdpertett i toppen.

Veldig dumt man ikke får SE det da, jeg er nesten fristet til å kjøpe nytt, men det virker nesten for godt til å være sant.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 11:09   #118
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kunstig juletre som ser mest mulig ekte og fint ut

Sånn på siden, har dere tips til å skjule trådfoten? Jeg mener jeg så et kunstig tre på en-eller-annen blogg, som hadde noe som lignet på en kurv rundt foten. Det så ut som en kurv laget for dette formålet, altså videre nederst enn øverst.
Ellers kan jeg jo kjøpe en meter fløyel og drapere rundt og sette på et par sikkerhetsnåler så det sitter fast.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 11:12   #119
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.851
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kunstig juletre som ser mest mulig ekte og fint ut

En liten striesekk? Vi har ikke skjult den egentlig, det synes nemlig ikke sånn veldig iøynefallende med mindre man ligger på gulvet og sjekker, ettersom det henger glitter og papirlenker og sånn.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 11:34   #120
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.254
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Kunstig juletre som ser mest mulig ekte og fint ut

Vi kjøpte nylig Skandia 210, kostet kr. 3990,-.

Ingen rabatter på oss dessverre, men vi måtte bare ha det nå pga. allergi.
Veldig pent tre, ingen flaskebørstelook, kun formstøpte, naturtro nåler. Det eneste er at det ligner edelgran, og for meg, som elsker vanlig,norsk,nyhugget grantre så var det en litt bitter pille å svelge. Men,men...

Kan sees på hageshoppen.no - heter: Skandia fir prelit 210cm

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no