Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Å henge ut barnehager (Barnehagebasen VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-13, 11:03   #101
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.883
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å henge ut barnehager (Barnehagebasen VG)

Sett Carl Ivar på saken.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 11:10   #102
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å henge ut barnehager (Barnehagebasen VG)

Jeg synes det mest alvorlige i vår barnehage er at barna må sitte å legge bittesmå perler i forskjellige farger på en ramme. Dag etter dag. År etter år. Hva gjør dette med sarte barnesjeler? I verdens rikeste burde da Staten kunne ansette folk som kan gjøre denne jobben slik at ungene slapp!

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 11:51   #103
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.076
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å henge ut barnehager (Barnehagebasen VG)

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg synes det mest alvorlige i vår barnehage er at barna må sitte å legge bittesmå perler i forskjellige farger på en ramme. Dag etter dag. År etter år. Hva gjør dette med sarte barnesjeler? I verdens rikeste burde da Staten kunne ansette folk som kan gjøre denne jobben slik at ungene slapp!

Ikke får de bruke limpistol heller! Skandale.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 11:59   #104
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å henge ut barnehager (Barnehagebasen VG)

Skandale!

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 15:39   #105
Shane
Erfaren
 
Shane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 894
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Sv: Å henge ut barnehager (Barnehagebasen VG)

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg syns det er for ille, at i Velferdsstaten Norge, Verdens Rikeste Land, skal barn gå hen og bli smittet av både vannkopper og omgangssyke i barnehagen.

Det er på tide Velferdsstaten tar et grep.

Ikke sant...


Jeg er så flau, så flau på VG sine vegne... Tydeligvis er det 6 journalister som har jobbet med denne barnehagegranskingen i et halvt år. Og dette er det som kommer ut av det..?

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 15:45   #106
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å henge ut barnehager (Barnehagebasen VG)

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og språkbruken: . "Tatt" for lovbrudd? Er det inkludert når det er blitt påpekt at tannglesset står på feil sted?

Ikke sant!
I min kommune gikk alle avvik på at "rammeplanen ikke var tilstrekkelig synliggjort i vedtektene" eller i ett tilfelle at det var rom for å misforstå inntaksrutinene.

Livsfarlig! Ikke send ungene dit!

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 18:01   #107
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å henge ut barnehager (Barnehagebasen VG)

Akkurat nå synes jeg det er dere som henger dere opp i bagateller. Det er avdekket en rekke mangler, noen mer alvorlig enn andre. Hovedpoenget er vel uansett at systemet er for dårlig. For få barnehager har hatt tilsyn, for mange avvik er registrert og tilsynet bør ikke utføres av kommunen selv ettersom de også er eier av de fleste barnehagene. Dette er viktig og jeg ser at VG her har hatt en omstendelig jobb. Ja, VG tabloidiserer, det gjør de alltid, men jeg ser ikke at noen andre har tatt seg bryet med å dra dette opp i lyset i det hele tatt og det er burde vært gjort for lenge siden. Fokuset på å øke antall plasser har gått på bekostningen av kvaliteten i barnehagen. Det er det ingen tvil om og det er ikke bare VG som har hevdet dette og de er heller ikke de første som sier det. Jeg synes VG har startet en viktig debatt som svært få har vært interessert i.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 18:08   #108
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.399
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å henge ut barnehager (Barnehagebasen VG)

Vår bhg er stadig kritisk underbemannet. Jeg vil da mye heller at Styrer tar seg en tur på gølvet og hjelper til, og lar innlevering av årsplanen flyte litt.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 20:08   #109
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å henge ut barnehager (Barnehagebasen VG)

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Akkurat nå synes jeg det er dere som henger dere opp i bagateller. Det er avdekket en rekke mangler, noen mer alvorlig enn andre. Hovedpoenget er vel uansett at systemet er for dårlig. For få barnehager har hatt tilsyn, for mange avvik er registrert og tilsynet bør ikke utføres av kommunen selv ettersom de også er eier av de fleste barnehagene. Dette er viktig og jeg ser at VG her har hatt en omstendelig jobb. Ja, VG tabloidiserer, det gjør de alltid, men jeg ser ikke at noen andre har tatt seg bryet med å dra dette opp i lyset i det hele tatt og det er burde vært gjort for lenge siden. Fokuset på å øke antall plasser har gått på bekostningen av kvaliteten i barnehagen. Det er det ingen tvil om og det er ikke bare VG som har hevdet dette og de er heller ikke de første som sier det. Jeg synes VG har startet en viktig debatt som svært få har vært interessert i.

Jeg er kjempeinteressert i den debatten. Jeg syns bare de har vinklet den hårreisende dårlig, og får lyst til å forsvare både barnehagen vår og egne valg.

Ja, det er viktig med debatt, det er viktig å belyse farer og bedre seg. Men skremselspropaganda syns jeg virkelig ikke hjelper for noen.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 22:02   #110
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.819
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å henge ut barnehager (Barnehagebasen VG)

Jeg er enig med Luftslottet.

Debatten i seg selv er kjempeviktig - spesielt bemanningsdebatten, for det går direkte på barnas sikkerhet i hverdagen.

Problemet er hvordan VG vinkler saken, med skremselpropaganda, som Luftslottet nevner. Skal man dømme ut fra forsidene til VG for tiden, er det jo en Guds lykke om man får barnet hjem i live - i beste fall ender de opp med influensa, ungene.

Når VG sidestiller en vond og tragisk kvelingsulykke med vannkopper, tøyhåndklær og det at rammeplanen er dårlig impletert i årsplanen, så blir det ikke bare en vanvittig gal vinkling, i mine øyne, det er med å ta fokuset bort på hva som virkelig er det viktige - bemanning, bemanning og bemanning.

Slik jeg ser det, har barnehagepolitikken vært ute og seilt altfor lenge. Med løftet om at alle barn skulle være garantert barnehageplass, er det bygget barnehager over en lav sko. Samtidig er normen for bemanning endret, samtidig som normen for antall barn pr kvm er økt.

Samtidig er det og innført en makspris på å ha barnet i barnehage. Dette fører til strammere budsjetter, strengere vilkår for å sette inn vikar ved fravær, så få ansatte som forsvarlig mulig på så mange unger det er fysisk mulig å trykke inn - ergo en generelt dårlig bemanningssituasjon - som potensielt går ut over sikkerheten til barna.

VG forsøker skape en debatt, men hiver ungen ut med badevannet - eller vannglassene i dette tilfellet.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.

Sist redigert av Inagh : 14-03-13 kl 22:17.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 22:07   #111
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.221
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å henge ut barnehager (Barnehagebasen VG)

Inagh:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 22:24   #112
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å henge ut barnehager (Barnehagebasen VG)

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg er enig med Luftslottet.

Debatten i seg selv er kjempeviktig - spesielt bemanningsdebatten, for det går direkte på barnas sikkerhet i hverdagen.

Problemet er hvordan VG vinkler saken, med skremselpropaganda, som Luftslottet nevner. Skal man dømme ut fra forsidene til VG for tiden, er det jo en Guds lykke om man får barnet hjem i live - i beste fall ender de opp med influensa, ungene.

Når VG sidestiller en vond og tragisk kvelingsulykke med vannkopper, tøyhåndklær og det at rammeplanen er dårlig impletert i årsplanen, så blir det ikke bare en vanvittig gal vinkling, i mine øyne, det er med å ta fokuset bort på hva som virkelig er det viktige - bemanning, bemanning og bemanning.

Slik jeg ser det, har barnehagepolitikken vært ute og seilt altfor lenge. Med løftet om at alle barn skulle være garantert barnehageplass, er det bygget barnehager over en lav sko. Samtidig er normen for bemanning endret, samtidig som normen for antall barn pr kvm er økt.

Samtidig er det og innført en makspris på å ha barnet i barnehage. Dette fører til strammere budsjetter, strengere vilkår for å sette inn vikar ved fravær, så få ansatte som forsvarlig mulig på så mange unger det er fysisk mulig å trykke inn - ergo en generelt dårlig bemanningssituasjon - som potensielt går ut over sikkerheten til barna.

VG forsøker skape en debatt, men hiver ungen ut med badevannet - eller vannglassene i dette tilfellet.

Jepp!
Jeg synes også at det er relevant å se på de kravene barnehagen har når man snakker om bemanning. Rammeplanen og barnehagelove som er våre styringsdokumet stiller høye krav til hva et barn skal være igjennom i løpet av et barnehageliv. Vi skal jobbe med likestilling, kulturformidling, vi skal gi barna erfaringer med språk, musikk, samfunn osv osv. Med en bemanningsnorm som er for lav vil det være utopi å tro man skal rekke over alt dette i tilegg til å dekke barnas primære behov.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 22:26   #113
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.805
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å henge ut barnehager (Barnehagebasen VG)

Inagh: Bemanningsnorm har aldri vært lovfestet. Kun pedagognorm og den står uforandret. Arealnorm er heller ikke lovbestemt, kun en veiledende norm. Alt dette du nevner er kommunepolitikk, ikke regjeringens barnehagepolitikk.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 22:29   #114
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.819
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å henge ut barnehager (Barnehagebasen VG)

Bare det at bemanningsnormen ikke er lovfestet, men ut fra hver enkel kommunes og hver enkelt barnehages økonomi og ide om hva som er forsvarlig, er i såfall hårreisende i seg sjøl, spør du meg.

Og det er mulig jeg banner i kjærka, pedaogog som jeg sjøl er, men jeg må ha skulka den dagen de utleverte to par ekstra armer, et par ekstra bein og øyne i nakke og baken til pedagogene. Det hjelper ikke på generelt dårlig bemanning at det er pedagoger aldri så mye.

Ja, det er viktig med pedagoger, men det er søren ikke nok, og er det ikke en nasjonalt vedtatt bemanningsnorm, så burde det være der.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 22:40   #115
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å henge ut barnehager (Barnehagebasen VG)

Klart VG tabloidiserer. Den er VG, liksom.

Men jeg opplever ofte at tabloidene lager en hysteridebatt om noe, og så følger en litt mer saklig debatt i kjølvannet. Det er jo fint, siden det i utgangspunktet har vært alt for lite diskusjon om barnehagekvalitet - og rikelig om kvantitet.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 22:52   #116
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.870
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å henge ut barnehager (Barnehagebasen VG)

Jeg synes det er bra at noe som dekker en så stor del av barndommen blir ristet litt i og gransket.

Vi har opplevd en del litt "omvendte" problemer føler jeg. Barnehagen poden går i er i en av de store, private kjedene som har vokst seg stor. Og teorien og planene er veldig bra. Ambisjoner i lange baner. Men i praksis bruker de mye pålagt tid på "pynt". Det er vel og bra at ordføreren kommer på besøk og barnehagen er i avisa fordi de er blitt miljøgodkjent, eller at de setter inn flatskjermer i garderobene som skal brukes ved henting og levering, men så lenge det stjeler tid og ressurser fra at ungene faktisk skal ha en fin hverdag der de blir sett er jeg ikke fornøyd.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 08:27   #117
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.653
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å henge ut barnehager (Barnehagebasen VG)

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Det hjelper ikke på generelt dårlig bemanning at det er pedagoger aldri så mye.

Dette er jeg faktisk enig i, men jeg føler det er litt tabu å si det høyt.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 08:33   #118
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å henge ut barnehager (Barnehagebasen VG)

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Dette er jeg faktisk enig i, men jeg føler det er litt tabu å si det høyt.

Jeg er også enig. Jeg fatter ikke poenget med å bestemme at halvparten av personalet skal være pedagoger når vi mangler så mange pedagoger i de stillingene som er. Dersom bemanningen hadde økt generelt hadde pedagogene fått større rom for å drive veiledning og opplæring av assistenter. Vi hadde i tillegg fått rom til å planlegge, evaluere og dokumentere pedagogisk arbeid i større grad enn det som er tilfelle idag.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 09:32   #119
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.819
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å henge ut barnehager (Barnehagebasen VG)

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Jeg fatter ikke poenget med å bestemme at halvparten av personalet skal være pedagoger når vi mangler så mange pedagoger i de stillingene som er. Dersom bemanningen hadde økt generelt hadde pedagogene fått større rom for å drive veiledning og opplæring av assistenter. Vi hadde i tillegg fått rom til å planlegge, evaluere og dokumentere pedagogisk arbeid i større grad enn det som er tilfelle idag.

Nemlig!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 12:08   #120
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å henge ut barnehager (Barnehagebasen VG)

Inagh!

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no