|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1141 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Juletråden 2021Og ser ut som om iallefall den ene pakken fra Outland som manglet kommer i postkassa i dag, krysser fingrene for at bok 1 er med der, så Lillesøster ikke får bok 2 og 4 feks. Haha.
![]() |
#1142 |
Drømmer
|
![]() Sv: Juletråden 2021I dag skal det vaskes , stort sett ryddig , men må brette noen klær. Pakkene skal legges under treet i kveld, strømper fylles (må bare finne igjen den siste ) og så må vi på en siste handlerunde for å kjøpe klementiner og litt annet. |
![]() |
![]() |
#1143 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2021
Her bruker vi ferdig grøt fra Fjordland e.l. i riskremen. Jeg synes den blir akkurat like god, så vi har sluttet å koke grøt i den anledningen. Her liker ikke ungene marsipan, så her har premien alltid vært en stor sjokoladenisse. Og små sjokoladenisser til de andre.
#1144 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Juletråden 2021
I år har jeg kjøpt Freia pose med små nissevenner. Mine to er heller ikke glad i marsipan.
#1145 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Juletråden 2021Vi svidde risgrøten i fjor, så i år har jeg kjøpt Fjordland. Aldri prøvd den, men rømmegrøten fra dem er jo kjempegod, så jeg satser på at det blir bra. Sist redigert av liefje : 23-12-21 kl 11:07. |
![]() |
![]() |
#1146 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Juletråden 2021Vi bruker også en stor sjokoladenisse i stedet for marsipangris. Jeg liker marsipan, men barna foretrekker sjokolade så det er helt greit.
#1147 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Juletråden 2021Juhu, alle gaver pakket inn. De bortkomne julrstrømpene er funnet, og henger på plass.
#1148 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Juletråden 2021Jeg skal lage eggesalat, rødkål og riskrem i dag. Ellers bare kose meg. En liten tur til byen nå på noen små ærend. Trenger et garnnøste til et strikkeprosjek og litt mer.
#1149 |
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2021Bare småtteri igjen her også. Må en liten tur på butikken - fikk handlet det meste i går. Har sendt mannen ut for å kjøpe mer ved, og datteren fikk kjøpt en oppsats på vei til jobb i dag. Fikk den siste julegaven levert på døra for en halvtime siden, sendt fra USA, så det var godt beregnet.
#1150 |
|
![]() Sv: Juletråden 2021Da har vi handlet det siste, uten å bli skilt denne gangen også.
![]() |
#1151 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Juletråden 2021Har lagt ribbe i saltlake med natron, satt en brøddeig og skjært opp fløtekarameller. Føler jeg er noenlunde i rute egentlig. Etterpå skal grøten kokes og så får vi ta en rask opprydning. Og storesøster må finne igjen julestrømpa si som ligger på rommet hennes et sted dersom hun har lyst å få noe i den i morgen. |
![]() |
![]() |
#1152 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Juletråden 2021Strømpene er hengt opp, jeg har ryddet kjøkkenet halvveis, treet har tenåringene pyntet og eldste dekker nå spisebordet så det er klart til i morgen. Jeg jobber innimellom og det dukker stadig opp noe siden Europa fremdeles jobber.
#1153 |
Er fornøyd
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2021Lille julaften er en favoritt her også. Alt er så ryddig som det blir (det er kjempefullt av alt mulig på kjøkkenet), ferdig pyntet, og jeg skal bare lage mer saltbakte mandler og en kyllingleverparfait. |
![]() |
![]() |
#1154 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Juletråden 2021Har åpnet julekalenderen, gjort klar grøt som skal kokes i ovn, så har den stått i kjele i ovnen mens vi gikk tur med hund. Tok av nok grøt til riskrem, alle har fått en porsjon hver, og i tillegg ble det to porsjonsbokser å sette i kjøleskapet. Blir nok en «nisse» som tar dem til kvelds eller i morgen formiddag. |
![]() |
![]() |
#1155 |
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2021Her har jeg igjen noe rydding (typ yttergnag og legge på plass ferdigbrettede klær) og støvsuge 1. etg. Maten til i morgen er stort sett ferdig preppet; har laget desserten i dag, og lagt i vann kålrabi og gulrot med rosmarin og sitron til kålrabistappe, som ovnsbakes i morgen før jeg moser.
#1156 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Juletråden 2021Det var et koselig innlegg, Ruslebiffen!
#1157 |
Klare sjøl
![]() Sv: Juletråden 2021Det var et koselig innlegg, Ruslebiffen.
#1158 |
Klare sjøl
![]() Sv: Juletråden 2021Luftslottet: A boy called Christmas, nydelig film ny i år og er på Netflix.
#1160 |
Er fornøyd
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2021Jeg var egentlig helt ferdig med alt - og hadde skjenket meg et glass vin - da jeg kom på at jeg skulle sette et eltefritt valnøttbrød. |
![]() |
![]() |
|
|