Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Finansdepartementet har eksplodert!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-07-11, 22:31   #1081
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Uhørt!

Gammel 25-07-11, 22:34   #1082
teamor
Superduperaktiv

teamor sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
teamor er litt kulteamor er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Har dere fått med dere denne saken:

http://www.dagbladet.no/2011/07/25/n...tikk/17453053/

En konservativ kommentator i USA, Glenn Beck, sammenligner AUF-leiren med leir for Hitlerjugend. "Jeg mener, hvem har en sommerleir for ungdommer som bare handler om politikk? Det er foruroligende".

Den påstått innflytelsesrike kommentatoren fortsetter med å advare mot de alvorlige konsekvensene av "islamsk ondskap" og påstår at Islam tar kvelertak på Europa og multikulturalisme dreper det. I samme åndedrag er han likevel ikke nådig mot handlingene til terrorsiktede Anders Behring Breivik.

Jeg grøsser. Virkelig! Denne Beck hadde vel ikke vært mange cm unna å applaudere ABBs handlinger om ABB hadde sprengt en moske for deretter å skyte ned flyktende barn.

Er det mulig. Jeg er målløs!

Glen Beck er rape gal. Hverken mer eller mindre.

teamor er ikke aktiv  
Gammel 25-07-11, 22:47   #1083
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

http://www.dagbladet.no/2011/07/25/n...ivik/17450101/

Håper det ikke blir mer av dette - en aggresjon er på en måte forståelig, men noe man her burde holde seg for god til. Man bør heller gjøre mer symbolske handlinger - som å snu ryggen til.......

Akkurat dette tenkte jeg på i går. Vi vendte nynazismen ryggen på slutten 80-tallet. Tenk om han, hver gang han ble fraktet til og fra rettslokalet ble møtt av en taus mur av rygger. Hat og aggresjon kommer vi ingen vei med.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 25-07-11, 22:59   #1084
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Akkurat dette tenkte jeg på i går. Vi vendte nynazismen ryggen på slutten 80-tallet. Tenk om han, hver gang han ble fraktet til og fra rettslokalet ble møtt av en taus mur av rygger. Hat og aggresjon kommer vi ingen vei med.

Ja. Jeg reagerte på lynsjestemningen. Det ville vært så mye sterkere om ingen møtte opp! Tenk om han kom kjørende der, spent og klar for å se reaksjonene på hva han hadde gjort, og så var det ingen der! Et klart signal om at vi bryr oss om ofrene, ikke om deg.

Pepper Lemon er ikke aktiv  
Gammel 25-07-11, 23:04   #1085
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Husker det fra demostrasjonene mot FMI eller hva de het - Arne Myrdal het vel fyren. Dette var vel tidlig på 90-tallet.

Gammel 25-07-11, 23:20   #1086
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Husker det fra demostrasjonene mot FMI eller hva de het - Arne Myrdal het vel fyren. Dette var vel tidlig på 90-tallet.

Ja, hvor ble det av han, egentlig?

Gammel 25-07-11, 23:23   #1087
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Ja, hvor ble det av han, egentlig?

Han krøp inn under steinen sin da alle snudde seg bort.

Gammel 25-07-11, 23:51   #1088
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Akkurat det tenkte jeg på også Blånn, for han ville det vært uforståelig og et skikkerlig nederlag.

Men egentlig mener jeg fyren sansynligvis ikke bør ha noen rettssak. Han er høyst sansynlig ikke tilregnelig og vi burde hatt noen veldig sikre institusjoner for slike. Om ikke Reitgjerdet så ikke så langt unna.

Maz er ikke aktiv  
Gammel 25-07-11, 23:53   #1089
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Akkurat det tenkte jeg på også Blånn, for han ville det vært uforståelig og et skikkerlig nederlag.

Men egentlig mener jeg fyren sansynligvis ikke bør ha noen rettssak. Han er høyst sansynlig ikke tilregnelig og vi burde hatt noen veldig sikre institusjoner for slike. Om ikke Reitgjerdet så ikke så langt unna.

Det blir nok enten straff med forvaring etterpå eller bare forvaring/såkalt tvungen behandling. Fri blir han ikke, det kan jeg ikke tenke meg. Jeg er spent på om de finner han tilregnelig eller ikke, jeg vet ikke om det er avgjort allerede?

Gammel 25-07-11, 23:55   #1090
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg er bittelitt forelsket i Jens Stoltenberg.

Gammel 25-07-11, 23:57   #1091
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg tror jeg er bittelitt forelsket i Jens Stoltenberg.

Jepp, jeg har lyst til å vise at jeg setter enormt pris på det han har gjort for landet vårt disse dagene. Hvordan gjør man det enklest, tro?

Gammel 25-07-11, 23:57   #1092
Maz
Pauset

Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det blir nok enten straff med forvaring etterpå eller bare forvaring/såkalt tvungen behandling. Fri blir han ikke, det kan jeg ikke tenke meg. Jeg er spent på om de finner han tilregnelig eller ikke, jeg vet ikke om det er avgjort allerede?

Det er ikke avgjort. Det er vel en langvarig prosess med observasjon.

Maz er ikke aktiv  
Gammel 25-07-11, 23:59   #1093
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke avgjort. Det er vel en langvarig prosess med observasjon.

Jeg vet det er to psykiatere og sånn, men hvor lang tid de bruker på dette er jeg jammen ikke helt sikker på. Jeg kjenner at det ikke betyr så mye for meg hvor gal han er. Så lenge han blir sperret inne på den ene eller den andre måten.

Gammel 26-07-11, 00:00   #1094
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Jepp, jeg har lyst til å vise at jeg setter enormt pris på det han har gjort for landet vårt disse dagene. Hvordan gjør man det enklest, tro?

Jeg har skrevet et kort jeg skal postlegge i morgen.

Nextlife er ikke aktiv  
Gammel 26-07-11, 00:01   #1095
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

via Twitter.

Gammel 26-07-11, 00:02   #1096
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Tilregneligheten hans er nok ikke avgjort enda da de vel ikke har oppnevnt sakkyndige engang. De som har peiling og som har uttalt seg i media til nå mener jo at han ikke kan påberope seg å ha vært sinnsyk i gjerningsøyeblikket, men så spørs det da hva man mener om tilstanden generelt. Jeg er i grunnen ikke i tvil om at han kan regnes for å være strafferettslik tilregnelig, men dette er kun basert på magefølelsen og ikke peiling generelt.

Jeg tenker som så at han nok bør håpe at han får forvaring på livstid siden han nok ikke kan regne seg som trygg om han blir sluppet ut. Til gjengjeld kjenner jeg litt på at han faktisk burde få kjenne på den følelsen selv av å bli jaktet på bare for å få en bedre forståelse for hva han har utsatt så mange mennesker for. Allikevel har jeg for første gang i dag fått en viss sympati for fyren. Han kan umulig ha det godt med seg selv, og jeg tenker at han må føle seg veldig ensom der han sitter med så og si hele verden mot seg. Jeg sier på ingen måte at han fortjener noe bedre, bare at jeg fikk et snev av sympati for hvordan jeg innbiller meg at det må føles, men man vet jo ikke hva som foregår inni hodet til dette umenneskelige vesenet.

Okke som tenker jeg at fengsling etterfulgt av forvaring, tvungent psykisk helsevern og/eller etterfulgt av såkalt frihet for denne blir en straff han vil kjenne på uansett hvordan den arter seg. Jeg håper i alle fall at det får ham til å innse hva han har gjort. Han må jo ha sett aldeles uhyrlige ting som forhåpentligvis dukker opp i den lille fliken han evt måtte ha av empati.

Odelia er ikke aktiv  
Gammel 26-07-11, 00:02   #1097
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Han har facebookprofil. Der er det mange som skriver hilsener. Kort er jo også en mulighet.

Edit: Stoltenberg altså.

Gammel 26-07-11, 00:05   #1098
Maz
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg vet det er to psykiatere og sånn, men hvor lang tid de bruker på dette er jeg jammen ikke helt sikker på. Jeg kjenner at det ikke betyr så mye for meg hvor gal han er. Så lenge han blir sperret inne på den ene eller den andre måten.

Det betyr noe for meg at han ikke får sin talestol, ikke får gleden av å merke folks sinne og agresjon, ikke få sin "udødelighet", men heller bli "hva var det han het, som lærte oss hva samhold var. Eller noe i den duren. Poenget er glemsel og ignorering er den vætste hevn mot ham.

Maz er ikke aktiv  
Gammel 26-07-11, 00:06   #1099
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Det betyr noe for meg at han ikke får sin talestol, ikke får gleden av å merke folks sinne og agresjon.

Ja, jo mer typisk ryddig rettsprosess dette blir jo bedre. Jeg tror nok ikke han vil få den talerstolen han så for seg uansett. Jeg kan ikke helt skjønne hva han så for seg skulle skje under en rettssak. Han kan ikke ha vært i en norsk rettssal, det spørs om han ikke ser for seg noe ala amerikanske serier.

Gammel 26-07-11, 00:09   #1100
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, folk pleier da ikke å få stå og holde lange apeller i norske rettsaler, pleier de?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:44.