|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Er det ikke ironisk at han var kledd i rødt på vei til fengslingsmøtet?
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!
Ironisk som i hva da mener du? Det jeg tenkte med den røde genseren var at når han ikke fikk ha på uniformen sin så skulle han i alle fall markere makt ved hjelp av rødt. Mener du det samme? Eller tenker du noe annet? |
|
|
|
|
#3 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Nei, jeg tenkte på at en som kaller seg "marxist murderer", eller hva det nå var, kler seg i en farge som i en politisk sammenheng framfor alt assosieres med kommunisme. Det virket ironisk og litt klønete på meg.
|
|
#4 |
|
Personlig pessimist
|
Jo, både med tanke på hva fargen symboliserer politisk, og at han lyste opp som en blink i bilen.
|
|
|
#5 |
|
rakkarpus
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!"Det Breivik skriver er ikke så halsbrekkende galt"..
|
|
#6 |
|
maler
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Jeg hørte Harald Stabell på radioen idag si at vi ikke må la strafferett bli formet av enkeltsaker (husker ikke helt sitatet, men det var essensen). Jeg synes han har et godt poeng der, vi må ha et lovverk vi tror på og støtte oss på det når det kommer vanskelige saker. Dette er en typisk vanskelig sak, vi ønsker alle på et vis at han skal rammes så hardt som mulig. Og så prøver vi å tenke oss hva det vil være. Jeg tror det riktige er å behandle han etter det lovverket vi har, men jeg håper at media greier å vise diskresjon. De får jo uansett hverken filme eller ta bilder under rettssaker. Jeg håper også at man kan roe ned noe av sensasjonspreget på trappa, det er vel det vanskeligste sånn sett. Behandle han som enhver annen kriminell, la han få sin straff og deretter la det bli stille.
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Maz: Nei, jeg har ingen forutsetninger for å forstå hvordan et menneske kan sitte igjen med slike opplevelser uten å ha det minste snev av anger eller empati for de som ble skadelidende. Men jeg skjønner absolutt at det finnes slike mennesker. Allikevel tenker jeg at det må oppleves ensomt når vedkommende tydeligvis var ute etter oppmerksomhet (i alle fall slik jeg tolker situasjonen). |
|
|
|
|
#8 |
|
audio, video, disco
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Jeg tror ikke han angrer noe.
|
|
#9 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Jeg håper virkelig avisene slutter å bruke disse fotografbildene han selv har produsert for formålet. Jeg skjønner at de er utrolig bra illustrasjonsbilder, men det er virkelig akkurat etter planen hans! Slutt med det!
|
|
#10 |
|
Sviiisj!!
|
Helt enig. De er bare smakløse.
|
|
#11 |
|
maler
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Regnes personlighetsforstyrrelser som "sinnssyk" i lovens forstand tro? For det er jo ingen tvil i havet om at han har en eller annen alvorlig personlighetsforstyrrelse. Spørsmålet er vel mer om vrangforestillingene er såpass fremtredende at han blir definert som psykotisk.
|
|
#12 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Neppe. Det finnes mange ulike personlighetsforstyrrelser, det i seg selv er ikke ulovlig eller fører til slike handlinger.
|
|
|
#13 |
|
audio, video, disco
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Kommentar som er vel verdt å lese:
|
|
#14 |
|
maler
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Han skulle vel vises. Uten sammenligning forøvrig, det minner meg om et bilde av statsledere fra hele verden i pinvindrakt. Midt inni der skimter man en rød dressjakke. Og ganske riktig, når det zoomes inn måtte det jo være Gro.
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Han her blir ikke glemt. Viggo Kristiansen - vi vet hvem det er, sant? Orderudfamilien? |
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Forresten - om jeg noensinne skulle ønske straffer over ABB så må det bli innsikten av at han en dag skjønner at dette samholdet som er det han egentlig lette etter og ønsket å skape - det var der allerede, og han kunne fått bli med i det han også om han ikke hadde valgt helt selv og for egen maskin å stille seg utenfor og alene. |
|
|
#17 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Katta: en personlighetsforstyrrelser er ikke autimatisk "sinnsyk" i hverken psykiatrisk eller juridisk forstand. Han har garantert en personlighetsforstyrrelse, men er sannsynligvis tilregnelig i juridisk forstand. Om han mot formodning skulle bli vurdert annerledes, vil jeg regne med at han feks har en personlighetsforstyrrelse med innslag av psykose.
|
|
#18 |
|
TittelTøs
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Jeg har egentlig mest lyst til å le av - ja av. Høyt! Ja, altså le av ABB. Le hånlig av han. Fordi han har et så forvrengt bilde av Norges befolkning, og dermed trodde at han skulle bli skutt på vei til rettssalen. Fordi han trodde at han skulle bli terrorisert i fengslet. Fordi han trodde han skulle få trumfe gjennom en åpen rettshøring. Fordi han trodde han skulle få lov til - iført sin uniform, å holde en appell overfor pressen.
|
|
#19 |
|
Elsker gamlis- godis
Jeg kjenner ikke behov for å le. Ikke er jeg rasende heller, egentlig. Jeg er så heldig å ikke være direkte rammet, så følelsene bærer selvsagt preg av det. Jo mer jeg leser om han, ser gamle bilder av ham osv, jo mer trist blir jeg. Det er egentlig ikke sympati heller, men mer bare en slags tom nedstemthet. Det er noe som får meg på gråten når jeg ser barnebildene hans og jeg lurer på hvorfor, når og hvordan det begynte å gå galt.
|
|
#20 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Jeg må innrømme at jeg spontant lo høyt da jeg hørte at terroristen har krevd at regjeringen og Stoltenberg må gå av før han vil si noe mer i avhør. Det er noe av det mest absurde jeg har hørt. |
|
|
![]() |
|
|