|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg forstår at påstander rundt selve overgrepet må ettergås, også ting som har ledet opp til det, men jeg synes det kunne vært en gjennomgang av hvor langt fra saken man skulle få lov å bevege seg. Virkelig. |
|
|
|
|
#2 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeHer er link til saken. http://www.dagbladet.no/2011/06/23/n...ping/17026306/
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#3 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake
Denne saken setter dette med å oppfatte at noen sier nei i et litt spesielt lys: http://www.dagbladet.no/2011/11/15/n...riks/19019358/
|
|
#4 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Altså, om jeg vil ligge med 99% av byens befolkning og gjør det frivillig så betyr det faktisk ikke at den siste prosenten bare kan komme å forsyne seg. Faktisk. |
|
|
|
|
#5 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeFantastisk, Allium.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Det er ikke sikkert vi får vite så veldig mye mer enn det vi allerede vet, det er jo dette med at jentas privatliv skal beskyttes. Men jeg tror nok det er den taktikken de tenker ja, Øygard selv påstår jo fremdeles at det vil komme frem ting under rettsaken som kommer til å få alle til å skjønne at han bare er en stakkars, snill mann som er blitt lurt.
|
|
|
#8 |
|
Shake it out!
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeAndreas Wiese hadde en god kommentar i Dagbladet i dag om hvordan Øygard (og forsvareren) har brukt media fram til rettssaken for å skape et bilde av at han er uskyldig og jenta tvilsom. Og hvor viktig det er for jenta at saken går for åpen rett, selv om ordføreren ville at den skulle være lukket "for jentas skyld", fordi dette er den eneste måten hennes forklaring kan bli offentlig og rykteflommen om henne kan ta slutt. Og at man vanskelig kan forestille seg hvor vondt og vanskelig det må være for jenta å få livet sitt brettet ut sånn.
|
|
#9 |
|
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg husker i hine, hårde dager hvor en, eh, tidligere bekjent av meg i en forholdsvis opprivende prosess brukte som argument om min dårlige dømmekraft og dårlige person at jeg hadde hatt sex med en mann, altså en annen en ham. Skriftlig. I brev til min advokat, med kopi til min mor og far. |
|
|
|
|
#10 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg tenker at for folk som ikke har opplevd hvor komplett irrasjonelle tilsynelatende oppgående folk kan være, får en vekker av denne saken. Folk stoler på magefølelsen sin og den er ikke egentlig så veldig pålitelig - vi er jo skapt slik at vi gjerne leter etter et allerede bekreftet verdensbilde når vi vurderer situasjoner - eller folk. Ergo har avvikere en letter jobb i å overbevise folk om at de er som andre hvis de fra før virker som andre, enn ofre har når de vil påvise at en tilsynelatende normal person faktisk er en avviker på ett eller annet felt.
|
|
|
|
#11 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeSelv kristne konservative mammaer kan komme til god nytte. |
|
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg liker moren til Maverick. |
|
|
#13 |
|
Whatever, never mind
|
Nope. Er ikke så lenge siden jeg leste en artikkel om at vi fortsatt er på nivået "Hun var ute sent", "Hun hadde drukket alkohol", "hun hadde på seg så kort skjørt og topp", "Han er jo en slik kjekk ung mann, stakkar han får jo livet sitt ødelagt av slikt". |
|
|
|
|
#15 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jepp. Den brukes jo i denne saken også.
|
|
|
|
#17 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake"Hvorfor sloss hun ikke mer?" |
|
|
|
|
#18 |
|
fri
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJournalisten om åpenhet i overgrepssaker: http://www.journalisten.no/node/38433 |
|
|
|
|
#19 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeMen hvem kan vel motstå en flørtende 13 åring? |
|
|
|
|
#20 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeÅ skylde på et barn er i alle fall det samme som å erklære seg uegnet som ordfører.
![]() |
|
|