|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ctrl+z
|
Sv: Gruffetråd #20Sukk. Jeg har fått innvilget arbeidsavklaringspenger i dag og må sende søknad om permisjon til jobben min. Jeg er veldig glad for at det finnes et system som fanger opp syke, men utrolig lei meg for at jeg havner ut i uvisse. Det føles dramatisk.
|
|
#2 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Gruffetråd #20
Er du sikker på at du skal søke permisjon fra jobben? |
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jo, man må det. Det er vel ikke alltid gjort,men etter sykepengeåret er omme må man det. Mange steder har man nå strammet inn på hvor lenge man kan få innvilget permisjon. Man er ikke pliktig i følge lovverket å innvilge,men de aller fleste arbeidsgivere har et år som hovedregel. Dersom en nærmer seg oppstart igjen så kan det ofte bli utvidet i en periide. Men det er mer og mer slutt på å innvilge permisjoner ur og bort. Det henger sammen med at det er veldig vanskelig å rekruttere folk til vikariat og det går utover drift. Før var det i alle fall i mange kommuner slik at man fikk pernisjon i lang tid og helt til en ev uføretrygd var avgjort. Slik er det i mange tilfeller ikke lenger i dag. |
|
|
|
|
#5 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I jobbsammenheng har jeg ringt NAV om dette som arbeidsgiver, og du må søke ulønnet permisjon fra jobben, og arbeidsgiver er pliktig til å innvilge den permisjonen uavhengig av % du søker permisjon fra.
|
|
#6 |
|
geskjeftig
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#10 |
|
heimføing
|
Sv: Gruffetråd #20Jeg har oppfordret ansatt til å søke permisjon da sykepengeåret hens gikk mot slutten. Fant ut at det var noe med å være ansatt ift rettigheter (husker ikke detaljer) selv om man ikke har arbeidsplikt. Viste seg at hen kom tilbake etter permisjonsåret, så det var et smart trekk. Hadde hen sagt opp/blitt oppsagt, så hadde hen ikke kommet tilbake til det firmaet ihvertfall. |
|
|
![]() |
|
|