|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletråden 2021Har begynt å pynte litt. Tror treet pyntes i morgen.
|
|
#2 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Juletråden 2021I dag ble pepperkakehuset omsider stekt, men ikke pyntet eller montert. Det blir i morgen kveld. Skal jobbe på kontoret i morgen, og mannen skal også ut, så da får roboten ta en runde og sveipe over stue- og kjøkkengulv. Så da gjenstår bare å vaske badene, og litt smårydding, så er det klart til å begynne å pynte her også. Det aller meste av innkjøp, gaver og baking er unnagjort.
|
|
#3 |
|
søt
Sv: Juletråden 2021Rampenissen har knust pepperkakehuset. Med kjevle. :O
|
|
#4 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Juletråden 2021
Oj, så spennene. Hvordan reagerer de hos deg, mon tro? Jeg er jo så tradisjonsbundet at jeg nesten blir stressa bare ved tanken på at det skjer før jul. : knegg:
|
|
#5 |
|
søt
Det var barna på 20 og 7 som lagde dette pepperkakehuset, og det så mildt sagt ut som et takras, men det verste var at det holdt på å rase sammen og var knekt osv. Men det var han på 20 som taklet det dårligst.
|
|
#6 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Juletråden 2021Pyntet tre, bakt julekaker og julebrød, i dag skal jeg pakke inn resten av gavene som er ferdige. Holder fremdeles på å strikke ferdig noen sokkepar. Håper det ikke er for glatt for en løpetur nå snart, og seinere skal jeg møte en venninne i parken for å utveksle gaver. The corona way; ta med sitteunderlag og kaffe. |
|
|
|
|
#7 |
|
|
Sv: Juletråden 2021Jeg varierer mellom å føle at jeg har hode over vannet, og at jeg drukner.
|
|
|
#8 |
|
Klare sjøl
Hvor: Oslo
Sv: Juletråden 2021Her er det bare komplett kaos i huset, sykdom og jeg er I blæh humør. Mest lyst til å gå i dvale og våkne opp til sommeren. Men det går jo ikke, så bare å ta seg sammen å lage jul. (vi har endel ting ferdig altså).
|
|
#9 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Juletråden 2021Jeg venter fortsatt på kjøleskapsmontør. Kjøleskapet er ødelagt, det nye står i en eske midt i stua, og det er så kaldt at maten vi har stående ute på verandaen fryser. Kjenner at jeg er ganske stressa, men prøver å beholde fatningen og tenke på alternativer. Kanskje vi kan pynte det nye kjøleskapet med glitter og stjerne og spare pengene til juletre i år. |
|
|
|
|
#10 |
|
Klare sjøl
Sv: Juletråden 2021Hvorfor må dere ha montør til kjøleskap? Er ikke det bare sette rett inn og kontakten i, eller er det spesial kjøkeskap?
|
|
#11 |
|
koko
|
Sv: Juletråden 2021Ettersom dagene går så stryker jeg mer og mer av lista mi. Ikke fordi ting blir gjort, men fordi de droppes. Blir jul uansett og ingen andre enn jeg selv legger merke til det.
|
|
#12 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Juletråden 2021Etter å ha plassert tre barn foran PCen til juleavslutning på Teams i morges dro vi på butikken og handlet den siste julematen. Eller, nesten i alle fall, må ut og kjøpe noen gode oster på onsdag, men ellers er faktisk absolutt alt annet innkjøpt.
|
|
#13 |
|
Fjellpiper
|
Det er et integrert kjøleskap som skal monteres inn i kjøkkenskap der det gamle ødelagte nå står. Det anbefales ikke å gjøre selv. |
|
|
|
|
#14 |
|
Klare sjøl
Det var noe sånt jeg tenkte det kunne være. Håper montør kommer til dere snart.
|
|
#15 |
|
Fjellpiper
|
Takk. Jeg har krøpet til korset og spurt pappaen min om han kan hjelpe oss. Han har alltid gjort sånne ting for oss, men jeg ville unngå det denne gangen fordi han ikke er 100% frisk og dessuten har mye annet. Men nå blir det pappamontering i ettermiddag med mindre montøren på magisk vis ringer før det. |
|
|
|
|
#16 |
|
|
Sv: Juletråden 2021Jeg har visst ikke lister, en gang.
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Nokså likt som her. Ingen lister, masse å gjøre på hjemmekontoret fortsatt, tenåring som jobber og som dermed ikke kan hjelpe. Føler likevel vi er godt i rute. Vi blir 5 stk julaften; ingen ser om huset ikke er skinnende rent.
|
|
#18 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Juletråden 2021Jeg elsker lister.
|
|
#19 |
|
I endring
|
Sv: Juletråden 2021Jul meg her og jul meg der. Joda jeg har fått aller gavene i hus eller på vei til utleveringssted slik at jeg kan plukke de opp. Jeg har på magisk vis fått 5 sorter julekaker i hus, ryktene sier at svigermor har Delfikake klar til oss, det kommer i tillegg smultringer, dravle, riskrem og multekrem fra henne i løpet av de nærmeste dagene. Handleliste er skrevet, må bare få ryddet plass i kjøleskapet. Så da mangler det bare servietter og litt bordpynt. Får bruke lillejulaften til å få litt julesteming i hus med juletre og julepynt.
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Juletråden 2021Jeg har igjen den siste mathandelen, og vet ikke om jeg skal sende med mann og sønn lite for det når mannen skal på gavehandel etter middag dag (gaven min. Og gave til oss fra min farmor. Og bursdagsgave til hans søsters ung som blir et år i starten av januar) eller ta en tur selv på torsdag. Evt kombinert, de handler i adg og jeg hadneler det som mangler. Men det er et poeng å f plass i kjøleskapet også, litt derfor jeg venter med poteter og svineribbe (til 25, pinnekjøttet til 24 får jeg av pappa i morgen, sammen med fenalåret) og vel, jeg har plukket litt og litt fra listen av det om kan stå andre steder de siste ukene, så de er vel kanskje ikek sååå mye igjen, vi får se.
![]() |
|
|