|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#981 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmant 2017Jeg tror kontanter fungerer helt fint. |
|
|
|
|
#982 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Konfirmant 2017
Poden fikk mye i kontanter, men de største beløpene (besteforeldre) ble satt rett inn på konto som vi opprettet til formålet.
|
|
#983 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Konfirmant 2017Jeg foretrekker inn på konto. Aner ikke engang hvor banken vår har filial, og vi trenger virkelig ikke kontanter liggende...
|
|
|
#985 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Konfirmant 2017Alle leverte kontanter av gjestene våre som ga penger, men var jo ikke noe enorme summer av noe slag. Men svigers klarte å gi bankremisse. Vet de hvor mye det plunder og hvor mye det koster i gebyr for å få ut en sånn en i hennes navn når vi skal ha det inn på oss foreldrene sin konto? Dustete. |
|
|
|
|
#986 |
|
Sv: Konfirmant 2017Mamma og pappa får et kontonummer som de skal sette inn penger på etter eget ønske. |
|
|
|
|
#987 |
|
Gal kattedame
|
Vi gav kontanter til nevøen vår i helgen og det guttungen her har fått nå i forkant har også vært kontanter.
|
|
#989 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Konfirmant 2017Jeg har nettopp vært i innskuddsautomaten i banken (alltid åpen...), og vekslet inn podens kontanter. Han fikk kontanter fra stort sett alle unntatt oss og et par besteforeldre. De andre besteforeldrene stilte også med en bankremisse...., jeg må jo faktisk ta fri for å nå bankens åpningstider....., eller kan poden gå i banken selv (han har legitimasjon), når pengene skal inn på sparekonto i hans eget navn? |
|
|
|
|
#990 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Konfirmant 2017Hos oss spurte de, og vi opprettet egen konto. Han kan ikke ha det på egen brukskonto, det ville være totalt galskap! :luksusfellen neste:
|
|
#991 |
|
Sv: Konfirmant 2017Vi har en konto som han får penger av oss på, der skal vi sette inn mesteparten av det han måtte få og. Den kan han ikke bruke selv før han er 18 år, eller vi gir han adgang. |
|
|
|
|
#992 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Konfirmant 2017Presiserer, han har ikke tilgang til denne sparekontoen, selv om den står i hans navn.. Det ville også vært lyxfellan ganske snart, ja. |
|
|
|
|
#993 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Konfirmant 2017Mesteparten av pengane jentungen får skal inn på sparekontoen. Men ho får bruke ein del no. Mellom anna har ho ønska seg Mac lenge. Me skulle egentlig gi det i konfirmasjonsgåve frå oss, men valgte å gi pengar. Mannen håpar i det lengste at ho skal ta til vet og velge noko anna enn Mac. Ho kjem til å få sette inn litt av pengane på brukskontoen sin.
|
|
#994 |
|
Textrovert
|
Sv: Konfirmant 2017Jeg har et spørsmål ang. bordplassering. Vi skal ha et t-bord. Jeg kan ingenting om skikk og bruk, men blir dette riktig plassering øverst:
|
|
#995 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Kamera?
|
|
#996 |
|
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Niesa vår ble spurt, og ønsket pengene i kontanter, så da blir det slik på lørdag.
|
|
#997 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Mi frøken fikk oppbevaringspose til bunaden (med samme broderi som på bunaden), smykkeskrin til bunadssølv og støyreduserende headset i tillegg til penger. Ønsker hun seg sportsutstyr? Kindle?
|
|
#998 |
|
WF: Sausnebbet
|
Jeg brydde meg lite om regler da jeg ordnet bordplassering denne gangen. Konfirmanten satt mellom faren og meg. Og så satt besteforeldrene ved siden av der igjen. |
|
|
|
|
#999 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Det har ho arva.
Veit ho får bunadsskrin. Og ho har bunadspose. Kindle var ein god idé! Kjem ikkje på kva sportsutstyr det skulle vere.
|
|
#1000 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Konfirmant 2017Vi hadde farmor - morfar - mor - konfirmant - far - mormor - farfar på høybordet, og så småsøknene som førstemann nedover hver sin kant. Etter det var det litt etter hvem jeg tenkte kunne ha det hyggelig sammen, og litt etter hva som var praktisk med de minste, men alt får man jo ikke til å gå opp. Siden en av fadderne også hadde et lite barn med, så ble hun plassert langt nede, av praktiske grunner.
![]() |
|
|