|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake
Jeg reagerte den gangen og har lurt på når dette kom. |
|
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg syns Krogvold sutrer. Han sier at han har opplevd ubehag fordi han er stevnet som vitne. Det er jo ikke derfor. Det er fordi han har gått ut med høy kølle og garantert for andre - som så ikke holdt mål. Da slår det tilbake på ham selv som garantist. Det er faktisk helt naturlig. Og noe man skal tenke over før man virkelig garanterer på andres vegne. |
|
|
#3 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJa, Morten Krogvold kommer ikke heldig ut her. Å gå så høyt når det gjelder noe han åpenbart ikke har peiling på er bare tegn på sviktende intelligens. Det er i hvert fall IKKE synd på ham. Det var da svært så stakkarslige alle disse middelaldrende mennene i denne saken ønsker å fremstå?
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg skjønner faktisk at han syns det er innmari ubehagelig jeg altså. Hvem her har ikke garantert på andres vegne om ting de faktisk ikke kan vite noen gang? Det er sånt mange gjør. MK betaler for det nå, men alle bør vel tenke litt over akkurat det der. |
|
|
#5 |
|
Fortynnet
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg syns også Krogvold sutrer, og i et nytt intervju er han bare "en god bekjent" av Øygard, som han har vært i to middager med. Ganske ekstremt å gå god for at han ikke kan være en overgriper på den måten han faktisk gjorde, når han til og med ikke kjenner mannen noe mer enn det. Personer i atskillig tettere relasjoner har blitt overrasket over at folk har flere sider. |
|
|
|
|
#6 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg sa i går at jeg muligvis leste med vrangbriller når skolelederen gikk ut i media, men det er tydligvis flere som tenker litt i denne retningen: |
|
|
|
|
#7 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg reagerer på det spillet som Dagbladet og VG spiller om dagen, og sikkert nrk og tv2 også, men der har jeg ikke fulgt med. Splitt og hersk av verste sort. Det virker som om det hele er en lek for journalistene. En konkurranse rett og slett. Fy! |
|
|
|
|
#8 |
|
|
Jeg vil anbefale å la være å lese db.no og vg.no. Jeg sluttet med det for en god stund siden, og har blitt et bedre og mer harmonisk menneske. |
|
|
|
|
#9 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Hvis man i tillegg ser på hvordan de avgå bøtter og spann med spalteplass til ordføreren hvor han fikk boltre seg i "hjemmehos" og "på hytta hos"-reportasjer iblandet et par "jeg er så ulykkelig for dette, men klar til å bevise min uskyld"-resportasjer i tiden etter han ble anmeldt og etter at han ble siktet, blir det jo enda mer tvilsomt.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#10 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hvilket spill? Jeg spør av interesse, jeg har ingen meninger om det, men lurer på hva du tenker på.
|
|
|
#12 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeMen det hjelper jo ikke stort, når man også vet at barn som tidligere er misbrukt også oftere blir misbrukt av andre, igjen. Det er jo ingen formildende omstendighet. Sist redigert av emm : 18-10-12 kl 13:33. |
|
|
|
|
#13 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg skjønner faktisk ikke at det har noen relevans i det hele tatt hvorvidt jenta evt. er manipulerende og "ond." |
|
|
|
|
#14 |
|
|
Helt enig, og jeg setter også pris på spesifikasjonen barnet. Jeg skulle egentlig ønske at mediene hadde brukt det ordet mer, enn det mer nøytrale "jenta". |
|
|
|
|
#15 |
|
Helt konge
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDet er absolutt ingen formildende omstendighet, og bør ikke ha relevans, det er alltid den voksne sitt ansvar å sette grensen der den bør være. Eventuelt seksualisert adferd fra barn gir ikke voksne fritakelse fra voksenrollen sin, loven og andre etiske normer. |
|
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Nettopp. Han valgte å bryte loven. Rett og slett. |
|
|
#17 |
|
Helt konge
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDet ser jo ikke "pent ut" når barn har den type utagerende adferd. (Jeg snakker generelt nå og ikke spesielt i forhold til denne saken.) Sist redigert av Heiko : 18-10-12 kl 13:52. |
|
|
|
|
#18 |
|
Fortynnet
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDet er jo heller ikke sikkert at denne jenta har hatt noen seksualisert atferd, det er jo Øygard (og kona) som hevder det. Og det de sier har jeg heller liten tro på etter de fantastiske bortforklaringene. |
|
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
De klager på at hun har seksualisert atferd. Samtidig synes både han og kona det er normalt og passende at han går i bare trusa rundt i hjemmet når hun er på besøk. Det var jo det som var forklaringen deres på at hun hadde sett arrene på låret.
|
|
#20 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeHva tenker dere om bruk av karaktervitner i slike saker? Jeg nevnte det en gang tidligere og vil gjerne høre andres mening. Jeg tenker at historien har vist at ingen egentlig vet noe om noens karakter, og at det er skummelt uttale seg om dette. |
|
|
![]() |
|
|