Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-10, 19:15   #981
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Hmmm, får kutte litt på en etter en ting da.
Får i meg ca 1 dl fløte/rømme ol per dag, nøtter har jeg ikke spist på en uke nå, spiser ca 50 g tomat per dag også 4 suketter + to glass fun light +av og til en ss sukrin per dag.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv  
Gammel 31-07-10, 19:25   #982
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Oj den må jeg prøve! Den smakte ikke mye egg?
Jeg har dilla på ostepizza laget av sånne skivede Kavli-oster. Den med baconbiter er supergod, samme med den med rosépepper. Jeg steker dem (på papir) i ovnen til de smelter og er litt sprø, så legger jeg på fyll og mer ost, og steker dem videre til osten smelter. Smaker ganske likt pizza faktisk, utrolig godt. De blir små da.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv  
Gammel 31-07-10, 20:13   #983
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.891
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Det høres helt likt ut som jeg gjorde det, Iset. Genialt enkelt. Jeg synes ikke den smakte mye egg, men nå er jeg jo sylfersk på lavkarbo og har ikke rukket å bli lei av egg enda.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 31-07-10, 20:30   #984
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Kan skrive inn dagens meny.
Frokost: 2 kokte egg med smør, en fiberrik med ost, salami og grønn paprika.
Lunsj: eggerøre med ost og skinke, toppet med 2 cherrytomat og litt gressløk.
Middag: andebryst, selleri/blomkålmos, salat med parmesan, agurk og dressing.

Dressingen ble veldig god!
Halv pakke majones, 1 ts rød pesto, noen dråper edikk, halv ts sukrin, salt og pepper.
Nok til 2 store + rester til en god lunsj eller to.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv  
Gammel 31-07-10, 20:53   #985
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Tomat kan vel også være en stopper? Bør ikke spise for mye av det etter hva jeg har hørt. J

Tomat inneholder massemasse fruktose.

Turbo som har fruktosemalabstroksjon tåler ikke tomat.
Så at jeg tenker å begynne med lavkarbo fult igjen nå synnes han bare er topp. For da slipper han å se potet osv

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv  
Gammel 31-07-10, 21:15   #986
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

I dag har jeg spist:

Frokost: Omelett med ost
Mellom:
Lunsj: 1/2 boks vaniljekesam med soyaflokker (det var faktisk ganske godt) + ca 1 porsjon med Lettis med sjokoladesmak. Den isen er forbausende god. Litt karber er det jo, men is er en av få ting jeg virkelig elsker. Alt annet godteri er det nada problem å holde seg unna, men is har jeg savnet inderlig.
Mellom:
Kvelds/middag: Pizza - to stoooore biter, og det var ikke noe lavkarbo gitt. Masse salat ved siden av. Duverden så godt!
Det var en kontrollert sprekk, for å se om litt mer karber en dag i uka kan sette fart i forbrenningen litt. Etterpå har jeg stooore planer om å ta et lite glass rødvin og noen flak med potetgull med ost og løk.

 
Gammel 31-07-10, 22:36   #987
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Frokost: Eggerøre av ca 1,5 egg, 4 skiver bacon
Lunsj: Ooops...det ble ingenting i dag gitt
Middag: 1 kyllingfilet, 1/2 svinefilet, salat, 2 maiskolber
Kvelds: 5 jordbær, 5 bringebær dyppet i 2 striper Cloetta Mjølkchocklad utan socker smeltet sammen med en skvett fløte. Noen flak bacongull.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv  
Gammel 31-07-10, 22:38   #988
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Funker det å kutte majones helt i den eggesalaten og heller bruke sånn ca tilsvarende mengde rømme, tro? Jeg takler virkelig ikke majones, men salaten ellers hørtes veldig god ut!

Jeg takler heller ikke majones, klarer ikke smaken, men den blir borte synes jeg, pga løken sikkert.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv  
Gammel 01-08-10, 23:00   #989
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Frokost: Eggerøre og bacon og bittelitt bringebærsyltetøy fra Lerum (14,5 karber). Det er kjempegodt sammen med eggerøre og det salte baconet om noen skulle lure.
Lunsj: Eh, ikke i dag heller, men det ble litt tidlig middag da
Middag: 1,5 marinert ørretfilet, agurksalat (agurk i vann/eddik/natreen-blanding), isbergsalat, paprika og varm rømmesaus (laget av et beger kremost Tsatziki, og et beger lettrømme, salt og pepper)
Kvelds: Halvt beger Cottage cheese, most med 5-6 bringebær, liten fløteskvett og sukrin, samt 10 hakkede mandler. Også koste jeg meg skikkelig med 100g jordbær i smeltet sjokolade/fløte-blanding. Spiste med god samvittighet etter en god treningsøkt!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv  
Gammel 01-08-10, 23:09   #990
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Jeg har syltetøy på fleskepannekaker. Kjempegodt! Nå spiser jeg det en gang hvert tiende år eller noe sånt, men når jeg først spiser det, så må jeg ha jordbær eller bringebærsyltetøy på.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv  
Gammel 02-08-10, 14:58   #991
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Frokost: 3 tynne skiver superbrød med egg, ost og skinke
Lunsj: 3 tynne skiver superbrød med litt kaviar, ost og skinke
Middag: Flintsteik og grilla squash, løk og paprika
Kvelds: Cola Zero og baconsvor

Salt er ikke aktiv  
Gammel 02-08-10, 15:50   #992
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Da har jeg hentet et nytt lass med mat fra SDS. Mye av det jeg likte best var utsolgt (f.eks tomatsuppe gourmet og kyllingsuppe gourmet), så det blir nok henting så snart de får varer på lager igjen. Jeg har satt meg eplekrem på tining, det blir iallefall kveldsmat i dag.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv  
Gammel 02-08-10, 22:58   #993
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Frokost: Litt eggerøre og noen skiver spekeskinke
Lunsj: Salat med kylling og bacon (bombe)
Middag: Biffstrimler, paprika, løk, sopp, krydderbearnaise, fløtestuet raspet blomkål.
Dessert: Jordbær, fløte, sukrin
Kvelds: Bacongull og cola zero

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv  
Gammel 03-08-10, 19:04   #994
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.108
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Nå er det skjerpings på å skrive inn her, altså.

Frokost: 2 skiver (forbedret) Karin brød med kokt skinke og ost + agurk og paprika
Lunsj: det samme + 5 valnøtter og 5 mandle
Middag: Grillet kylling med kokt nykål
Kvelds: resten av kyllingen og salat

Benzo er aktiv nå  
Gammel 03-08-10, 22:24   #995
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Frokost: Egg, bacon og 2 tynne skiver superbrød
Lunsj: 2 rugsprø med ost og kaviar
Sen-lunsj: Kylling og bacon salat
Sen-middag: Trekt makrell, blomkål, agurksalat og rømme
Kos: Baconsvor og Cola Zero

Salt er ikke aktiv  
Gammel 03-08-10, 22:29   #996
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Jeg baker Nannahs knekkebrød nå, står i ovnen og lukter kjempegodt. Jeg skal passe på å alltid ha disse i hus, til enhver tid. For det jeg "sprekker" på er at jeg går i skuffer og skap og ikke aner hva jeg skal spise, er så matlei til tider. Har jeg knekkebrød (1 karb per knekkebrød, sånn ca) er det mye enklere. Og de er jo ufattelig gode?! Mye bedre enn noe annet knekkebrød jeg har smakt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv  
Gammel 03-08-10, 23:19   #997
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Frokost: Eggerøre og 5 skiver spekeskinke
Lunsj: Salat, agurk, stekt laks og rømmesaus
Middag: Kjøttboller, kebabkjøtt, salat, agurk, paprika, krydderbearnaise
Kvelds: 5 skiver spekeskinke, litt fløtestuet blomkål

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv  
Gammel 04-08-10, 21:05   #998
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.108
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Frokost:2 små skiver Karinbrød med ost og skinke + grønnsaker
Lunsj: samme som frokost
Middag: lavkarbopizza med peperoni og salat
Kvelds: 1 lavkarbomuffin

Benzo er aktiv nå  
Gammel 04-08-10, 21:10   #999
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.935
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Frokost: Havregrøt med CC, ikke helt lavkarbo
Mellom: Skyr og Kantarell og sjamp. suppe
Middag: Fransk fiskegrateng (bare fiks) og tre fiskeboller med litt saus
Kvelds: Kyllingspyd med saus

Anne C er aktiv nå  
Gammel 04-08-10, 21:17   #1000
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Frokost: Nannah-knekkebrød med smør og ost
Lunsj: ikke noe, stod opp så sent i dag (ferie)
Middag: flintstek med smørstekte grønnsaker (squash, paprika, løk, sølvløk og hvitløk), bearnaisesaus
Dessert: en liten skål friske bringebær med litt pisket krem
Kvelds: skal lage noe nå snart, tenker det blir Nannah-knekkebrød med kokt egg og den nye sitronmajonesen.

I går var svoger og svigerinne på besøk og svogeren min har begynt på lavkarbo, så jeg laget disse til ham. Han elsket dem og var helt fra seg av lykke, hehe. Men de ER skikkelig gode, mannen min ble overrasket over hvor mye "pizza" de smakte, faktisk. De er helt supre!
Anbefaler dem virkelig altså, kjekke som kveldskos. Jeg liker best den osten med jalapeno eller med bacon. I går brukte jeg den med rosépepper, den var helt grei men ikke min største favoritt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no