|
|||||||
| Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
| Se resultatene: Hva bruker du ved mens. | |||
| Bind |
|
114 | 57,29% |
| Tampong |
|
68 | 34,17% |
| Tampax |
|
12 | 6,03% |
| Menskopp/beger |
|
35 | 17,59% |
| Litt av hvert |
|
18 | 9,05% |
| Har ikke mensen jeg |
|
14 | 7,04% |
| Er heldigvis ferdig med dette styret! |
|
3 | 1,51% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 199. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
kamelkonsument
|
Sv: Mens - hva bruker du?Men altså. Hvordan ser disse tøybindene ut?
|
|
|
#84 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mens - hva bruker du?Men hvordan er det med tøybind når man blør som en nyslaktet gris?
|
|
|
#85 |
|
Epikur
|
Sv: Mens - hva bruker du?Hvis man blør som du så malerisk beskriver er vel mooncup tingen. Ellers blør vel de fleste mindre når de slutter med ulike syntetiske produkter, etter hva jeg har notert.
|
|
|
#86 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Mens - hva bruker du?Oj kanskje det har en sammenheng ja, Inter her inne sa jo at hun blødde mindre med Mooncup enn med tampong og bind. Jeg blør sånn at jeg må ha både tampong og bind på meg i tilfelle, og må skifte minst annenhver time. Nei, jeg må få bestilt den Mooncupen nå!
|
|
|
#87 |
|
From Gokk With Love
Hvor: Alta
![]() ![]() ![]() |
Sv: Mens - hva bruker du?Nå har jeg hormonspiral, og klarer meg med truseinnlegg de få gangene jeg har blødninger. Før hormonspiralen hadde jeg kraftige blødninger og måtte gjerne bruke tampong og bind samtidig. På natta to digre bind. Godt at den tiden er over.
|
|
|
#88 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mens - hva bruker du?Denne gangen brukte jeg tampax ved mens første dagene, og bind 2 siste dagene. Merket at blødningen såg ut til å vere mye mindre enn hva ellers.... Bare tilfeldig vil jeg tro..? |
|
|
|
|
|
#89 |
|
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mens - hva bruker du?Men atte ..., sånne tøybind ...?
|
|
|
#90 |
|
Epikur
|
Sv: Mens - hva bruker du?Kokvask. Rett på vask. Kan umulig være noe problem.
|
|
|
#91 |
|
Hertuginne
|
Sv: Mens - hva bruker du?Jeg bruker kun mooncup, har gjort det i et par år nå og kommer aldri, aldri, aldri til å gå tilbake til bind. Før jeg begynte med mooncup hadde jeg en oppfatning av at det skulle være ekkelt å tømme den og sånt, men endret fort oppfatning, bind er og blir eklere for meg.
|
|
|
#92 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mens - hva bruker du?Det finst mange ulike sånne "beger" på markedet? Er det noen forskjell på dem? Hvilken er best event? nettbutikk? |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Epikur
|
Sv: Mens - hva bruker du?@Adrienne: ja, er det ikke fantastisk å slippe alle soppinfeksjonene? Jeg tror jeg har tjent inn mooncupen mange mange ganger på hva jeg sparer på canestenkurer.
|
|
|
#94 |
|
Hertuginne
|
Sv: Mens - hva bruker du?
Godt poeng, jeg har ikke tatt canestenkurene med i regnestykket mitt, bare regnet på utgifter til bind/tamponger/truseinnlegg i løpet av de siste to årene. Da har jeg iallefall tjent inn mooncupen. Og nå har jeg funnet oppskrift på hjemmelagede truseinnlegg og tenkte å prøve meg på å sy noen når jeg kommer hjem fra ferie.
|
|
|
#96 |
|
Hertuginne
|
Sv: Mens - hva bruker du?
|
|
|
#97 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mens - hva bruker du?Jeg har sjelden mens pga minipillen jeg går på, men de få gangene jeg har bruker jeg enten tynne bind eller tampong
|
|
|
#98 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Mens - hva bruker du?mooncup og tøybind. begge deler er fantastisk, men jeg må se å få kjøpt meg noen gigatøybind til renselsen.
|
|
|
#99 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Mens - hva bruker du?Jeg bruker mooncup og synes det er veldig ok. Krysset i tillegg av for bind - for det bruker jeg et par netter i tillegg til mooncup sånn i tilfelle jeg ikke våkner og får tømt tidsnok + om jeg har møter den ene dagen jeg forblør sånn ca...
|
|
|
#100 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Mens - hva bruker du?Jeg har kun hatt soppinfeksjoner et par ganger i mitt liv, en gang i et av svangerskapene og en gang etter en antibiotikakur, mener jeg å huske. Men jeg sparer jo uansett inn Mooncupen på no time når man tenker på bind- og tampongutgifter, som ikke er det billigste når man blør store mengder.
|
![]() |
|
|