|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
intro
|
![]() Sv: Bodenstørrelser? Stoffspørsmål? Målspørsmål? Ja. Støvler også. (Shoppingamøbe...)
Ja, det stemmer.
![]() |
![]() |
#82 |
Passiv
|
![]() Sv: Bodenstørrelser? Stoffspørsmål? Målspørsmål? Ja. Støvler også. (Shoppingamøbe...)Aha. Så jeg må kjøpe røyken til Drammen i London? |
![]() |
![]() |
#83 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Bodenstørrelser? Stoffspørsmål? Målspørsmål? Ja. Støvler også. (Shoppingamøbe...)I verste fall kan jeg kjøpe sigaretter til ham, jeg skal til Utlandet allerede neste uke.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Passiv
|
![]() Sv: Bodenstørrelser? Stoffspørsmål? Målspørsmål? Ja. Støvler også. (Shoppingamøbe...)Ah - det var smart. Men jeg skal jo ha vin også vet du. Og det kan jeg ikke kjøpe i London siden det (helst) er flytende. |
![]() |
![]() |
#85 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Bodenstørrelser? Stoffspørsmål? Målspørsmål? Ja. Støvler også. (Shoppingamøbe...)Jeg kan kjøpe det. Jeg skal jo være der mye lenger enn deg. Send handleliste.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Bodenstørrelser? Stoffspørsmål? Målspørsmål? Ja. Støvler også. (Shoppingamøbe...)Er tollerne særlig nøye med den 24-timersgrensa? Det kjører jo tusenvis av nordmenn over Svinesund hver dag som har handlet på systembolaget i Strømstad.
![]() |
![]() |
#87 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bodenstørrelser? Stoffspørsmål? Målspørsmål? Ja. Støvler også. (Shoppingamøbe...)
Systembolaget er ikke tax-free.
![]() |
#88 |
Passiv
|
Jo, men da betalte de moms i Sverige. |
![]() |
![]() |
#89 |
Passiv
|
Det løser jo hele greia. Hvis du ikke skal ha med selv, så kan jeg sende med deg. |
![]() |
![]() |
#90 |
Etylbarbital
![]() Sv: Bodenstørrelser? Stoffspørsmål? Målspørsmål? Ja. Støvler også. (Shoppingamøbe...)3000-/6000-grensene gjelder uavhengig av taxfree. (Men taxfree gjelder bare hvis man har vært ute mer enn 24 timer. Sier reglene.)
![]() |
#91 |
Etylbarbital
![]() Sv: Bodenstørrelser? Stoffspørsmål? Målspørsmål? Ja. Støvler også. (Shoppingamøbe...)Ellers kan jeg konstatere at man rekker utrolig mye på en dag i London. Boden, Bravissimo, klesforretninger i Covent garden, Desigual, Campers, Hamley's, fotoforretninger i Tottenham Court Road, 1 time på Science museum og Mulberry.
![]() |
#92 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#93 |
Passiv
|
Hvordan sjekker de dette? Jeg har aldri vist andre billetter enn den jeg bruker akkurat der og da når jeg reiser, og har aldri blitt bedt om å dokumentere at jeg var borte så og så lenge? |
![]() |
![]() |
#94 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Bodenstørrelser? Stoffspørsmål? Målspørsmål? Ja. Støvler også. (Shoppingamøbe...)Det er vel fordi de ikke klarer å tenke tanken at det finnes galninger som reiser utenlands på én dags shop-til-you-drop-tur tenker jeg |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Etylbarbital
Jeg tror ikke det er noe som sjekkes rutinemessig. Jeg har i hvert fall aldri opplevd noen kontroll.
![]() |
#96 |
Passiv
|
![]() Sv: Bodenstørrelser? Stoffspørsmål? Målspørsmål? Ja. Støvler også. (Shoppingamøbe...)Jaja. Står det i en regel så må jeg uansett følge det. Jeg kan ikke ødelegge hele dagen min med å bryte regler. |
![]() |
![]() |
#97 |
Etylbarbital
![]() Sv: Bodenstørrelser? Stoffspørsmål? Målspørsmål? Ja. Støvler også. (Shoppingamøbe...)Shoppe for mer enn 3000? Er du spinnvill!? :skingrestemme:
![]() |
#100 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Bodenstørrelser? Stoffspørsmål? Målspørsmål? Ja. Støvler også. (Shoppingamøbe...)Jeg har ukependlet til utlandet over en lengre periode, og opplevde ganske ofte å bli stoppet i tollen og få spørsmål om hvor jeg hadde vært, hvor lenge jeg hadde vært der, hvorfor jeg hadde vært der og om de kunne få se tax-free-posen min. Derfor smugler jeg aldri. Tør ikke. (Ja, og så er jeg ganske goody-two-shoes når det gjelder sånne lover og regler og sånt.)
![]() |
|
|