Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Bodenstørrelser? Stoffspørsmål? Målspørsmål? Ja. Støvler også. (Shoppingamøbe...)

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-10, 09:07   #81
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bodenstørrelser? Stoffspørsmål? Målspørsmål? Ja. Støvler også. (Shoppingamøbe...)

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Betyr det at det eneste som er forskjellen på f.eks. en 10R og en 10L er lengden? Altså ikke noe forskjell i vidde osv.?

Ja, det stemmer.

Gammel 29-07-10, 09:08   #82
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Bodenstørrelser? Stoffspørsmål? Målspørsmål? Ja. Støvler også. (Shoppingamøbe...)

Aha. Så jeg må kjøpe røyken til Drammen i London?

Hvordan sjekker de dette, forresten? Det er da ikke samme billett til og fra?

Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 09:23   #83
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

I verste fall kan jeg kjøpe sigaretter til ham, jeg skal til Utlandet allerede neste uke.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 09:26   #84
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ah - det var smart. Men jeg skal jo ha vin også vet du. Og det kan jeg ikke kjøpe i London siden det (helst) er flytende.

Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 09:34   #85
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kan kjøpe det. Jeg skal jo være der mye lenger enn deg. Send handleliste.

Gammel 29-07-10, 09:45   #86
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er tollerne særlig nøye med den 24-timersgrensa? Det kjører jo tusenvis av nordmenn over Svinesund hver dag som har handlet på systembolaget i Strømstad.

Gammel 29-07-10, 09:53   #87
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Er tollerne særlig nøye med den 24-timersgrensa? Det kjører jo tusenvis av nordmenn over Svinesund hver dag som har handlet på systembolaget i Strømstad.

Systembolaget er ikke tax-free.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 09:54   #88
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jo, men da betalte de moms i Sverige.

Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 09:54   #89
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg kan kjøpe det. Jeg skal jo være der mye lenger enn deg. Send handleliste.

Det løser jo hele greia. Hvis du ikke skal ha med selv, så kan jeg sende med deg.

Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 12:43   #90
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

3000-/6000-grensene gjelder uavhengig av taxfree. (Men taxfree gjelder bare hvis man har vært ute mer enn 24 timer. Sier reglene.)

Gammel 30-07-10, 12:46   #91
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ellers kan jeg konstatere at man rekker utrolig mye på en dag i London. Boden, Bravissimo, klesforretninger i Covent garden, Desigual, Campers, Hamley's, fotoforretninger i Tottenham Court Road, 1 time på Science museum og Mulberry.

Gammel 30-07-10, 12:48   #92
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Ellers kan jeg konstatere at man rekker utrolig mye på en dag i London. Boden, Bravissimo, klesforretninger i Covent garden, Desigual, Campers, Hamley's, fotoforretninger i Tottenham Court Road, 1 time på Science museum og Mulberry.

Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 12:56   #93
Slettet bruker
Passiv

Standard

3000-/6000-grensene gjelder uavhengig av taxfree. (Men taxfree gjelder bare hvis man har vært ute mer enn 24 timer. Sier reglene.)

Hvordan sjekker de dette? Jeg har aldri vist andre billetter enn den jeg bruker akkurat der og da når jeg reiser, og har aldri blitt bedt om å dokumentere at jeg var borte så og så lenge?

Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 12:56   #94
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel fordi de ikke klarer å tenke tanken at det finnes galninger som reiser utenlands på én dags shop-til-you-drop-tur tenker jeg

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 12:57   #95
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Hvordan sjekker de dette? Jeg har aldri vist andre billetter enn den jeg bruker akkurat der og da når jeg reiser, og har aldri blitt bedt om å dokumentere at jeg var borte så og så lenge?

Jeg tror ikke det er noe som sjekkes rutinemessig. Jeg har i hvert fall aldri opplevd noen kontroll.

Gammel 30-07-10, 13:00   #96
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jaja. Står det i en regel så må jeg uansett følge det. Jeg kan ikke ødelegge hele dagen min med å bryte regler.

For ikke å snakke om at jeg sikkert ender med å shoppe for mer enn 3000 uansett. Og det kommer jeg til å gjøre med god samvittighet (eller litt god) siden jeg nettopp kom hjem fra Italia med litt ost, noen grønnsaker og et kjede til under femti kroner. Jeg bruker videre på den kvoten nå jeg. Moralsk sett. Internt. For meg.

Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 13:01   #97
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Shoppe for mer enn 3000? Er du spinnvill!? :skingrestemme:

Gammel 30-07-10, 13:02   #98
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Standard

Gammel 30-07-10, 13:07   #99
Slettet bruker
Passiv

Standard

Shoppe for mer enn 3000? Er du spinnvill!? :skingrestemme:

Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 13:19   #100
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ukependlet til utlandet over en lengre periode, og opplevde ganske ofte å bli stoppet i tollen og få spørsmål om hvor jeg hadde vært, hvor lenge jeg hadde vært der, hvorfor jeg hadde vært der og om de kunne få se tax-free-posen min. Derfor smugler jeg aldri. Tør ikke. (Ja, og så er jeg ganske goody-two-shoes når det gjelder sånne lover og regler og sånt.)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:35.