Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-10, 23:28   #1
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?

Jeg har aldri sett et kjøkkenskap (eller kjøkkenbord for den del) med Nugatti.

Men - nå har jeg flere dager gått forbi en gjærbakstforretning som har et skilt ute i gaten hvor det står: "Focaccia con Nutella"

Verden holder på å gå under.

Gammel 17-07-10, 23:30   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Italienere elsker jo sånt. Jeg grøsser fremdeles av frokosten på hotellet sist, bare kaker og sjokoladegreier.
Og så ødelegge focaccia med sjokoladepålegg da.

Gammel 17-07-10, 23:38   #3
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes ikke at sjokoladepålegg er ille slik det blir spist her i huset. En gang i blant. Datteren min får det om hun vil ha det, og ettersom hun like ofte vil ha leverpostei, brunost, gulost, tomat eller salami, så synes jeg det er helt greit at hun får en brødskive med sjokoladepålegg innimellom.

Gammel 17-07-10, 23:47   #4
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det som er ille er hvis store deler av kostholdet består av sukker, honneykorn, coco pops, nugatti, sjokade, søtt butikksyltetøy, prim, brunost og fint brød. Fordi det blir et dårlig kosthold med delvis trøtte, delvis hypre og ampre unger som resultat. Men jeg ser ikke noe galt i søtpålegg i seg selv.

Vi har nugatti. Vi har nesten alltid nugatti faktisk. Den står på en hylle øverst i skapet og tas frem til frokost i helgene hvis den blir etterspurt. Og det hender vi har prim, vi har geitost (som ikke er så fjernt fra nugatti på sunnhetsskalaen) og vi har syltetøy. Men også kaviar, hvitost, leverpostei og makrell i tomat. Og havregryn og grovt brød. Barna spiser variert og da ser jeg ikke problemet med nugatti som helgekos.

Gammel 17-07-10, 23:53   #5
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke det er spesielt ille. Vi har sjokoladepålegg, syltetøy og honey corn etc på lørdager. Yngste bruker å si: "Det er ikke all mat som er bra for kroppen. Men den er bra for munnen!", synes det var slående sagt.

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg kan liksom bare komme på Nugatti - finnes det mange typer?

Sjokade, nugatti, hapå, bananos(?), sunda (lurt navn!), honning og så noen kule med hvite og brune striper som jeg har glemt navnet på.

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg er for øvrig oppvokst med daglig tilgang til Nugatti, Sjokade, Nøtte, Sunda og/eller Banos, så jeg er jo ødelagt fra barnsben av. Mannen, som er barn av langt mer korrekte sekstiåtterforeldre, hadde nok knapt smakt Nugatti før han traff meg i en alder av 21.

Flaks for mannen din at han traff deg. (Jeg er forøvrig i samme konstellasjon. Jeg vokste opp på sjokade, mannen på sunn mat. Det ironiske er at han er gladere i søtt enn jeg er.)

Sist redigert av him : 17-07-10 kl 23:55. Årsak: leif
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-10, 23:53   #6
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes ikke sjokoladepålegg er så ille, bare skikkelig meningsløst. Sjokolade er bedre når det ikke er pålegg, og pålegg er bedre når det ikke er sjokolade liksom

Sjarmtrollet mitt er så liten enda, men jeg håper jeg kan introdusere henne for røkt laks, eggesalat, italiensk salat, lammerull og hjemmelaget kyllingleverpostei som kosepålegg vi har i helger og til høytider. For ikke å snakke om frokost med bløtkokt egg, egg og bacon eller amerikanske pannekaker.

Klart det er lov til å skeie ut med noe som er usunt av og til, men det må jo være et poeng at det skal være godt også, og da kommer sjokoladepålegg langt ned på skalaen både for meg og mannen, så det er ikke noe vi kommer til å gå inn for å servere til våre barn.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 00:16   #7
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Som eg skreiv i den andre tråden; Eg ser ikkje greia. Mine får det når dei spør, som stort sett er annakvar dag eller noko slikt. Det hende også at eg kjøpe Fun light. Og har brukt våtserviettar. Og lar ungane dele solkrem. Og kjøpe Honey puffs innimellom. Og lar 8åringen sjå Star Wars.

:dukker:

Er det farlig å la barna dele solkrem? Ellers likte jeg innlegget ditt!!

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg synes ikke det er så himla farlig om Knotten får en skive med Nugatti i ny og ne - ikke minst så lenge Nugatti-boksen medfører at han klarer å lage seg frokost selv i helgen og slipper å vekke meg.

Det funker som bare det!

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 13:00   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke sjokoladepålegg hjemme, da hverken gubben eller jeg liker det, men guttungen får sjokoladepålegg hos bestemor og bestefar, og ingen av oss har noe problem med det.

Gammel 18-07-10, 13:24   #9
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi hadde det forresten hjemme. Sjokade eller nugatti, eller gjerne begge deler, for jeg spiser ikke nugatti. Hapå, prim, honning (det var det mest pappa som spiste). Og hjemmelaget syltetøy. Ikke noe av dette var fremmed. Jeg kan ikke huske spesielle restriksjoner på det, men vi hadde jo også ost, skinke, fårepølse, tomat/agurk, leverpostei, makrell i tomat og andre sunnere pålegg, og varierte heltfint av oss selv tror jeg. Spiste aldri bare skiver med sjokoladepålegg i allefall. Mulig der var noen restriksjoner, men jeg ikke husker?

Gammel 19-07-10, 03:00   #10
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Siden foreldrene mine var kjempestrenge på sånt da jeg var barn, så ELSKER jeg Nugatti, Sjokade og Hapå (og godteri og snacks og alt mulig).
Men andre årsaker gjør at jeg ikke kan spise det hver dag.

Ungene mine får Nugatti i ny og ne. For oss er det ikke ille. Det samme med syltetøy. Men det kan godt gå flere uker mellom hver gang.

Jeg håper de kan få et litt mer avslappet forhold til ting, og ikke gjøre alle ting om til syndige fristelser. Det er skummelt.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 13:10   #11
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Jeg håper de kan få et litt mer avslappet forhold til ting, og ikke gjøre alle ting om til syndige fristelser. Det er skummelt.

Helt enig i det du sier her!

Gammel 19-07-10, 09:58   #12
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hapå ja, finnes det enda? Det husker jeg vi spiste da vi var små.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 09:59   #13
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Hapå ja, finnes det enda? Det husker jeg vi spiste da vi var små.

Om det finns?? Det er jo supergodt!

Gammel 19-07-10, 10:02   #14
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Om det finns?? Det er jo supergodt!

Jeg er liksom ikke overfan av søtt pålegg jeg. Lenger.
Nå er jeg hekta på salami.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 22:23   #15
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg er liksom ikke overfan av søtt pålegg jeg. Lenger.
Nå er jeg hekta på salami.

Men salami spiser jeg ikke for tiden...
Hapå er nam, men... for tiden tror jeg det også er kvalmende...

Spiser prim da, jernberiket er da bra for mor også... men knerten spiser også andre ting, totalt sett tror jeg vi klarer oss

(mor spiser dessuten sjokolade mens gutten sover, og drikker sjokomelk, så Knerten har nok sunnere kosthold enn meg, på nedre vektgrense for lengden vår er vi nå begge to uansett... (Jeg burde vel begynne å krabbe i alle fall midlertidig oppover...))

Gammel 19-07-10, 10:05   #16
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men Hapå Sjokolade finnes vel ikke lenger, og den var jo desidert best.

Gammel 19-07-10, 10:06   #17
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Men Hapå Sjokolade finnes vel ikke lenger, og den var jo desidert best.

Sjokonam var aller, aller best. Men jeg tror det er flere tiår siden den var i produksjon.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 10:05   #18
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er det beste peanøttsmøret:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 22:19   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Dette er det beste peanøttsmøret:

Dette er det vi kjøper ja, det selger de på Obs.

Gammel 19-07-10, 10:06   #20
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg husker forøvrig første gangen storebror skulle få smake nugatti, han var 2 år og vi var på besøk til ei venninne. Han pekte på boksen og sa forventningsfullt: "kake", og fikk ei kvart brødskive med nugatti på, vel skuffelsen var stor og jeg så på hele ansiktet hans at han hadde forventet noe helt annet. Han spurte ikke etter det flere ganger

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:02.