Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kunne du vært surrogatmor?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Kunen du vært surrogatmor?
Ja 26 11,56%
Nei 180 80,00%
Vet ikke 19 8,44%
Deltakere: 225. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-10, 21:27   #81
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne du vært surrogatmor?

Jeg kunne også (om mulig) enda mindre vært det for egen familie. Å bære fram sin brors barn høres veldig feil ut for meg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 21:56   #82
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Nei, av fysiske årsaker egner ikke kroppen min seg til flere svangerskap. Hvis det å være gravid hadde vært noe kroppen min taklet uten problemer tror jeg at jeg kunne vært det for en av mine søsken.

Gammel 07-03-10, 21:56   #83
Aiza
Går videre

Aiza sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 15
Aiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populær
Standard

Jeg har veldig enkle graviditeter og styrtfødseler, så det fysiske ville ikke vært noe problem. Jeg er derimot redd jeg ikke ville klart det psykisk. Syns det er synd da jeg kunne tenkt meg å båret frem en venninnes barn.

Gammel 07-03-10, 21:59   #84
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ville ikke ha gitt bort et eneste egg heller.

Gammel 07-03-10, 22:20   #85
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

ALDRI! Det å være gravid og kjenne spark osv. er så stort at jeg hadde
ikke klart tanken på at det som romsterte inne i magen min ikke var mitt.
Selv om det ikke er mitt egg eller mannens sperm så hadde det vært en umulig oppgave for meg.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 22:29   #86
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

:sælig: jeg er IKKE glad i å være gravid, men det hadde vært en fantastisk gave å kunne gi noen. Eggdonasjon synes jeg faktisk er vanskeligere det er ungen min, og da skal jeg følge den opp,kunne ikke donert anonymt no way! Har sterkere binding til egga mine en livmora tydeligvis.

Gammel 07-03-10, 22:51   #87
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

For søsken eller noen som står meg nær: kanskje.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 22:56   #88
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså; hvor mange ganger er jeg nødt til å gjenta meg selv før enkelte skjønner at surrogatmor ikke alltid er ekvivalent med ikke-biologiske barn?

Gammel 07-03-10, 23:15   #89
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hverken kunne eller ville.

Gammel 07-03-10, 23:55   #90
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

For mine søsken hadde jeg ønsket og villet, men er usikker om jeg hadde maktet.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 00:02   #91
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er virkelig IKKE glad i å være gravid.
Det er rett og slett for tøffe måneder til at jeg hadde orket det uten å få "premien" etterpå.
Hadde jeg hatt lette svangerskap hadde det kanskje stilt seg anderledes, men mine svangerskap har ikke vært lette.
(jeg har også fått beskjed om at skulle jeg bli gravid igjen ville det vært et risikosvangerskap, siden jeg for hver svangerskap har fått mer og mer fostervann. I det siste ble det konstatert for mye fostervann som øker risikoen for å føde for tidlig. Dog kompenserte kroppen min for det ved å lage en ekstremt sterk hinne, etter hva hun som stakk hull på den sa)

Gammel 08-03-10, 00:04   #92
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Kunne du vært surrogatmor?

Nei, det hadde jeg ikke klart.

Gammel 08-03-10, 00:06   #93
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Nei. Ikke har jeg kropp som er skapt for å gå gravid heller.

Gammel 08-03-10, 01:08   #94
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Usikker. Jeg er veldig for surigatmødre.
Jeg elsket å være gravid, selv om jeg hadde en del plager. Etter kvalmen var nøyd jeg bare magen min mere og mere.
Men det ville vell ikke blitt det samme om det var noen andre sitt barn i magen min.
Tror jeg måtte hatt keisersnitt da, hadde ikke hatt den fødselen på nytt når det ikke var mitt barn.
Om det var for noe søstrene mine så ville jeg ha gjort det.

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 08:54   #95
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Kunne, ja, ville, absolutt ikke.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 09:05   #96
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Ja, det tror jeg, men da mot betaling. (Med mindre det var for nære slektninger eller venner, da holder det at de betaler for det jeg måtte trenge i svangerskapet.) Jeg vil ha betaling pga påkjenningen, og jeg kunne bare vært ovn (dvs ikke brukt mitt eget egg).

Samme her.

Jeg kunne gitt bort et egg da, til en annen dame. Men da ville jeg helst godkjent foreldrene først.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 09:11   #97
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Ja det kunne jeg vært, selv om jeg har grusome fødsler. Men da kun som ovn for en god vennine eller familie.

Gammel 08-03-10, 09:35   #98
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg sliter så utrolig med å bli gravid, at hvis jeg ble det og fikk gå hele svangerskapet ville jeg aldri aldri aldri gitt fra meg barnet. Ikke for alle pengene i verden. Jeg liker å gå gravid, og jeg føler jeg blir så godt kjent med barnet i magen, at det er helt absurd å skulle jobbe seg gjennom 9 mnd med kvalme, bekkenløsning og slit for å skulle gi det vekk.

Men kudos til dem som kan. Det er noen utrolig takknemlige mottakere på den andre siden. (Og så skal vi ikke gå inn i den vanskelige diskusjonen om industri, utnytting av fattige damer og deres helse osv. For det er problematisk, altså.)

Gammel 08-03-10, 09:37   #99
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Nei. Aldri har man vel vært så nært noen, og da å skulle gi barnet bort - mitt egg eller noen andres - nei det hadde jeg ikke klart.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 10:50   #100
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Altså; hvor mange ganger er jeg nødt til å gjenta meg selv før enkelte skjønner at surrogatmor ikke alltid er ekvivalent med ikke-biologiske barn?

Biologisk eller ikke-biologisk hadde uansett ikke spilt noen rolle for min del.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:21.