|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er den dårligste boken du noen gang har lest?
Med fare for å begi meg ut på noe jeg ikke kan nå, og det er leeenge siden jeg leste boken.
![]() |
#2 |
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er den dårligste boken du noen gang har lest?Av bøker jeg har hatt en viss forventning til har Havets katedral utmerket seg som noe av det dårligste jeg har lest (ut).
![]() |
#3 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Støtter deg der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hva er den dårligste boken du noen gang har lest?"Digital Fortress" av Dan Brown. Den topper listen soleklart. Jeg holdt på å få spader og neller og kaste boken vegg-i-mellom og kjeftet og smalt gjennom hele boken. Mannen synes det hele var relativt underholdende.
![]() |
#5 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hva er den dårligste boken du noen gang har lest?Jeg har aldri klart å lese Ulysses av James Joyse - har prøvd noen ganger, men ikke snakk om at jeg får det til.
![]() |
#6 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hva er den dårligste boken du noen gang har lest?Bøkene til Ari Behn hører også til i denne tråden. Makan til vrøvl. Ikke nødvendigvis Trist som faen (selv om den både var kort og ganske enkel) men i hvert fall oppfølgerne. :grøss:
![]() |
#7 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Hva er den dårligste boken du noen gang har lest?Å ja. Også Isslottet av Tarjei Vesaas.
![]() |
![]() |
#8 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hva er den dårligste boken du noen gang har lest?L er morsom |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
intro
|
![]() Sv: Hva er den dårligste boken du noen gang har lest?Anne Holts Mea Culpa stiller et stykke opp på lista. Jeg ble også vred av Jan Kjærstads Tegn til kjærlighet. Den eneste boka jeg kan huske å ha revet i fillebiter, er imidlertid Man and Wife av Tony Parsons.
![]() |
![]() |
#10 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() Sv: Hva er den dårligste boken du noen gang har lest?Har både kastet mange bøker i veggen og lest uhyggelig mange dårlige...
![]() |
![]() |
#11 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
Ho ho! Clive Cussler hadde jeg jammen fortrengt, gitt. Han er helt der nede med Dean Koontz, bare små hakk over Dan Brown.
![]() |
#12 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hva er den dårligste boken du noen gang har lest?Ja, Tegn til kjærlighet! Den hadde jeg fortrengt. Helt utrolig kjedelig bok. Jeg leste den ferdig på trass, fordi jeg sånn egentlig liker Kjærstad. Trodde jeg, i hvert fall |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Apr 2009
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er den dårligste boken du noen gang har lest?Er en eneste bok jeg husker jeg gitt opp, og det etter en 3-4 forsøk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Hva er den dårligste boken du noen gang har lest?Ingen som nevner "Bort med den dagen da Jon ble født"?
![]() |
![]() |
#15 |
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er den dårligste boken du noen gang har lest?Tre bøker jeg har likt dårlig: |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er den dårligste boken du noen gang har lest?Ingeborg Moræus Hanssen: "Gretten gammel kjærring", denne var en tålmodighetsprøve!
![]() |
#17 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hva er den dårligste boken du noen gang har lest?Jeg ble veldig, veldig skuffet over Henning Mankells Hundene i Riga. Men den er kanskje ikke ment å være så god. Da er det verre å mislike bøker andre ser på som mesterverk, som Tess of the D'urbervilles og To the Lighthouse.
![]() |
#18 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hva er den dårligste boken du noen gang har lest?Bruker som regel å gi de opp tidlig om de ikke fenger. Begynte på Cohelos Alkymisten og fikk spader etter kun et par sider.
![]() |
#19 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hva er den dårligste boken du noen gang har lest?To the Lighthouse er ... eh, tung. Kan man si. Jeg likte den for så vidt, men jeg har vel ikke lest så mye mer av Virginia etterpå. Jeg tror det er den lengste minutt/side-opplevelsen jeg har hatt. For ikke å si minutt/avsnitt. Noe som i store trekk gikk ut på det samme.
![]() |
#20 |
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
![]() Sv: Hva er den dårligste boken du noen gang har lest?Å, det var ei bok av Dean Koontz. Jeg husker søren ikke hva den heter - og jeg leste den på dansk...
![]() |
|
|