Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Avsporing: Har du lest Stieg Larsson-bøkene?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Se resultatene: Har du lest Stieg Larssons Millennium-trilogi?
Ja, alle tre bøkene 123 59,13%
Ja, en eller to av bøkene (og jeg skal lese alle) 15 7,21%
Ja, en eller to av bøkene (og jeg kommer ikke til å lese resten) 11 5,29%
Jeg har begynt, men gitt opp 8 3,85%
Nei, men jeg planlegger å lese dem 17 8,17%
Nei, og jeg tenker ikke å lese dem 35 16,83%
Hæ? 5 2,40%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 208. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-09, 21:41   #81
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avsporing: Har du lest Stieg Larsson-bøkene?

Den første med øynene, de to andre med ørene .

Likte egentlig den første best...

Gammel 28-11-09, 21:45   #82
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Ja, har lest alle 3, og har også sett 2 av filmene, og skal se den trdje også.

Gammel 28-11-09, 21:58   #83
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja!!!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-09, 22:05   #84
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Ja. Likte dem godt.

Gammel 28-11-09, 22:13   #85
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Nei, og jeg tenker ikke å lese dem

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-09, 22:13   #86
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jepp Jeg leste hele triologien i julen for to år siden.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-09, 22:13   #87
Lilleville
Superduperaktiv

Lilleville sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Ja. Jeg likte Lisbeth Salander.

Enig! Digger at hun har blitt misbrukt og plaget men nekter å være et offer. Kuleste krimdama ever. Og ganske troverdig til en forandring.

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-09, 22:26   #88
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Ja, alle tre. I løpet av ett par uker i sommerferien.
Skal høre de på lydbok også.

Gammel 29-11-09, 00:34   #89
Wicca
Måneheks

Wicca sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Månen
Wicca har et hav av muligheter foran seg
Standard

Begynte på den første, men syns den var kjedelig...

Wicca er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 00:40   #90
dolliemor
Aktiv

dolliemor sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
dolliemor er litt kul
Standard

Hele første (synes den var litt langtekkelig, men likte filmen).
Halve andre (blir aldri ferdig tror jeg... har sett filmen allerede).
Ikke lest tredje (skal vel se filmen, men tviler på at jeg leser boken).

Har lest bedre og mer spennende bøker må jeg innrømme. Bra filmer, men litt langtekkelige bøker.

Gammel 29-11-09, 00:52   #91
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, og jeg likte dem jeg. :enkel sjel: Jeg leste dem ved bassenget i syden i sommer, og det funket veldig bra. Og så var jo hovedpersonen en nerd, og det liker jeg.

Selvfølgelig har jeg lest bedre bøker i mitt liv. Men som underholdning var de storveis. Jeg dem alle på den uken jeg var alene uten gubben. Når man er alene med to barn trenger man noe som man kan hoppe kjapt inn og ut av.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 15:17   #92
kharadra
Aktiv

Medlem siden: Oct 2007
kharadra er litt kul
Standard

....

Sist redigert av kharadra : 01-12-10 kl 23:59.
kharadra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 17:14   #93
Katie
:)

Katie sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Katie er litt kul
Standard

...

Sist redigert av Katie : 10-09-10 kl 21:19.
Katie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 20:22   #94
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har lest en, nr. 2, og jeg kommer ikke til å lese de andre. Jeg syntes den var spennende, men den var til tider litt vel ekkel...

Gammel 29-11-09, 21:19   #95
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lilleville, her.

Enig! Digger at hun har blitt misbrukt og plaget men nekter å være et offer. Kuleste krimdama ever. Og ganske troverdig til en forandring.

Troverdig? Leste jeg troverdig? T.R.O.V.E.R.D.I.G?

Så forskjellig går det an å tenke.

Hadde det ikke vært for denne latterlige Salanderdama hadde jeg kanskje kunne lest ut trilogien og vært fornøyd med at det var en helt grei krimserie.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 21:31   #96
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lest den første til tross for at jeg ikke liker krim noe særlig. "Alle" sa jo at dette var myyyyyye bedre enn annen krim, så da måtte jeg prøve. Syns det var helt vanlig krim, jeg, og altså ikke helt min greie. Kan godt hende jeg leser de to siste en dag likevel. De står i hylla.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 22:49   #97
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Nei. Kan godt tenke meg å lese dem dersom de finner veien til meg, men jeg planlegger ikke å lese dem.

Gammel 30-11-09, 15:07   #98
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har begynt, men gitt opp.

Jeg begynte på enern. Så filmen før jeg ble ferdig. Da skjønte jeg at jeg er en veldig sart person. Etter å ha sittet og vært fysisk kvalm hele filmen gjennom gikk jeg rett på biblioteket dagen etter og leverte boka. Har ikke planer om å lese verken den ferdig eller de to andre. Kan hende jeg ombestemmer meg, men ikke foreløpig ihvertfall.

Gammel 30-11-09, 15:17   #99
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Har ikke lest dem, men planlegger å gjøre det. Liker krim og kommer sikkert til å like disse. Så skal jeg se filmene.

BTW, jeg bryr meg ikke så mye om jeg er en sau. Sauer er helt ålreite dyr og det er vel like mye sau å ikke lese dem av prinsipp fordi "alle andre" leser dem. Bare at man da hører til en annen saueflokk.

Hvis jeg tror at jeg kommer til å få noe ut av en bok så leser jeg den, om alle andre også har lest den er ikke så farlig. Den saueflokken hører jeg til.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 15:24   #100
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja, jeg har lest alle tre bøkene og likte dem. Den første var litt tung å komme i gang med så jeg lot den ligge et år før jeg fortsatte, men når jeg først kom inn i den var den kjempespennende. Nå liker jeg å lese krim også da, synes ikke det er bøker man må lese for enhver pris.

Enig med sindrome over her, sau kan man da være på både den ene og den andre måten. Jeg må da ikke være først ute for å kunne lese en bok. Jeg har for eksempel Drageløperen liggende ulest, og har selvsagt planer om å lese den etter hvert, til tross for at omtrent hele verden har lest den før meg.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:33.