|
|||||||
| Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
kamerat
|
Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?Jeg antar at det blir klart markert, Hattifnatten, men det er HP som jobber på dette, og egentlig bare han som kan svare skikkelig.
|
|
|
#2 |
|
kamerat
|
Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?Beklager, Embs, det er rett og slett blitt glemt bort. Det skal komme veldig snart.
|
|
|
#3 |
|
Ekvilist
|
Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?Jeg kjenner litt som Fnatten at dersom man skal ha blogger med mulighet for ulikt fortrolighetsnivå, så er det svært viktig at de som leser vet fortrolighetsnivået. Og hvem som inkluderes i det aktuelle fortrolighetsnivået, siden det går mange private vennskapsbånd på kryss og tvers og dette vil kunne forebygge lekkasjer. Jeg har sett eksempler på at det blir litt plundring med hva som er sagt hvor og til hvem med det enkle bloggsystemet vi har i dag, og det vil jeg anta vil kunne bli enda mer utfordrende med graderingssystem.
|
|
|
#4 |
|
flisespikker
|
Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?
Jepp, det er en av de tingene jeg ser frem til å få på plass. Jeg tror det du snakker om når det gjelder plundring/lekking blir enklere å unngå når det står eksplisitt hvilken type tilgang hvert enkelt innlegg har.
Det skjønner jeg forsåvidt, men jeg synes det er et kjempepoeng at nettopp denne ligger i en åpen blogg. Det er den aller beste måten for nye brukere å komme inn i bloggorama og bli kjent med de andre bloggerne.
|
|
|
#5 |
|
Mother of Dragons
|
Enig. Om man ønsker å delta i bloggorama så er det jo det som er inngangsporten for mange. Man blir kjent og kommenterer og så finner man ut hvem som er aktive der. Om man fjernet kaffebloggen så tror jeg bloggene hadde blitt mindre "tilgjengelige" for mange nye.
|
|
|
#6 |
|
Ekvilist
|
Det koster ikke så mye å skrive fem meldinger for å få tilgang. Vi har 220 medlemmer i M2 har jeg fått med meg, og sikkert mangedoblet på medlemsområdet, så å legge skravletråden i medlemsområdet vil jeg si er ganske inkluderende.
|
|
|
#7 |
|
Mother of Dragons
|
Det er jeg enig i, men da blir blogorama mindre tilgjengelig.
|
|
|
#8 |
|
Ekvilist
|
Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?Jeg sitter litt med opplevelsen av at man ser på bloggorama som noe annet enn FP, og det synes jeg er litt rart. "Kom inn hit og bli kjent med oss." Burde det ikke være i forumet man blir kjent, sånn helhetlig? Også er bloggene et litt sært supplement for mer intime betroelser - eller hva man nå legger i bloggen sin? I dette bildet synes jeg skravletråd for forumet passer bedre ute i forumet, enn i bloggorama.
|
|
|
#9 |
|
flisespikker
|
Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?Det er jo fritt frem for hvem som helst å starte en skravletråd i medlemssalongen eller i bloggen sin, enten bloggen nå er åpen eller lukket.
|
|
|
#10 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg ser på blogorama som en del av FP, men jeg oppfatter det sånn at mange oppfatter det som en tildels annen del som det kan være vanskelig å komme inn i.
|
|
|
#11 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?Å, jeg synes bloggorama er langt mer enn et sært supplement.
|
|
|
#12 |
|
flisespikker
|
Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?Jeg synes heller ikke bloggorama primært "er for" intime betroelser. Også småprat og fjas kan for mange være enklere og hyggeligere å bedrive i litt mindre og tryggere omgivelser. Forumet er blitt veldig stort, kanskje litt for stort til at "uformell skravling for alle" helt fungerer? Men jeg har ikke noe mot ideen, og om noen ønsker seg skravletråder på forumet, er det jo bare å sette i gang.
|
|
|
#16 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?Jeg legger ut masse bilder av bl.a. ungene i bloggen min. Jeg har tidligere lagt ut bilder i formet, men jeg har alltid slettet dem etterpå. I bloggen sletter jeg ikke bildene - dessuten legger jeg ut langt flere bilder enn jeg noen sinne ville lagt ut i forumet. Bare for å gi et eksempel på hva som befinner seg i en lukket blogg.
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?Det med skravletråd i åpen blogg har jeg undret meg litt over. Jeg har lest noen ganger og virkelig lurt på om det tenkes over at dette er blant de åpneste stedene på hele FP. Jeg synes liksom følelsen av "kos" forsvinner når skravletrådene spretter opp som første treff når man googler enkelte ting. Jeg googlet etter noe helt annet en gang og plutselig var det kaffebloggen som lå øverst og noe AC hadde skrevet som lå i første linje. (Nei jeg googlet ikke AC, men noe helt annet.) |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Mother of Dragons
|
Det er hver sin smak. Jeg synes det er lettere å forholde seg til kaffebloggen jeg, siden den er googlebar så forholder jeg meg til det. Jeg er ikke mer åpen på M2 enn i kaffebloggen rett og slett, jeg aner jo ikke en døyt om de som er på M2 heller og ser ikke på det som noe sikkerhet.
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg ser heller ikke på M2 som noen sikkerhet, ei heller bloggene. I prinsippet kan jo mange bli gitt tilgang dit også. Sjansen for at det er mange som går inn og leser aktivt er større der det er åpent og det overrasker meg litt at noen utleverer såpass mye i den bloggen. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Mother of Dragons
|
Det kan jo være en tanke når Det Nye Systemet kommer at man må ha tilgang til medlemsområdet eller noe slikt (altså 5 innlegg) for å lese den. Da blir den ikke googlebar.
|
![]() |
|
|