|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Dømmer du folk etter utseendet?Her er den tråden om den vi omtalte så lite pent. Det var lov fordi hun hadde et selvvalgt utseende tror jeg. Har ikke lest hele tråden igjen men her er den om ikke annet. |
|
|
|
#2 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Dømmer du folk etter utseendet?Slike damer tilstår jeg glatt at jeg dømmer etter utseende. Min fordom sier rett ut at hun er mindre intelligent.
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Dømmer du folk etter utseendet?
|
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Eh. Du får ikke autogenerert sql for litt mer avanserte greier, Joika. :hvisker: |
|
|
|
#5 |
|
Pauset
|
Fyttekatta. Jeg skal aldri jobbe med databaser og sql. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Det gjør jeg, og det er så spennende at!
|
|
|
#8 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Dømmer du folk etter utseendet?Det Teo sa, at det er grundig dokumentert at man til og med behandler pene BARN bedre enn de mindre pene, fikk jeg til min store gru oppleve i fjor. Altså, det skrekkelige er at jeg sikkert har gjort det ofte, med mange barn, men her ble jeg obs på det.
|
|
|
#9 |
|
Shake it out!
|
Sv: Dømmer du folk etter utseendet?Jeg har en liten gutt som er sånn knusebedårende. En sånn som alle sier Åhhhhh sååååå nyyyyyydelig og foooooor noen krøller
|
|
|
#10 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har også lest om dette med pene barn og forskjellsbehandling, men jeg tror ikke alltid det er av ett gode.
|
|
|
#11 |
|
Textrovert
|
Sv: Dømmer du folk etter utseendet?Min eldste sønn var veldig pen som baby og småbarn. Alle bare oiet og akket seg når de så han på bussen, i butikken, osv. og det var ikke måte på. Selvsagt ble jeg stolt, men samtidig veldig redd for at han skulle bli skikkelig oppesen. Men etter hvert ble utseendet hans mer vanlig, og det var egentlig en lettelse, for jeg ville at han skulle være mer enn "det peeeeene barnet". Han har likevel alltid vært av det penere slaget, og for meg, som alltid har hatt store komplekser pga. utseendet mitt, er det veldig deilig å se hvordan han har det bra med seg selv. OK, han klager over hudormer og manglende øreflipper (
|
|
|
#12 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Dømmer du folk etter utseendet?Min yngste er et slikt lite drops, hun er søt og veldig, veldig blid. Jeg merker at mange behandler henne anderledes enn f.eks mellomsøster (som er høyst ordinær og litt overvektig) og det gjør vondt langt, langt inn i mammahjertet. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Shake it out!
|
|
|
|
#14 |
|
Textrovert
|
Sv: Dømmer du folk etter utseendet?Ei venninne av meg sa at noe av det mest pinlige og mest ubehagelige hun hadde vært med på, var da hun og ei venninne var ute med babyguttene sine på kafé. Venninna mi sin sønn ble dillet og dullet med av fremmede og det var ikke måte på komplimenter på utseendet. Venninna hennes mottok INGEN komplimenter, og ingen SÅ på sønnen hennes engang, helt til noen tydeligvis oppfattet situasjonen, snudde seg til guttungen hennes og sa "nææ, så fin .... eh...genser".
|
|
|
#15 |
|
Shake it out!
|
|
|
|
#16 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Dømmer du folk etter utseendet?Ja, man ser jo begge deler, men jeg tror Teo har skummelt rett i det med at utseendet betyr mye mer enn vi vil innrømme. Det skal dog sies at den andre virkelig VAKRE jenta i barnehagen er et lite intrigetroll, og henne møter jeg som de andre ungene: "Hei E...
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Dømmer du folk etter utseendet?Jeg gjør nok det, men forsøker så godt det lar seg gjøre å være åpen for at mine første antagelser kan være feil. Eller dømmer, det høres så voldsomt ut. Jeg gjør nok heller ubeviste antagelser. Og jeg legger meg virkelig i selen for å ikke gi uttrykk for eller vise antagelsene mine. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Dømmer du folk etter utseendet?Jeg tror også at utseende betyr mer enn mange vil (og orker) innrømme. Meg selv inkludert. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Absolut ateist
|
Det er vel ikke noe å gremmes over. Man er jo forskjellig. Jeg ser fint både positive og negative aspekter hos egne barn, de forsvinner jo ikke fordi man ikke vil si det høyt.
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Sv: Dømmer du folk etter utseendet?Da jeg fikk storebror snudde folk seg etter oss på gata da vi var ute og trillet for å smile til(bake) til ham. Det kom folk bort til meg på butikken, det kom folk bort til meg overalt og jeg hørte det bli kommentert overalt - "for en pen baby, se så blid han er." |
|
![]() |
|
|