Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Påkledning i barnehagen, jeg har ingen kontroll!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-09, 20:56   #81
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Påkledning i barnehagen, jeg har ingen kontroll!

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Skjønner frustrasjonen, men muligens personalet har mye å gjør eller fulle med på slik at de ikke klarer å huske goretex klærne?

Muligens, men som du ser av mitt hovedinnlegg så sa pedagogisk leder at goretexklær kun holder tett til et visst punkt, så holder de ikke tett mer. Det vet hun, for hun har lang erfaring. Hun har jobbet mange år i bhg. Derfor hadde hun ikke tatt på goretexjakken overhodet, hun hadde lånt en regnjakke fra et sykt barn.

Veronal: nei det var ikke slik at regnjakken ble våt og de lånte en annen. Det var slik at det ikke var noen regnjakke, og de lånte en annen fremfor jakken hans. Videre var det slik at de tok på våt regnbukse og støvler (det vet jeg for han hadde en våt bukse og sokker liggende da jeg kom) for å leke ute for 2. gang den dagen, fremfor å ta overtrekksbuksen eller trolldressen!

Ja jeg skal helt klart redusere alternativene. Og så må vi muligens ha en sånn Nanookbukse så jeg kan droppe regnbuksen også.

Tre stk!

Sist redigert av Daisy : 02-09-09 kl 21:06.
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 21:09   #82
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Min drømmedag som sjef i barnehagen måtte vært å fått lov til å kle opp de ansatte og en del foreldre.
Undertøy og sokker, olabukse og genser, gummistøvler, gummijakke, gummibukse utenpå olabuksa uten å stappe buksa ned i støvlene og så ut for å trimme. Klatre, løpe, sykle, krabbe, hoppe osv. I minst tre timer.

Dagen derpå ville jeg kledd dem i tynne joggebukser, genser, gode pustende vanntette sko om det ikke plaskregnet, goretex jakke og bukse og kjørt samme opplegget.

Lurer på om det hadde funket.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 21:16   #83
Daisy

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Min drømmedag som sjef i barnehagen måtte vært å fått lov til å kle opp de ansatte og en del foreldre.
Undertøy og sokker, olabukse og genser, gummistøvler, gummijakke, gummibukse utenpå olabuksa uten å stappe buksa ned i støvlene og så ut for å trimme. Klatre, løpe, sykle, krabbe, hoppe osv. I minst tre timer.

Dagen derpå ville jeg kledd dem i tynne joggebukser, genser, gode pustende vanntette sko om det ikke plaskregnet, goretex jakke og bukse og kjørt samme opplegget.

Lurer på om det hadde funket.

Åh ja! Tanken gjør meg ellevill!

Tre stk!
Gammel 02-09-09, 21:18   #84
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Åh ja! Tanken gjør meg ellevill!

Du skulle bare visst hvor mange ganger jeg har tenkt dette.

Og i tillegg få lov å kle på noen foreldre en kald vinterdag med minusgrader.
Bomullsstrømpings, olabukse, bomullsgenser, fleecegenser, cherrox uten ullsokker, bevernylondress og tynn sommerlue. DET hadde vært skøy.

Gammel 02-09-09, 21:27   #85
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Nanook vinterdress har vi fra før og jeg regner med den passer i år også. Veldig bra dress. Lurer på om jeg skal kjøpe vinterjakken i år. Har en overtrekkbukse fra Reimatec.

Her liker personalet også støvler og regntøy. Lillegutt hadde lenge bare goretex-sko, men i år har det vært så mye vann og slush at jeg måtte kjøpe et par viking thermo i tillegg. Og de foretrekker disse, selv om de var ment for dager med ekstremt slaps.

De skoene til Veronal så bra ut, men kan ikke huske å ha sett dem noe sted.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 22:00   #86
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Aldri opplevd at dette har vært et problem, men så bryr jeg meg ikke så mye om det heller. Sier aldri noe om hva jeg vil at de skal ha på seg, men regner med at de prøver etter beste evne å holde barna mine varme og tørre. Og da er jeg fornøyd.

Gammel 02-09-09, 22:01   #87
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kan jo minne om at vi også har Bergans sine skallklær som er lettere å få tak i her i Norge. De er laget av Dermizax, akkurat samme som Nanook. Kjempeflott tøy som man aldri blir våt i. Bergans kan man innimellom finne på salg.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 22:03   #88
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Nå har jeg ikke prøvd goretex-klær til barna, men trolldressen skal jo være vanntett. Den må imidlertid reimpregneres hvis den skal holde vanntettheten. Jeg pleier å si til de ansatte at de skal gi meg beskjed dersom den begynner å ta inn vann, så skal jeg reimpregnere den. Det har funket for oss, i alle fall.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 22:07   #89
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

I barnehagen poden går i ser det ikke ut til at de vil ha noe annet enn regntøy nei etter atter en runde med styrer der.

Sist redigert av Chablis : 03-09-09 kl 10:44.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 23:47   #90
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Den må imidlertid reimpregneres hvis den skal holde vanntettheten.

Hva reimpregnerer du med?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 23:51   #91
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hva reimpregnerer du med?

Jeg er ikke Kanina men kan jo bidra med hva jeg reimpregnerer med. Bruker nix wash impregnering som jeg kjøper i sportsbutikk, vasker også mest med nix wash såpe, en sjelden gang med vaskepulver.
Men, de sier at trolldressen blir reimpregnert i tørketrommel, vet ikke om det stemmer.

Gammel 02-09-09, 23:58   #92
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke Kanina men kan jo bidra med hva jeg reimpregnerer med. Bruker nix wash impregnering som jeg kjøper i sportsbutikk, vasker også mest med nix wash såpe, en sjelden gang med vaskepulver.
Men, de sier at trolldressen blir reimpregnert i tørketrommel, vet ikke om det stemmer.

Jeg bruker sånn tech wash fra sportsbutikk, tror det er samme greia?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 00:00   #93
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Jeg bruker sånn tech wash fra sportsbutikk, tror det er samme greia?

Joda. Jeg husket ikke om det var tech eller tex og tok sjansen på tex. Så klart det er tech. Har ikke kjøpt inn for sesongen enda så det er lenge siden jeg har sett flaska.

Gammel 03-09-09, 00:03   #94
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Joda. Jeg husket ikke om det var tech eller tex og tok sjansen på tex. Så klart det er tech. Har ikke kjøpt inn for sesongen enda så det er lenge siden jeg har sett flaska.

Jeg kjøpte nettopp to flasker Derfor husker jeg.
Veldig fornøyd med den typen iallefall.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 00:04   #95
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De sier så, men jeg syns ikke det holder. Jeg opplevde i allefall at den ble våt igjennom flere ganger i fjor (når den var helt ny). Den ble heldigvis ikke våt gjennom ulldressen inni, men skallet var klissbløtt nesten hver dag.

Gammel 03-09-09, 00:04   #96
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Så kjekt at denne tråden er full av tips til å få ikke-regntøy bekledning til å fungere. Jeg er full av pågangsmot!

Tre stk!
Gammel 03-09-09, 00:06   #97
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

De sier så, men jeg syns ikke det holder. Jeg opplevde i allefall at den ble våt igjennom flere ganger i fjor (når den var helt ny). Den ble heldigvis ikke våt gjennom ulldressen inni, men skallet var klissbløtt nesten hver dag.

Greit å vite. Jeg som skulle ha tørketrommel i høst. Grunnene til at jeg ville ha den smuldrer opp en etter en, nå er jeg på vurderingsstadiet igjen.

Gammel 03-09-09, 00:08   #98
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Så kjekt at denne tråden er full av tips til å få ikke-regntøy bekledning til å fungere. Jeg er full av pågangsmot!

Sammen er vi sterke. Og blir vi mange nok tar vi knekken på de regntøyelskende barnehagene så de ikke vil ha det lenger, kun goretex.

Gammel 03-09-09, 00:15   #99
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Greit å vite. Jeg som skulle ha tørketrommel i høst. Grunnene til at jeg ville ha den smuldrer opp en etter en, nå er jeg på vurderingsstadiet igjen.

Men du må vel ha tørketrommel for å aktivere den der impregneringsvasken? Sånn har hvertfall de jeg har hatt vært.

Gammel 03-09-09, 00:17   #100
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Men du må vel ha tørketrommel for å aktivere den der impregneringsvasken? Sånn har hvertfall de jeg har hatt vært.

Nei. Vasker med den tech wash vaskesåpa og vasker så med impregeneringen. Det holder det, dressene har holdt helt tett.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:49.