|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#82 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Little miss PerfectJeg synes det er helt klart forskjell mellom å spille på talent og utseende. Fløyta kan man kaste til helvete skulle man være talentløs, man kan til og med finne seg et nytt instrument eller en ny hobby. Utseende, derimot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Getting in tune
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Little miss Perfect
Å mene at det er nedlatende kan i den sammenhengen jeg referer til ses på å hovere med egne muligheter. Om du hoverer, vet jeg ikke. Du snakker om dette på generelt grunnlag ut fra et innlegg som tok for seg et spesielt eksempel som kom fram i gårsdagens program.
![]() |
#85 |
Epikur
|
![]() Sv: Little miss PerfectDet er ikke bare bare med idrett eller spilling, altså. Endel av de jeg kjenner som er virkelig virkelig gode har ikke egentlig noen skikkelig utdanning. de ble tatt ut av skolen og sendt på egne musikkinstitutter der de tok minste minimum med fag vedsiden av, men egentlig ble det veldig lite, de var på master classes, utveksling og i harde øve- og konsertperioder, hospiterte i orkestre osv. Noen av dem har knapt ungdomsskolen, flere har ikke studiekompetanse fra vgs. De er HELT LOST dersom de skulle miste armen i en ulykke. Jeg hoppet av karusellen som 19-åring og trappet langsomt ned de neste 6 årene med å ha musikk som utvidet hobby, undervise litt og sånn, skaffe meg studiekompetanse og begynne på universitetet. Jeg var aldri presset og skuffet ikke foreldrene mine nevneverdig da jeg hoppet av (litt min mor, kanskje, hun har alltid ønsket at hennes døtre skulle bli fattige kunstere), jeg hadde en del å falle tilbake på og hadde heldigvis gjort andre ting i barndommen enn bare å spille.
![]() |
#86 |
Pauset
|
![]() Sv: Little miss Perfect
Det er ingen her som sier at alle er sånn og at det er automatikk i dette. Jeg har da mine komplekser jeg og, uten at jeg prøver skape en illusjon av at jeg har et perfekt barn for det. Men jeg tror nok det kan være et psykisk issue tilstede hos en del av disse mødrene og at det er dårlig selvtillitt inne i bildet. Jeg kan fint se for meg at det kan hjelpe å kunne presentere et "perfekt barn" for noen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|