Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Little miss Perfect

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-09, 16:35   #81
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Little miss Perfect

Opprinnelig lagt inn av Plipp, her.

I den sammenhengen jeg snakket om: programmet jeg refererte til i går og mitt innlegg som du kommenterte.

Mener du at jeg hoverte med egne muligheter?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 16:54   #82
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er helt klart forskjell mellom å spille på talent og utseende. Fløyta kan man kaste til helvete skulle man være talentløs, man kan til og med finne seg et nytt instrument eller en ny hobby. Utseende, derimot.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 17:05   #83
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det finnes utallige eksempler på foreldre som tar håpløse valg på vegne av ungene sine, dette er bare ett av dem.

Gammel 20-08-09, 17:23   #84
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Mener du at jeg hoverte med egne muligheter?

Å mene at det er nedlatende kan i den sammenhengen jeg referer til ses på å hovere med egne muligheter. Om du hoverer, vet jeg ikke. Du snakker om dette på generelt grunnlag ut fra et innlegg som tok for seg et spesielt eksempel som kom fram i gårsdagens program.
Mitt poeng er at det i dette eksemplet kanskje ikke trenger å være så sort/hvitt, selv om handlingene til hovedvekten disse mødrene er, etter min mening, forkastelige.

Gammel 20-08-09, 21:22   #85
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke bare bare med idrett eller spilling, altså. Endel av de jeg kjenner som er virkelig virkelig gode har ikke egentlig noen skikkelig utdanning. de ble tatt ut av skolen og sendt på egne musikkinstitutter der de tok minste minimum med fag vedsiden av, men egentlig ble det veldig lite, de var på master classes, utveksling og i harde øve- og konsertperioder, hospiterte i orkestre osv. Noen av dem har knapt ungdomsskolen, flere har ikke studiekompetanse fra vgs. De er HELT LOST dersom de skulle miste armen i en ulykke. Jeg hoppet av karusellen som 19-åring og trappet langsomt ned de neste 6 årene med å ha musikk som utvidet hobby, undervise litt og sånn, skaffe meg studiekompetanse og begynne på universitetet. Jeg var aldri presset og skuffet ikke foreldrene mine nevneverdig da jeg hoppet av (litt min mor, kanskje, hun har alltid ønsket at hennes døtre skulle bli fattige kunstere), jeg hadde en del å falle tilbake på og hadde heldigvis gjort andre ting i barndommen enn bare å spille.

Når alle vennene dine og hele ditt sosiale miljø er knyttet til en bestemt aktivitet så er det ikke bare å slutte, altså. Det krever mot.

Gammel 21-08-09, 09:27   #86
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Nå er det flere som har hevdet dette i denne tråden, og jeg kjenner at jeg blir litt provosert av det. Jeg har alltid hatt store komplekser for utseendet mitt og var aldri noe populært barn. Det betyr da vel ikke at jeg automatisk har behov for at mine barn skal ta støyten for det, og presses til å bli "perfekte".:mindre pen, men ikke stokk dum av den grunn:

Det er ingen her som sier at alle er sånn og at det er automatikk i dette. Jeg har da mine komplekser jeg og, uten at jeg prøver skape en illusjon av at jeg har et perfekt barn for det. Men jeg tror nok det kan være et psykisk issue tilstede hos en del av disse mødrene og at det er dårlig selvtillitt inne i bildet. Jeg kan fint se for meg at det kan hjelpe å kunne presentere et "perfekt barn" for noen.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:57.