|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: Klesvaskregime - innspill?
Her i huset går alle kluter og håndklær på 90 grader av den grunnen. Men jeg mener å ha hørt at 60 grader med såpe dreper bakteriene?
|
|
|
#2 |
|
© All rights reserved
|
Da tror jeg ikke du burde.
Jeg har lært 74, men det er godt mulig du har rett. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Når du legger dem i vann i en vaskemaskin, blir vel ikke akkurat bakteriene sittende fast i tøyet? De sprer seg i hele vasken.
|
|
|
#4 |
|
Textrovert
|
|
|
|
#5 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Klesvaskregime - innspill?Jeg er sorteringsnazi. :tilstår: |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Klesvaskregime - innspill?Delvis regime. Har en kurv oppe på badet og sorterte hauger på gulvet på vaskerommet. Sorterer i hvit 40, farget 40, undertøy 60, sengeklær 60 (kan vaskes med undertøy), håndklær etc 90 og ull. Ja, også bleier, da.
|
|
|
#7 |
|
maler
|
Sv: Klesvaskregime - innspill?Jeg har fire kurver: hvitt (+ nærhvitt), farget, 60-vask (og jeg kjøper bare håndklær som kan vaskes sammen) og ull/spesialvask. Om hvitvasken går som 30 eller 40 grader kommer an på innholdet.
|
|
|
#8 |
|
maler
|
Sv: Klesvaskregime - innspill?Den såkalte 60-vasken min er vel mye 75 graders vask. Av samme årsaker som nevnt over. Jeg resirkulerer ikke udyr i sengetøyet for å si det sånn.
|
|
|
#9 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Det går veldig greit med kluter i alle regnbuens farger også altså. Nye håndklær farger ikke av så lenge. Men jeg har noen lyserosa som før var hvite
|
|
|
#10 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Klesvaskregime - innspill?Begynner nesten å lure på om jeg burde sortere skittentøyet bedre. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
can-jur
|
Sv: Klesvaskregime - innspill?Fiin tråd!
|
|
|
|
#13 |
|
VeloppDragen
|
Jeg bretter klærne i det jeg tar dem ut av trommelen. Legger dem tilbake i skapene. Da slipper jeg bunkene med reine, krøllete klær. Dessuten trenger vi ikke kjøpe så mange klesplagg hver når sirkulasjonstiden fra skittentøysdunk til skap kortes ned.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Klesvaskregime - innspill?Men altså, kan bakterier leve "alene"? Trenger de ikke et organisk materiale å leve på? Og det vaskes vel bort borti 100% på 60 grader og med vaskemiddel?
|
|
|
#15 |
|
can-jur
|
Det med krøllete klær er helt klart et problem. Men det betinger at jeg har tid til å brette når man tar det ut
Tøybleier anbefales vasket på 60 også en til to ganger i mnd på 90 grader.
|
|
|
|
#16 |
|
VeloppDragen
|
Har du prøvd å sjekke hvor lang tid det tar, i forhold til hvor lang tid man kan ergre seg over klær på benken?
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#17 |
|
can-jur
|
Det betinger stor benk og høy erge terskel
|
|
|
|
#18 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Klesvaskregime - innspill?Pssjt, ergrelse over ugjorte ting er en multitasking-greie. Det kan man gjøre mens man går forbi, mens man lager mat, mens man ser på tv eller mens man har sex.
|
|
|
#19 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Klesvaskregime - innspill?Her er det to kurver en for 40 og en for 60, gidder da vitterlig ikke å ha en egen kurv for en ulltrøye i ny og ne som vaskes. Alt sorteres underveis her.
|
|
|
#20 |
|
saftig
|
Ergrer du deg over ugjorte ting mens du har sex, altså?
|
![]() |
|
|