Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Popcorn

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hva er ditt forhold til popcorn?
Hater styggskapen, kommer ikke i nærheten av meg. 2 1,12%
Er ikke begeistret, andre får gjerne spise det i nærheten av meg. 8 4,49%
Helt greit, spiser det innimellom. 100 56,18%
Liker det godt, spiser det ofte. 26 14,61%
Elsker popcorn! 42 23,60%
Deltakere: 178. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-09, 17:57   #81
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Popcorn

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Popcorn og rødvin.

Den varianten har jeg ikke prøvd, så den må jeg teste.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det er bedre med smørpulver, synes jeg. Det blir ikke det samme med smeltet smør, det blir vått og klissete og ekkelt, og smaker ikke like godt. Men smak og behag altså.

I dag fikk jeg smørpulver i posten, så i kveld skal jeg teste det. Kjapt levert det når jeg bestilte på fredag. Må bare få ungene i seng først. En kan jo ikke spise popcorn på en mandag rett etter ferien.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 17:59   #82
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

I dag fikk jeg smørpulver i posten, så i kveld skal jeg teste det. Kjapt levert det når jeg bestilte på fredag. Må bare få ungene i seng først. En kan jo ikke spise popcorn på en mandag rett etter ferien.

Det er feigt, jeg har ikke fått min pakke enda, men kan ha noe med at vi bestillte plakater også.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 18:38   #83
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Popcorn er ikke favorittsnacksen min, men det spises innimellom. Ungene er veldig glad i det, så det poppes ganske ofte i helgene her i huset.

Gammel 10-08-09, 18:57   #84
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Så på kino i arbeidstiden spiser du altså IKKE popcorn?

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 18:58   #85
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Helt greitt, spiser det av og til men kan veldig godt klare meg uten også.

Gammel 10-08-09, 19:00   #86
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har fått helt dilla på caramelkrydderet de har på kinoen. Måtte kjøpe og ha hjemme, så her spiser man popcorn forholdsvis ofte.

Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 19:03   #87
Rory
Aktiv

Medlem siden: Jul 2009
Rory er litt kul
Standard

Jeg liker det ikke selv... syns det lukter godt da
Men jeg liker ikke konsistensen og heller ikke det at jeg alltid får sånne "flak" sittende fast i halsen! *irriterende*

Gammel 10-08-09, 19:40   #88
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker popcorn

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 19:58   #89
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Hm, tror kanskje jeg må poppe popcorn nå!

Gammel 10-08-09, 20:11   #90
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Jeg får ikke til å poppe selv, jeg... Det blir for tørt, som om jeg har "stekt" det for hardt, liksom. Synes jeg venter veldig lenge på at det skal bli ordentlig varmt og alt, men det blir ikke ordentlig bra. Noen tips?

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 20:14   #91
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Jeg får ikke til å poppe selv, jeg... Det blir for tørt, som om jeg har "stekt" det for hardt, liksom. Synes jeg venter veldig lenge på at det skal bli ordentlig varmt og alt, men det blir ikke ordentlig bra. Noen tips?

Bruk tykkbunnet kjele og la kjelen bli varm sånn at smøret freser godt når du har det oppi. Ha oppi mye meierismør. Ha på fullt til akkurat når det begynner og poppe så skrur du ned plata litt. Ta stadig og rist på kjelen med lokket på. Bruk grytekluter. jeg tør aldri og poppe med ungene i nærheten, så da blir det micropop.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 21:11   #92
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Popcorn er kjempegodt, men jeg spiser det ytterst sjelden av 3 årsaker.

1) Sjelden på kino.
2) Har det aldri hjemme/glemmer/unngår å kjøpe.
3) Popcorn-promp dagen etter.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 21:15   #93
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Jeg har smør/olje oppi en kjele, heller oppi maiskorn til det dekker bunnen. Setter plata på fullt, og legger lokket på kjelen. Når jeg hører det første poppet, skrur jeg plata ned på 2 (av 6), i ca 2 min, deretter skrur jeg av hele plata, lar kjelen stå der til popcornet er ferdig. De svir seg aldri. Jeg rister ikke på kjelen.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 21:19   #94
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Mmhm, nypoppet popcorn med salt i en bolle ved siden av meg. Popcorn er forøvrig den eneste grunnen til at jeg i det hele tatt vurderer å få meg microovn. Enn så lenge liker jeg det som er poppet på gamlemåten godt også.

Gammel 10-08-09, 21:22   #95
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Har micropop som roper på meg på kjøkken men prøver å være sterk og overhøre ropingen. Men alle her i huset så hu mor fortjene kanskje litt kos

Gammel 10-08-09, 22:05   #96
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Synes det er ok, lager det aldri til meg selv, men til ungene en gang i blandt og da tar jeg gjerne litt. Er ikke en saltgodtespiser.

Gammel 10-08-09, 22:16   #97
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Er det bare jeg som promper av popcorn?

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-09, 10:05   #98
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg har smør/olje oppi en kjele, heller oppi maiskorn til det dekker bunnen. Setter plata på fullt, og legger lokket på kjelen. Når jeg hører det første poppet, skrur jeg plata ned på 2 (av 6), i ca 2 min, deretter skrur jeg av hele plata, lar kjelen stå der til popcornet er ferdig. De svir seg aldri. Jeg rister ikke på kjelen.

Hmm, fungerer det å ha på full varme, altså? Jeg må ha svak varme.

Jeg har i enten Bremykt eller en blanding av rapsolje og meierismør (mye av det) og setter platen på 5 (av 10). Når smøret bobler, har jeg oppi popcornet, rører rundt slik at alt blir dekt av smør, og så setter jeg på lokket. Jeg fjerner kaserollen fra platen når det begynner å bli mer enn to sekunder mellom hvert popp.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-09, 10:07   #99
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker popcorn - enten med salt, eller med smørsmak.

Gammel 11-08-09, 18:12   #100
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Standard

I dag kom krydderet mitt på døren så i kveld blir det nok popcon ja.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:36.