|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om kommunikasjon i bloggene:bluss: |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
<*(((<
|
![]() Sv: Om kommunikasjon i bloggene
Nei, hvorfor det? Idéen med blogg er vel at den som blogger skriver for å bli lest. Noen vil bli lest av flest mulig, andre vil ha en viss oversikt over hvem som kan lese, og andre vil bare at en ganske liten gruppe skal kunne lese. Hvis man har behov for en slags terrorbalanse syns jeg man bør tenke gjennom om man virkelig vil ha denne personen som leser av bloggen sin, eller om man i det hele tatt burde blogge om det man blogger om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
<*(((<
|
Hvis du er inne og leser en blogg og lurer på om den er lukket, så kan du trykke «Logg ut» og så «Gå tilbake til siden du sist var på» (eller noe sånt). Kommer du ikke inn da, er den bloggen lukket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Mother of Dragons
|
Det er jo dumt om du blir lei deg over å ikke ha tilgang til en blogg lenger. Men jeg får ikke helt tak i om det er en personlig meddelse dette, eller om du dermed mener at det ikke skal være tilgangskontroll på bloggene?
![]() |
#85 |
navnet sjemmer ingen
Det kommer jo under arbeid. Jeg håpet liksom det var en hokkuspokkusgreie som viste det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
<*(((<
|
Det er tre klikk hvis nettleseren din husker innloggingsinfoen din, også kan du si «Hokus, pokus, fillioukus!» mens du gjør det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Om kommunikasjon i bloggeneJeg måtte telle og jeg har tilgang til ti lukkede blogger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Glamorøs
|
Hvis man har en uttalt avtale om at man skal ha tilgang til hverandres blogger avhengig av hverandre, så er det sikkert naturlig å si i fra på forhånd om man ønsker å stenge den ene parten ute.
![]() |
#89 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Om kommunikasjon i bloggeneJeg liker blogorama veldig godt, selv om jeg ikke har tilgang til mer enn kanskje halvparten av bloggene. Og jeg mistenker også at den halvparten som jeg ikke har tilgang til er den halvparten som er mest aktive. Jeg har for eksempel ikke tilgang til nesten noen av de med blogger som har svart i denne tråden, og siden omtrent hele gjengen er moderatorer så nytter det ikke å stenge dem ute fra min blogg heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
© All rights reserved
|
Du har da tilgang til den kuleste av de kule? |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Pauset
|
Mange mener at man må poste og være aktiv i deres blogg for å være leser virker det som ja. Ellers så er det ut! |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Om kommunikasjon i bloggeneHar litt sansen for at en del uhemmet tar vekk tilgang. Vanker en del i blogger på et annet forum, og der er det en god del som deler mye privat. Føles litt kleint å ha gamle travere som aldri deler noe selv, men omtrent bare er inne og leser og henger seg på.
![]() |
#93 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Om kommunikasjon i bloggeneNå vurderte jeg å lage en lukket blogg hvor jeg henviser til bloggen ute i store verden. Men så ser jeg at moderatorene vil ha tilgang uansett, så da blir det skrinlagt. Jeg vil jo velge hvem som skal se mitt og mine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
|
![]() Sv: Om kommunikasjon i bloggeneJeg kutter tilgang i ny og ne etter hvem jeg husker har vært innom bloggen og ikke. Det er til tider noenlunde personlig informasjon som kommer, (gjemt innimellom mengder med fjas, sutring og et og annet tilfeldig mannebein), og jeg er ikke så keen på å ha så mange passive lesere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
weird
![]() Sv: Om kommunikasjon i bloggeneFørst vil jeg bare si at dette ikke er et kjempestort problem for meg.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
<*(((<
|
Du kan jo bare sende de det gjelder en PM med adressen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Helt konge
|
Når jeg inviterer folk hjem til meg og vi sitter og prater sammen og deler våre tanker om stort og smått vil jeg etter hvert ha reagert om noen av gjestene aldri sa noe som helst, men bare satt og lyttet. Det skjedde altså gang på gang, denne personen deltok ikke i noe som helst, men bare lyttet. Jeg ville ha synes det var rart. Jeg hadde ikke følt at jeg ble noe mer kjent med denne personen og jeg ville etter hvert muligens ikke invitert h*n hjem til meg flere ganger. Det blir litt det samme som når noen bare leser i bloggen der man deler mange private ting og at man ikke får noe respons fra enkelte. Det oppleves ikke greit, man må delta i det sosiale samspillet for å være en del av noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Glamorøs
|
Det kan jeg ikke huske å ha vært borti.
![]() |
|
|