Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

NY flervalgspoll; Hvilke tekstiler brettes hjemme hos dere?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: NY! Hvilke tekstiler brettes hjemme hos dere?
Vaskekluter 153 80,53%
Håndklær 188 98,95%
Sengetøy 186 97,89%
Kjøkkenhåndklær 180 94,74%
Undertøy 92 48,42%
Barneklær (bodier, T-skjorter, gensre, bukser) 178 93,68%
Ullundertøy til barn 154 81,05%
Voksenklær (bukser, gensre, topper etc) 185 97,37%
Treningsklær 167 87,89%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 190. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-09, 00:23   #81
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: NY flervalgspoll; Hvilke tekstiler brettes hjemme hos dere?

I teorien: Alt.
I praksis: Sengetøy og håndklær. Resten rotes frem pø om pø fra en enorm haug med rene klær i panikk om morgenen.

Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 00:27   #82
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Jeg bretter alt!

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 20:53   #83
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Det eneste som ikek brettes er vaskekluter som går rett i en skuff, og undertøy som også går i skuffer eller plast"bakker".

Gammel 21-06-09, 11:02   #84
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Har aldri tenkt tanken at det går an å ikke brette. Men har tenkt tanken at kluter er sinnsykt unødvendig å brette, men har ikke funnet en gangbar løsning på vårt lille bad. Men stringtrusene mine slipper å brettes :vill og gal: Men ellers brettes altså alt. Ikke med glede, men dog.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 11:12   #85
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Alt brettes, men er ekstremt dårlig på stryking

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 20:52   #86
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Bretter alt unntatt undertøy og vaskekluter.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 21:40   #87
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bretter alt. Dog ikke i tellekanter.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 23:18   #88
Ditlovna
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Østfold
Ditlovna har et hav av muligheter foran seg
Standard

Her brettes alt. Sokker legges sammen i par.

Gammel 10-07-09, 23:19   #89
Katie
:)

Katie sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Katie er litt kul
Standard

...

Sist redigert av Katie : 22-11-09 kl 18:58.
Katie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 23:36   #90
pippimamma

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Hvilke tekstiler brettes hjemme hos dere? Og hvorfor gidder dere å bruke tid på en så kjedelig og unyttig jobb?!

Alt brettes, med engang jeg tar det ned fra tørkesnoren. Kjedelig, ja helt klart. Unyttig, nei. Jeg bruker tid på å riste ut tøyet før jeg henger det opp, for å fjerne det meste av skrukker. Da føles det idiotisk om jeg skulle krølle tøyet igjen ved å stappe det inn i skap og skuffer.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 00:39   #91
LimboLine
Superaktiv

LimboLine sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
LimboLine er litt kul
Standard

Alt brettes, bortsett fra mine truser og bh`er.

LimboLine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 00:45   #92
LimboLine
Superaktiv

LimboLine sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
LimboLine er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Hvilke tekstiler brettes hjemme hos dere? Og hvorfor gidder dere å bruke tid på en så kjedelig og unyttig jobb?!

1. Det er mye lettere å finne frem.
2. Det er ikke aktuelt å ha flere klesskap.

Brettede klær tar mye mindre plass, så unyttig er det absolutt ikke.

LimboLine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 01:13   #93
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke brette tøy? Bare stappe det ned?! Nei, nå har jeg hørt det også. Det må da blir fryktelig skrukkete?

Gammel 12-07-09, 21:21   #94
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

NÅR tøy brettes, brettes alt av dette hjemme hos oss. Men når det er sagt, stadig ligger det ubrettet tøy i påvente av å brettes, og da plukker jeg glatt undertøy fra snora, finner t-skjorte på stolen der det som var tørt når undertøyet var rent ligger, og sengetøy... vel, kan jo bare vaske det, tørke det, og så tar jeg av det som ligger på, og tar rett på....

Ikke verdens beste husmor jeg nei... men jeg jobber med saken, nå er det bare to maskiner med ikke-sammenlagt klesvask på stua, og de henger på hvert sitt stativ, og er ikke helt tørre enda. Så det så!

Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-09, 16:31   #95
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Jeg bretter alt og orket ikke krysse av alle punktene..

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-09, 00:28   #96
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Alt brettes. (Utrolig nok. Jeg er definitivt ingen husmor, men klær og andre teksteiler brettes. Det er verre med å få det på plass... )

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-09, 00:29   #97
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alt.

Skjønner ikke helt at noen vil gå med krøllete klær og ha oppvaskhåndkler som er kjempeskrukkete.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-09, 21:56   #98
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Alt.

Skjønner ikke helt at noen vil gå med krøllete klær og ha oppvaskhåndkler som er kjempeskrukkete.

Det med krøllete klær forstår jeg, men ingen ser da om trusa har vært lagt sammen eller ei... Og kjøkkenhåndkleet? Er evt glatt og pent helt til første oppvask. Og det er ikke som om det varer så mange oppvasker før det byttes ut uansett (og da somregel med et rent som tas rett i bruk fra skapet, så om det er krøllet kan jeg ikke si at det bryr meg nevneverdig....)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:40.