|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Spinoff fra navnetråden - oppkallingMine barn er oppkalt etter familiemedlemmer. Vi var enige om at vi hadde lyst til å kalle opp, men har valgt navn, som vi også syntes var fine. |
|
|
|
|
|
#82 |
|
I endring
|
Sv: Spinoff fra navnetråden - oppkallingUngene mine er jo forresten kallt opp etter norrønske guder/gudinner teller det som oppkalling av en kjendis?
|
|
|
#83 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff fra navnetråden - oppkallingJeg har ikke hatt noe lyst til å kalle opp ungene mine etter noe. Brodern har en datter som er kalt opp etter kona sin mamma som døde når hun var 10 år. Jeg hadde sikkert gjort det samme. Men ellers er ikke oppkalling noe som faller meg naturlig. Jeg er selv oppkalt etter begge oldermødrene mine. Men det føles ikke veldig spesielt. Ikke er jeg noe glad i navnet mitt heller. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
can-jur
|
Sv: Spinoff fra navnetråden - oppkallingAlle gutta er oppkalt (oppkallet?)
|
|
|
|
#85 |
|
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff fra navnetråden - oppkallingJenta her i huset er forresten oppkalt etter en fotballarena
|
|
|
#86 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff fra navnetråden - oppkalling
|
|
|
#87 |
|
Midtsommerprinsesse
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff fra navnetråden - oppkallingStorebror er oppkalt etter min farfar. Mest på grunn av at det er et veldig sjelden og tøft navn, men også på grunn av det herlige mennesket min farfar var. Nå viser det seg i ettertid at Storebror er veldig lik min farfar i sjel og sinn så det er kjempegøy.
|
|
|
#88 |
|
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff fra navnetråden - oppkallingJeg er oppkalt etter en litterær figur. Det preget meg minimalt inntil den dagen jeg møtte en som var oppkalt etter min navnemors store kjærlighet på fest. Selvsagt måtte vi kline.
|
|
|
#89 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Spinoff fra navnetråden - oppkallingHelsikes. Hele innlegget forsvant.
|
|
|
#90 |
|
Duracell
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Sv: Spinoff fra navnetråden - oppkallingLillemor er oppkalt etter min yndlingstante (første navnet) både fordi navnet er pent, jeg er veldig glad i min tante og fordi det er ett sjeldent navn nå om dagen - navn nr 2 er oppkalling etter min manns oldemor på farssiden, var død lenge før min mann ble født men navnet er ett kjempeflott navn og er også e-ending av navnet til Jesu mor - Maria. Så da ble det Åse Marie... som jeg liker veldig godt, det passer godt og det klinger godt sammen. I tillegg er det kun henne som heter det på hele barneskolen hun skal gå på - som forøvrig har ca 340 elever
|
|
|
#91 |
|
Søt og rar
|
Sv: Spinoff fra navnetråden - oppkallingMaja har mellomnavnet til min bestemor og oldemor (for de har/hadde samme mellomnavn) - det ville jeg hun skulle ha, for jeg er glade i dem og navnet er fint.
|
|
|
#92 |
|
Tenker fortsatt dobbelt
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff fra navnetråden - oppkallingMine er ikke direkte oppkalt etter noen. Men storebror har et navn som er litt likt mitt, og lillesøster har et navn som er likt mannens mellomnavn.
|
|
|
#93 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
|
|
|
#94 |
|
Textrovert
|
Leonard!
|
|
|
#95 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Spinoff fra navnetråden - oppkallingStorebror har samme forbokstav som mannen. Det var tilfeldig, men at lillebror har samme forbokstav som meg, er ikke helt tilfeldig. Men vi likte jo navnet også selvfølgelig.
|
|
|
#97 |
|
awesom
|
Sv: Spinoff fra navntråden - oppkalling
En venninne av meg i Sverige har tre fornavn og tre etternavn. Det høres ganske morsomt ut når hun presanterer seg.
|
|
|
#98 |
|
Textrovert
|
Sv: Spinoff fra navnetråden - oppkallingJeg outer forhåpentligvis ikke for mye når jeg skriver at min tremenning i Sverige heter Jan Roger Kåre Bernhard.
|
|
|
#99 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Spinoff fra navnetråden - oppkallingIngen av ungene er bevist oppkalt etter noen. |
|
|
|
|
|
#100 |
|
WF: BNBE
Sv: Spinoff fra navnetråden - oppkallingSnuppa har forresten en kjendisoppkalt barnehagevenninne. Navnet er såpass spesielt at det er vanskelig å ikke assosiere det med den aktuelle kjendisen.
|
|
![]() |
|
|