Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff fra navnetråden - oppkalling

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-09, 14:43   #81
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra navnetråden - oppkalling

Mine barn er oppkalt etter familiemedlemmer. Vi var enige om at vi hadde lyst til å kalle opp, men har valgt navn, som vi også syntes var fine.

Jeg ville ikke ha kalt opp etter andre enn familiemedlemmer.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 17:22   #82
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Ungene mine er jo forresten kallt opp etter norrønske guder/gudinner teller det som oppkalling av en kjendis?

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 17:26   #83
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke hatt noe lyst til å kalle opp ungene mine etter noe. Brodern har en datter som er kalt opp etter kona sin mamma som døde når hun var 10 år. Jeg hadde sikkert gjort det samme. Men ellers er ikke oppkalling noe som faller meg naturlig. Jeg er selv oppkalt etter begge oldermødrene mine. Men det føles ikke veldig spesielt. Ikke er jeg noe glad i navnet mitt heller.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 17:59   #84
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle gutta er oppkalt (oppkallet?)
Eldsten har (selvfølgelig) tradisjonsnavnet fra gården
Midten har svigerfar, som er død, sitt navn pluss litt.
Og minsten er oppkalt etter min morfar som jeg aldri møtte og guttas stebestefar som døde da eldsten var 9 mnd.
Er stort sett mannen som har bestemt navn her da.

Kjendiser var aldri aktuelt, men vi vurderte en annen variant.
Da skulle de hett Heme, Seljord, og Klepp

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 18:50   #85
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jenta her i huset er forresten oppkalt etter en fotballarena
+ litt til da … men det ER et ordentlig navn …

Gammel 10-06-09, 19:46   #86
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Kjendiser var aldri aktuelt, men vi vurderte en annen variant.
Da skulle de hett Heme, Seljord, og Klepp

Beckham-varianten, ja.

Gammel 10-06-09, 21:22   #87
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Storebror er oppkalt etter min farfar. Mest på grunn av at det er et veldig sjelden og tøft navn, men også på grunn av det herlige mennesket min farfar var. Nå viser det seg i ettertid at Storebror er veldig lik min farfar i sjel og sinn så det er kjempegøy.

Siden navnet er såpass gammelt og spesielt valgte vi å gi ham et "Topp 10"-navn i tillegg slik at kan eventuelt kan velge når han blir voksen.

Lillesøster er ikke oppkalt etter noen i familien, men mellomnavnet hennes er fra en bok jeg leste veldig mye og var glad i som barn.

Gammel 10-06-09, 21:45   #88
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Jeg er oppkalt etter en litterær figur. Det preget meg minimalt inntil den dagen jeg møtte en som var oppkalt etter min navnemors store kjærlighet på fest. Selvsagt måtte vi kline. (I likhet med i boka fikk vi hverandre dog ikke).

Lillesøster er ikke egentlig oppkalt, men fordi faren hennes misliker oppkallinger måtte jeg grine meg til mellomnavnet hennes, fordi både samboer og søsteren hans har en kortversjon av opprinnelsen til dette navnet).

Gammel 10-06-09, 21:56   #89
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helsikes. Hele innlegget forsvant.

Poden er ikke oppkalt etter noen, sånn helt egentlig.
Ved en tilfeldighet har vi klart å å velge et navn (eller to siden han har dobbeltnavn) der forbokstaven på det ene går igjen i min slekt (farsiden) og forbokstaven på det andre går igjen i mannens slekt (morsiden).
Jeg synes bare det er festlig.

Gammel 10-06-09, 22:04   #90
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lillemor er oppkalt etter min yndlingstante (første navnet) både fordi navnet er pent, jeg er veldig glad i min tante og fordi det er ett sjeldent navn nå om dagen - navn nr 2 er oppkalling etter min manns oldemor på farssiden, var død lenge før min mann ble født men navnet er ett kjempeflott navn og er også e-ending av navnet til Jesu mor - Maria. Så da ble det Åse Marie... som jeg liker veldig godt, det passer godt og det klinger godt sammen. I tillegg er det kun henne som heter det på hele barneskolen hun skal gå på - som forøvrig har ca 340 elever

Storebror er ikke oppkalt etter noen..

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 22:13   #91
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Maja har mellomnavnet til min bestemor og oldemor (for de har/hadde samme mellomnavn) - det ville jeg hun skulle ha, for jeg er glade i dem og navnet er fint.

Leonard er kalt opp etter sin fars morfar, som døde da mannen min var bare 3. Men han gjorde tydeligvis dypt inntrykk den tiden de hadde sammen.

Jeg synes for så vidt at Leonard Cohen er en fin fyr, men jeg hadde aldri gitt navna mine navn etter kjendiser bare fordi jeg var fan. Joni og Tori - helt uaktuelt

Gammel 10-06-09, 22:16   #92
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mine er ikke direkte oppkalt etter noen. Men storebror har et navn som er litt likt mitt, og lillesøster har et navn som er likt mannens mellomnavn.

Gammel 10-06-09, 22:17   #93
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Maja har mellomnavnet til min bestemor og oldemor (for de har/hadde samme mellomnavn) - det ville jeg hun skulle ha, for jeg er glade i dem og navnet er fint.

Leonard er kalt opp etter sin fars morfar, som døde da mannen min var bare 3. Men han gjorde tydeligvis dypt inntrykk den tiden de hadde sammen.

Jeg synes for så vidt at Leonard Cohen er en fin fyr, men jeg hadde aldri gitt navna mine navn etter kjendiser bare fordi jeg var fan. Joni ogTori - helt uaktuelt

Ja ja, jeg slår meg til ro som eneste kjendisoppkaller.

Jeg innrømmer også at tanken på å kalle en sønn for Paul George Richard John slo meg. Jeg ble aldri helt enig med meg selv om rekkefølgen.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 22:27   #94
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Leonard er kalt opp etter sin fars morfar

Leonard! Et av mine favorittnavn. Veldig, veldig fint.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 22:46   #95
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storebror har samme forbokstav som mannen. Det var tilfeldig, men at lillebror har samme forbokstav som meg, er ikke helt tilfeldig. Men vi likte jo navnet også selvfølgelig.

Jeg er visst oppkalt etter en norsk sanger fra 70-tallet.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 22:47   #96
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herremannens to fornavn har samme forbokstaver som mitt og Pelenmannens, men det var en tilfeldighet.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 23:02   #97
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff fra navntråden - oppkalling

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Pelen, er det ikke ganske vanlig at man har tre fornavn i Sverige? Jeg har i alle fall møtt flere som har det, det er jo relativt uvanlig her.

En venninne av meg i Sverige har tre fornavn og tre etternavn. Det høres ganske morsomt ut når hun presanterer seg.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 23:04   #98
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg outer forhåpentligvis ikke for mye når jeg skriver at min tremenning i Sverige heter Jan Roger Kåre Bernhard.

Jeg synes det er et fantastisk navn!

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 23:28   #99
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Ingen av ungene er bevist oppkalt etter noen.
Eldste heter nesten det samme som sin tippoldefar ( bare i jenteutgave), men det er helt tilfeldig.

Jeg er generelt ikke glad i oppkalling og mange navn utgikk fordi jeg forbinner så mye rart med mange navn.
Jeg syntes f.eks Guro var et helt nydelig navn helt til jeg traff en gammel Guro som ikke var fullt så søt.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 23:31   #100
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Snuppa har forresten en kjendisoppkalt barnehagevenninne. Navnet er såpass spesielt at det er vanskelig å ikke assosiere det med den aktuelle kjendisen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:57.