Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Flere enn meg som reagerer?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-09, 17:32   #81
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere enn meg som reagerer?

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Det er det. Hun var selvfølgelig veldig redd for at han skulle komme inn til dem etterpå og ta dem.

Mener du at du hadde lagt fra deg barnet og gått ut til en mann som nettopp har skutt noen? Kall meg pyse, men det hadde jeg aldri i livet gjort.

Og ellers reagerte jeg ikke nevneverdig på det denne dama sa, heller. Joda, når jeg vet at hun er gift med han som kom med de sjokkerende uttalelsene, så jo. Men isolert sett, kunne de vært ment som en pekefinger i forhold til hvordan folk ivaretas i forbindelse med skilsmisseoppgjør.

For å trekke en parallell til et drap som rystet oss i Trondheim (og sikkert resten av landet) for et par år siden: En mor tar livet av seg sjøl og sine to døtre kort tid etter en barnefordelingssak. Når sånt skjer, er det kanskje betimelig å spørre seg om ivaretakelsen av mor er god nok etter rettsaken? Er det godt nok å bli sendt hjem og overlatt til seg sjøl etter en avgjørelse som kan være temmelig heftig for foreldre?

Bør man ha et system som fanger opp folk som er bunnfortvilt og på randen etter et samlivsbrudd og rettsak, enten det gjelder fordeling av barn eller bo (begge deler kan være følelsesmessig heftig og trigge mye hos folk)?
Og mistolk meg på ingen måte dit hen at jeg tenker på mannen som offer i denne saken, for det gjør jeg overhode ikke!

Sist redigert av Fadese : 12-05-09 kl 17:43.
Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 17:37   #82
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde også gjemt meg og babyen i en krok på soverommet, forresten.

Gammel 12-05-09, 17:47   #83
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor soverommet? Er det et spesielt trygt rom?

Gammel 12-05-09, 18:22   #84
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det føles tryggere enn andre plasser, sikkert fordi det er det mest "innerste" og private rommet vi har i huset.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 18:22   #85
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg vil også for øvrig ha gjemt meg og barna under senga på soverommet om det var en gal person utenfor huset.

Gammel 12-05-09, 19:34   #86
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nasse, her.

Jeg vil også for øvrig ha gjemt meg og barna under senga på soverommet om det var en gal person utenfor huset.

Om det var en bevæpnet person utenfor så tror jeg heller jeg hadde valgt et rom uten yttervegg.

Gammel 12-05-09, 21:15   #87
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har fått mail fra dagbladet.no etter at jeg kjeftet på dem. To mailer faktisk, fra to av de tre journalistene som skrev artikkelen.

Begge sier unnskyld med store bokstaver og legger seg flate for kritikken jeg ga dem.

Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 21:17   #88
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så bra, smilefjes! Det nytter.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 21:20   #89
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bra Smilefjes!

Gammel 12-05-09, 21:35   #90
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Om det var en bevæpnet person utenfor så tror jeg heller jeg hadde valgt et rom uten yttervegg.

Men hvem sier at en er rasjonell i slik situasjon?

Og Smilefjes:

Gammel 12-05-09, 21:36   #91
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nasse, her.

Men hvem sier at en er rasjonell i slik situasjon?

Jeg gjetter at Esme er rasjonell i de fleste situasjoner.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 21:53   #92
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bra Smiljefjes! Esme og Smilefjes - godt jobba!

Og det er så mye bedre når noen legger seg flat enn at de prøver å unnskylde seg eller argumentere. Vi kan alle gjøre feil.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 21:59   #93
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg har fått mail fra dagbladet.no etter at jeg kjeftet på dem. To mailer faktisk, fra to av de tre journalistene som skrev artikkelen.

Begge sier unnskyld med store bokstaver og legger seg flate for kritikken jeg ga dem.

Hva skrev du til dem?

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 08:50   #94
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Hva skrev du til dem?

Det legger jeg ikke på åpent.

Jeg legger det i medlemssalongen jeg.

Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 11:25   #95
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Og ikke bare han. I papirutgaven av Aftenposten i dag blir det fokusert på at mange menn dreper bl.a. p.g.a. tap av ære. Også har vi Stortingets justiskomité som vil heve strafferammen. Feil fokus!

Saken er at de som er illsinte, såret, tråkket på, fornedret, suicidale, skiller seg klart fra de som er illsinte, såret, tråkket på, fornedret, suicidale og dreper. Eller truer med å drepe. Hvis du sier "bombe" på flyplassen, blir du luket ut og tatt vare på. Kanskje det er sånn vi må ha det? Å true med å drepe folk, eller oppføre deg så andre blir redde, bør føre til at du lukes ut. Blir tatt vare på. Evaluert. Får bot?

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 11:38   #96
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har tenkt mye rundt hva det er som gjør at noen menn blir farlige. Og at de ikke søker hjelp. Og enda mer på det uforstående mølet om at noen av de som står igjen sier at det er gjerningsmannen som er offeret - egentlig.

Dette er det jeg har kommet frem til i hodet mitt: (Tankene er kjønnsnøytrale i utgangspunktet, men fordi det her er snakk om partnerdrap som ikke er kjønnsnøytralt så velger jeg å skrive mann og kvinne i anledning eksempelet. Men det finnes flere eksempler på en reversert kjønnsfordeling også - som dog ikke normalt gir seg utslag i drap)

Noen menn verdsetter ikke andre mennesker som frie individer med individuelle verdier. Denne mangelen på verdsetting synes jeg det virker som om blir mer og mer fremtredende dess nærmere relasjon til ham disse menneskene har.
En slik mann har gjerne et selvbilde som er i behov av å bekreftes gjennom andre. Han vil føle at han ikke er noenting alene. Kvinnens jobb i et slikt forhold er å bekrefte mannen sin. Det er hennes eneste verdi for ham og slik han ser det - hennes eneste verdi for noen.

En dag tar så kvinnen hatt og frakk og går. Og mannen står igjen alene uten noen som kan bekrefte at han finnes. Da føler han seg truet. Hun truer jo hele hans eksistens i og med at han eksisterer fordi hun ser ham og nå skal hun ikke se ham mer.

Får man sitte lenge nok i de tankene der så blir det etterhvert rent selvforsvar å ta livet av henne. Hun prøvde jo å drepe ham først. Gjennom å slutte å se ham.

Jeg aner ikke om dette er riktig - det er de tankene jeg har om dette etter å ha tenkt mer enn mange andre på dette temaet noen år.

Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 13:20   #97
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Du har nok som vanlig rett. Stakkarslig måaldri forveksles med snill og tafatt.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 14:18   #98
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Har de endret artikkelen allerede? Jeg finner ikke det sitatet jeg reagerte mest på i sted.

Jeg leste artikkelen nå, og skjønte ikke helt hva dere reagerte på? Har det altså lønnet seg å gjøre en tabloidavis oppmerksom på idiotien sin?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 14:24   #99
Slettet bruker
Passiv

Standard

Skremmern - de endret artikkelen før jeg fikk kjeftet dem opp på mail. Så at den ble endret var nok ikke min fortjeneste. Men de beklaget ihvertfall til meg også.

Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 14:30   #100
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Vel, hadde jeg vært i sjokk etter en slik opplevelse ville jeg overhodet ikke stått frem i media (flere medier). Det går fint an å si nei. Jeg synes ikke synd på mennesker som stiller opp i media på den måten, i sjokk eller ikke sjokk. Med sine ubetenksomme kommentarer bidrar de kun til å belyse den "stakkars mannens" situasjon (slik de har fått den fremstilt av sin nabo) forut for dette. Og skape sympati for en gjerningsmann.

Enig. Jeg blir faen så irritert når jeg leser/hører slike idiotuttalelser. Det er tydelig at disse naboene har sympatisert med eksmannen til offeret hele tiden, også etter at han skjøt og drepte kona og hennes datter.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:16.